Sunday 13 August 2017

စာအိတ္ယဥ္ေက်းမႈ ကင္းစင္ေရး (၂)


ထြန္းမင္း (ပညာေရးတကၠသိုလ္)

ၾသဂုတ္လ () ရက္ေန႔ထုတ္ စံေတာ္ခ်ိန္ေန႔စဥ္သတင္းစာ၌ စာေရးသူ၏စာအိတ္ယဥ္ေက်းမႈ ကင္းစင္ေရးေဆာင္းပါး ပါခဲ့သည္။ လူအမ်ားအဖို႔ စာအိတ္မ်ားကို မူလရည္ရြယ္ခ်က္အတိုင္း သံုးသည္သာမက လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈအတြက္ ေငြေၾကးထည့္ရန္ပါ သံုးလာၾကပံု၊ ထိုသို႔ စာအိတ္မ်ားကိုသံုးလ်က္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ အေပးအယူမွ်ေနသည့္ စာအိတ္ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု မိမိတို႔ႏိုင္ငံတြင္ အျမစ္တြယ္လာခဲ့ပံု၊ ထိုသို႔ေသာ ဓေလ့စရိုက္သည္ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈပင္ျဖစ္၍ ကင္းစင္ပေပ်ာက္ေအာင္ သက္ဆိုင္သူမ်ားက ၾကိဳးစားသင့္ပံု၊ စာရိတၱမာနႏွင့္ ျပည့္စံုသင့္ပံုတို႔ကို အက္ေဆးပံုစံ တင္ျပထားေသာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ပင္ ျဖစ္သည္။
ထိုေဆာင္းပါးကို ဖတ္မိေသာ မိတ္ေဆြ တကၠသိုလ္ဆရာမတစ္ဦးက သူ႔ထင္ျမင္ခ်က္ကို ဤသို႔ ေျပာလာသည္။ဆရာရယ္ ... ကၽြန္မအေနနဲ႔ေတာ့ ဆရာ့ေဆာင္းပါးရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို အင္မတန္ ေထာက္ခံအားေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ဳိ႕ေတြကေတာ့ ၾကိဳက္ခ်င္မွ ၾကိဳက္ၾကမယ္။ ဒီလိုျဖစ္ရပ္မ်ဳိးက ကၽြန္မတို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ေတြမွာ ေတြ႕ျမင္ေနၾကရတာဆိုေတာ့ ခက္ေတာ့လည္း ခက္ပါတယ္ဟူ၍ပင္။ သူ႔စကားအေပၚ ကၽြန္ေတာ္ တုန္႔ျပန္ေျပာဆို ျဖစ္သည္မွာမၾကိဳက္ရင္လည္း ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲ ဆရာမရယ္။ တိုက္ဆိုင္မႈရွိရင္ ခြင့္လႊတ္ပါလို႔ပဲ ေျပာရေတာ့မွာေပါ့ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ဦးကမူ အင္း - စာအိတ္ထဲ ထည့္ေပးႏိုင္ေလာက္တဲ့ ပမာဏဆိုရင္ေတာ့ နည္းလို႔ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့။ တကယ္လို႔သာ ေပးလာတဲ့ ေငြေတြ အမ်ားၾကီးဆိုရင္ေကာ တို႔ေတြရဲ႕ သိကၡာကို ရိကၡာနဲ႔ မလဲဘူးဆိုျပီး ေတာင့္ခံႏိုင္ပါ့မလားဟူ၍ ေတြးေတြးဆဆ ဆိုလာသည္။ သူ႕စကားထဲတြင္ ေတြးေတာစရာ မ်ားစြာ ပါသည္။ သူက မိမိကိုယ္ကိုယ္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၾကည့္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ စာရႈသူတို႔အေနျဖင့္ေကာ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ထိုသို႔ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၾကည့္မိၾကပါသလား။ တစ္စံုတစ္ဦးက ထိုသို႔ ေမးလာသည္ရွိေသာ္ မည္သို႔ ျပန္ေျဖျဖစ္ၾကပါမည္နည္း။ ထိုသို႔ ရိကၡာ (ေငြပမာဏ) မ်ားမ်ားႏွင့္ သိကၡာကို အေပးအယူလုပ္ရမည့္ အေျခအေနမ်ဳိးကို ကိုယ္တိုင္ ၾကံဳေတြ႕လာရသည္ဆိုပါလွ်င္ ေတာင့္ခံႏိုင္ၾကပါမည္ေလာ။ အေတာ္ပင္ ဆံုးျဖတ္ရခက္မည့္ အေနအထားတစ္ခုဟု စာေရးသူ ထင္ပါသည္။
***
အထက္ပါအခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ခေရာင္းလမ္းကို ျဖတ္ေက်ာ္ျခင္းစာအုပ္ပါ ဆရာနႏၵာသိန္းဇံ၏ ေဆြးေႏြးခ်က္ကို ဆက္စပ္တင္ျပလိုပါသည္။ ဆရာက ျပင္းထန္ေသာ ဆႏၵႏွင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္တို႔ မရွိသည့္အခါ လူသည္ မေကာင္းေသာ အျပဳအမူမ်ားကို ေရွာင္၍ ေကာင္းေသာ အျပဳအမူမ်ားကို ျပဳရန္ မလြယ္ကူေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေဖာက္ျပန္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ မေဖာက္ျပန္ေအာင္ ေတာင့္မခံႏိုင္ၾကေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတင္ျပထားသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ အမွန္တကယ္ လိုခ်င္မက္ေမာေလာက္ေသာ ေငြေၾကးလာဘ္လာဘမ်ား၏ ညိႈ႔ငင္ဖမ္းစားမႈကို ကိုယ္တိုင္ ၾကံဳလာေသာအခါ ဘာမွအမွားအမွန္ မေျပာေတာ့ဘဲ (ေတာင့္မခံႏိုင္ေတာ့ဘဲ) ဆိတ္ဆိတ္ျငိမ္ျငိမ္ လက္ခံမိလိုက္တတ္ၾကေၾကာင္း၊ မိမိ၏စိတ္၌ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္၊ ျပင္းထန္ေသာ ဆႏၵႏွင့္ ခိုင္ခံ့သည့္ စိတ္ဓာတ္တို႔ မရွိေသာအခါ အဂတိတရားေလးပါးကို လိုက္စားမိႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း ဆရာက မီးေမာင္းထိုးျပခဲ့သည္။
ဆရာၾကီးဦးသုခ၏သုခမွတ္စုစာအုပ္အရ အဂတိတရားေလးပါးဟူသည္ () ဆႏၵာဂတိ (ခ်စ္သျဖင့္ တစ္ဖက္သတ္ စီရင္ျခင္း) () ေဒါသာဂတိ (အမ်က္ေဒါသေၾကာင့္ တစ္ဖက္သတ္ စီရင္ျခင္း) () ဘယာဂတိ (ေၾကာက္ရြံ႕သျဖင့္ တစ္ဖက္သတ္ စီရင္ျခင္း) ႏွင့္ () ေမာဟာဂတိ (ေတြေဝ၍ တစ္ဖက္သတ္ စီရင္ျခင္း) တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားရပါသည္။ တစ္စံုတစ္ဦးက မိမိႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးေတာ္၍ ျဖစ္ေစ၊ ရင္းႏွီး၍ ျဖစ္ေစ၊ မိမိဌာနမွ ျဖစ္ေန၍ ျဖစ္ေစ သူ႔ကို တပါးသူတို႔ထက္ မ်က္ႏွာသာေပးျခင္း၊ သူ႔အတြက္ ဘက္လိုက္ဆံုးျဖတ္ျခင္းမ်ဳိးသည္ ဆႏၵာဂတိ ျဖစ္သျဖင့္ အဂတိတစ္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္သည္။ တစ္စံုတစ္ဦးက မိမိႏွင့္ မတည့္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိအလိုႏွင့္ ဖီလာကန္႔လန္႔ျပဳမူေန၍ေသာ္လည္းေကာင္း သူ ထိုက္တန္ေသာ အရာကို မေပးျဖစ္ေအာင္ တမင္ၾကံရြယ္၍ ဆံုးျဖတ္လိုက္ျခင္း၊ သူ မလိုခ်င္ေသာအရာကို ေပးျခင္း၊ မသြားခ်င္ေသာ ေနရာဌာနသို႔ ပို႔လႊတ္ျခင္းစသည္တို႔သည္ ေဒါသာဂတိပင္ ျဖစ္၏။ မျဖစ္သင့္ေပ။
တစ္ခါ အထက္လူၾကီးကို ေၾကာက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိရာထူး (သို႔မဟုတ္) အာဏာ တည္ျမဲေစေရးအတြက္ အထက္လူၾကီး၏ အျငိဳအျငင္ခံရမည္ကို စိုးရြံ႕၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ မ်က္ႏွာလိုမ်က္ႏွာရ လုပ္လို၍ေသာ္လည္းေကာင္း လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္သည့္ကိစၥကို မလုပ္ေဆာင္ဘဲ တစ္ဖက္သတ္ဆံုးျဖတ္ျခင္းသည္ ဘယာဂတိဟူ၍ စာေရးသူ နားလည္မိသည္။ ဤသို႔ေသာ အဂတိတရားမ်ဳိးသည္ မိမိတို႔ ဝန္ထမ္းေလာကတြင္ ပို၍ အေတြ႕ရမ်ားသည္လားမသိ။ ျဖစ္သင့္ေသာ အေျခအေနမ်ဳိးကား မဟုတ္ေပ။ ေၾကာက္သျဖင့္ အထက္လူၾကီးကို ဖား၍ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ားကို ဖိႏွိပ္ျခင္းသည္ ဗ်ဴရိုကရက္တစ္စနစ္၏ က်င့္ရိုးက်င့္စဥ္တစ္ခုသာျဖစ္ရာ ယခုလို ဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္း ျဖစ္ေနပါသည္။ ေနာက္ဆံုးအဂတိတရားျဖစ္ေသာ ေမာဟာဂတိသည္လည္း မိမိအေနျဖင့္ ကိစၥတစ္စံုတစ္ရာအေပၚ မည္သို႔ဆံုးျဖတ္ရမည္မသိဘဲ ေဝခဲြမရျဖစ္ကာ တစ္ဖက္သတ္ဆံုးျဖတ္လိုက္ျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္၍ မျဖစ္သင့္ေသာ အေျခအေနတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။
ယခုေခတ္တြင္ လူတစ္ခ်ဳိ႕ ေျပာၾကသည္က ေငြသံုးသိန္းေလာက္ထိ လာဘ္စားမႈမေျမာက္ဟူ၍ပင္။ ယခင္ကဆိုလွ်င္ေအာက္ဆိုဒ္ရသည္ဟူေသာ စကားမ်ဳိး အေျပာမ်ားခဲ့သည္။ မည္သူ၏ အလုပ္က ေအာက္ဆိုဒ္ မ်ားမ်ားရေၾကာင္း၊ မည္သူ၏ အလုပ္က ေအာက္ဆိုဒ္ နည္းေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ျပိဳင္ဆိုင္ၾကြားဝါလ်က္ ေျပာဆိုၾကသည္မ်ဳိး တစ္ေခတ္တစ္ခါက ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ယခုတိုင္ အေဝးသင္ (စာေပးစာယူ) သင္တန္းသူ၊ သင္တန္းသားမ်ားအတြက္ စာစဥ္ေရးေပးလွ်င္ တစ္ဦးအတြက္ သံုးေသာင္း၊ ေက်ာင္းအပ္ေပးလွ်င္ တစ္ဦးလွ်င္ ငါးေထာင္က်ပ္ စသည္ျဖင့္ ေစ်းကြက္ေပါက္ေစ်းမ်ဳိးစံု ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ၾကားသိေနရသည္။ အေဝးသင္စာစဥ္ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖဟူ၍ ေရာင္းသူကေရာင္း၊ ဝယ္သူကဝယ္ အေပးအယူ မွ်ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ျမင္ေနရသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ဆရာမ်ားက အေဝးသင္ကို အမွီျပဳ၍ က်ဴရွင္သင္ရန္ ခြင္ဖန္ၾကသည္လည္း ရွိေၾကာင္း ၾကားသိေနရသည္။ ပိုဆိုးသည္မွာ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးဦး အေျပာင္းအေရႊ႕ပါဖို႔အေရး သက္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ကာ ေနာက္ေတာ္ပါးမွ ထက္ခ်ပ္မခြာ လိုက္ပါလ်က္ အကုန္အက်ခံေပးရသည့္ ဇာတ္လမ္းမ်ားကိုလည္း နားေသာတဆင္ေနရဆဲျဖစ္သည္။ ထို႔ထက္ပိုဆိုးသည္က သက္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦး ထံမွ လက္မွတ္တစ္ခ်က္ ထိုးေပးေစေရးအတြက္ စာအိတ္ထဲ ေစ်းဝယ္ကဒ္ ထည့္ေပးကာ မ်က္ႏွာလုပ္ရေၾကာင္းလည္း ၾကားသိေနရသည္။ ယိုသူမရွက္ ျမင္သူရွက္ ဆိုသလိုျပဳသူမရွက္ ၾကားသူရွက္အျဖစ္မ်ဳိးပင္။ ထိုသို႔ေသာ အျဖစ္သနစ္မ်ဳိးကို စီကာပတ္ကံုး ေျပာလွ်င္ တစ္ေထာင့္တစ္ညပံုျပင္ ျဖစ္ေပေတာ့မည္။
ဆိုခဲ့ပါအတိုင္း စာအိတ္ယဥ္ေက်းမႈသည္ မိမိတို႔လူ႕အဖဲြ႕အစည္းအတြင္း ပံုသဏၭာန္အမ်ဳိးမ်ုဳိးျဖင့္ က်န္းမာရႊင္လန္းစြာ ရွင္သန္ေနဆဲ ျဖစ္သည္ကို ဝမ္းနည္းဖြယ္ ေတြ႕ေနရဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္အခါ၌စာအိတ္ယဥ္ေက်းမႈဟူေသာ စကားစုက လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ဳိးစံုကို အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ ျခံဳငံုမိေပမည္။ စာအိတ္ထဲတြင္ ေငြပမာဏအနည္းငယ္ကို ထည့္လွ်င္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သလို ေငြပမာဏမ်ားစြာတန္သည့္ ဘဏ္ကဒ္တစ္ခု (သို႔မဟုတ္) ခ်က္လက္မွတ္တစ္ေစာင္ ထည့္လွ်င္လည္း ထည့္ႏိုင္ေပသည္။ ေျပာရလွ်င္ ကားေသာ့မွအစ အိမ္စာခ်ဳပ္၊ ေျမကြက္စာခ်ဳပ္အဆံုး ေပးခ်င္လွ်င္လည္း စာအိတ္ထဲတြင္ ထည့္ႏိုင္သည့္ အရြယ္အစားသာျဖစ္သျဖင့္ စာအိတ္ယဥ္ေက်းမႈဟူေသာ စကားမွ ေျပးမလြတ္ႏိုင္ေသးေပ။ အေတာ္ပင္ တြင္က်ယ္လွေသာ စာအိတ္ယဥ္ေက်းမႈပါတကား။
အထက္တြင္ ဆရာနႏၵာသိန္းဇံ၏ စကားကို ကိုးကားလ်က္ မိမိ၏စိတ္၌ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္၊ ျပင္းထန္ေသာ ဆႏၵႏွင့္ ခိုင္ခံ့သည့္ စိတ္ဓာတ္တို႔ မရွိေသာအခါ အဂတိတရားေလးပါးကို လိုက္စားမိႏိုင္ေၾကာင္း၊ ၾကီးမားေသာ လာဘ္လာဘမ်ားႏွင့္ နဖူးေတြ႕ဒူးေတြ႕ ၾကံဳလာေသာအခါ ေတာင့္မခံႏိုင္ေတာ့ဘဲ ဆိတ္ျငိမ္စြာ လက္ခံတတ္သူမ်ား ရွိတတ္ေၾကာင္း တင္ျပခဲ့သည္။ လက္ရွိအေျခအေနတြင္လ်ာမွာ ျမက္ေပါက္ရင္ ေပါက္ပါေစ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈစတဲ့ မေတာ္မတရားမႈက ရတဲ့ ေငြဆိုရင္ မယူဘူးဟူေသာ သေဘာထားမ်ဳိးျဖင့္ ေတာင့္ခံႏိုင္သူမ်ား ရွိေနၾကေသာ္လည္း ထိုသို႔ ေတာင့္မခံႏိုင္သူက ဒုႏွင့္ေဒး ရွိေနသည္ဟု ဆိုလွ်င္ စာရႈသူတို႔ သေဘာတူႏိုင္မည္ထင္ပါသည္။
ထိုသုိ႔ လာဘ္လာဘမ်ား၏ ဆဲြေဆာင္မႈေၾကာင့္ ဆက္လက္ေတာင့္မခံႏိုင္သူမ်ားသည္ အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္မည္ဟူ၍ ယံုၾကည္လက္ခံထားသူမ်ားဟူ၍ ေယဘုယ်အားျဖင့္ သတ္မွတ္ႏုိင္ေပမည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသူတို႔၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ အျခားေသာ အေၾကာင္းတရားတို႔လည္း မ်ဳိးစံုရွိႏိုင္ပါသည္။ ထိုသူတို႔သည္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ အူမေတာင့္ေရးသာမက သူတို႔မိသားစု၏ အူမေတာင့္ေရးကိုပါ ျပန္ၾကည့္ေနရသူမ်ားလည္း ျဖစ္လွ်င္ျဖစ္ေပမည္။ မိမိ၏ မိသားစု စားဝတ္ေနေရး က်ပ္တည္းလြန္းလွ်င္ ဆက္၍ သီလေစာင့္ႏိုင္ပါဦးမည္ေလာ။ မိမိတြင္ ရေသာ လစာေငြေၾကးသည္ မိသားစု ဝမ္းေရးအတြက္ အဆင္မေျပႏိုင္ဟု ဆိုလွ်င္ ထိုသူအဖို႔ သီလေစာင့္ႏိုင္ပါဦးမည္ေလာ။ အလြန္ ဆံုးျဖတ္ရခက္မည့္ စိတ္တြင္းလြန္ဆဲြပဲြတစ္ခု ျဖစ္ေပမည္။ သီလမေစာင့္ႏိုင္ဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္းပိုမ်ားသည့္ အေနအထားမ်ဳိး ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုဆိုးက်ဳိးမ်ဳိး မျဖစ္ေစရန္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားကို လစာေငြလံုေလာက္ေအာင္ ေပးဖို႔လည္း လြန္စြာအေရးၾကီးေၾကာင္း စာေရးသူအပါအဝင္ ေဆာင္းပါးရွင္မ်ား၊ စာေရးဆရာမ်ား ေထာက္ျပအၾကံျပဳခဲ့ဖူးၾကေပျပီ။
လာဘ္လာဘ၏ ဆဲြေဆာင္မႈေၾကာင့္ ေတာင့္မခံႏိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အျခားအေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခု ရွိႏိုင္ေပေသးသည္။ မိမိ ပတ္ဝန္းက်င္၌ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု ထြန္းကားေနျခင္းလည္း ျဖစ္လွ်င္ျဖစ္ေပမည္။ အမ်ားက မိုးခါးေရေသာက္ေနခ်ိန္ ကိုယ္က မေသာက္လွ်င္ ကိုယ္သာ မွားသည္၊ ကိုယ္သာ ညံ့သည္ဟု အထင္ေရာက္ေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ေပးသည့္ ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုတြင္ က်င္လည္ေနရျခင္းမ်ဳိးေပေလာ။ ထိုသို႔ေသာအမ်ားမိုးခါးေရေသာက္ ပတ္ဝန္းက်င္မ်ဳိးတြင္လည္း လူအေတာ္မ်ားမ်ားက မိုးခါးေရကို ေသာက္က်င့္ရသြားတတ္သည္ပင္။ အတုျမင္ အတတ္သင္သေဘာ ျဖစ္တတ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ဆိုခဲ့ပါ ပတ္ဝန္းက်င္မ်ဳိး မျဖစ္ထြန္း မေပၚေပါက္ေအာင္၊ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေနလွ်င္လည္း ေလ်ာ့နည္းကင္းစင္သြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေရးအတြက္ အေျဖရွာရန္ လိုေပသည္။ ထိုသို႔ေသာအေျခအေနေကာင္းမ်ဳိး ျဖစ္လာေစေရးအတြက္ ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးခ်င္းတစ္ေယာက္ခ်င္းစီတိုင္းတြင္ တာဝန္ရွိသလို အစိုးရ၊ ဌာနမ်ားႏွင့္ အဖဲြ႕အစည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတြင္ပါ တာဝန္ရွိပါသည္။ ဘံုဆိုင္အေရးကိစၥ တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။
***
ထိုပင္ငုတ္တို ပ်ဥ္းမအိုသည္ 
စစ္ကိုလည္းႀကံဳ ၊ ျခအံုလည္းျဖစ္
ဓားထစ္လည္းခံ ၊ ေနလွ်ံလည္းတိုက္
ေလျပင္းခိုက္လည္း မငိုက္ဦးေခါင္း
ေႏြသစ္ေလာင္းေသာ္
ရြက္ေဟာင္းညွာေၾကြ ရြက္သစ္ေဝ၍
ေလျပည္ထဲတြင္ ငယ္ရုပ္ဆင္သည္
အသင္ ေယာက်္ားေကာင္းတကား
(မင္းသုဝဏ္)
မိမိတို႔ႏိုင္ငံသည္ ႏိုင္ငံေရးေလာကဓံမ်ဳိးစံု ခံစားခဲ့ရဖူးေပျပီ။ ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ေဖာ္ျပပါ ဆရာၾကီးမင္းသုဝဏ္၏ ပ်ဥ္းမငုတ္တိုကဗ်ာ ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္ထဲမွ ပ်ဥ္းမငုတ္တိုကဲ့သို႔ စစ္ႏွင့္တူေသာ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈတို႔ကိုလည္း ၾကံဳခဲ့ဖူးျပီ။ ျခအံုလို အရႈပ္အေထြးသံသရာထဲမွာလည္း က်င္လည္ခဲ့ဖူးျပီ။ ဓားထစ္ရာလို ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ားလည္း ဗရပြ ရခဲ့ဖူးျပီ။ ေန၏ အပူရွိန္ အပူေငြတို႔ႏွင့္တူေသာ ဒုကၡမ်ဳိးစံုတို႔ကိုလည္း ခါးစည္းခံခဲ့ရဖူးျပီ။ မိုးသက္ေလျပင္းလို ဆိုးရြားေသာ ေလာကဓံ၏ ဒဏ္မ်ားကိုလည္း ခံစားခဲ့ရဖူးေပျပီ။ ယခုအခါသမယတြင္ ဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္၍ ေလာကဓံကို ရဲရင့္ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္လႊားႏိုင္သည့္ သရုပ္သကန္ျဖစ္ေသာ ေႏြဦးတြင္ ပ်ဥ္းမငုတ္တိုေပၚဝယ္ ရြက္ႏုရြက္သစ္တို႔ျဖင့္ လွပေဝစည္လာမည့္၊ ငယ္ရုပ္ဆင္မည့္ အေျခအေနကို အားလံုးက ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနၾကသည္။
ထိုအေျပာင္းအလဲျဖစ္ရန္လည္း ထြန္းကားျပန္႔ပြားလ်က္ရွိေနေသာ အမူအက်င့္ဆိုးတို႔ကို တစ္စတစ္စ ျပင္ဖို႔လိုေပသည္။ ပ်က္အစဥ္ ျပင္ခဏ ဆိုသကဲ့သို႔ မိမိတို႔ကိုယ္ကိုယ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲစရာရွိလွ်င္လည္း ေျပာင္းလဲသင့္ပါျပီ။ ျပဳလည္း ျပဳျပင္ေစခ်င္ပါသည္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းဟူသည္ ျပဳျပင္မႈအပိုင္းႏွင့္ ေျပာင္းလဲမႈအပိုင္းဟူ၍ ႏွစ္ပိုင္းပါေပမည္။ မိမိကိုယ္တိုင္အတြက္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အမ်ားႏွင့္ဆိုင္ေသာကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ေသာ္လည္းေကာင္း ျပဳျပင္သင့္သည့္အပိုင္း၊ ျပဳျပင္ႏိုင္သည့္အပိုင္းတို႔ကို ျပဳျပင္၊ ေျပာင္းလဲသင့္ေသာအပိုင္းကို ေျပာင္းလဲပါမွ ျဖစ္ပါမည္။ မိမိတို႔ တစ္ဦးခ်င္းစီ ေျပာင္းလဲပါမွ မိမိတို႔ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းလည္း တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာေပမည္။ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း ေျပာင္းလဲလာလွ်င္ ႏိုင္ငံလည္း ေျပာင္းလဲေပမည္။ ထိုသို႔ ႏိုင္ငံသားမ်ားက အပ်က္သေဘာကို အျပဳသေဘာသို႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလာႏိုင္ၾကျပီး မိမိကိုယ္က်ဳိးထက္ ႏိုင္ငံ့အက်ဳိး၊ ျပည္သူ႔အက်ဳိးကို အမွန္တကယ္ ေရွ႕ရႈလုပ္ေဆာင္လာႏိုင္ၾကျပီဆိုပါမူ ဆရာၾကီးမင္းသုဝဏ္က ေလာကဓံအထုအေထာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးၾကားမွ တစ္ဖန္ ရြက္သစ္ေဝလ်က္ ျပန္လည္၍ ငယ္ရုပ္ဆင္လာႏိုင္ေသာ ပ်ဥ္းမငုတ္တိုကို ခ်ီးက်ဴးလိုက္သည့္အတိုင္းအသင္ ေယာက်္ားေကာင္းတကားဟူ၍ ခ်ီးက်ဴးၾသဘာသံ ဘဝဂ္ညံေအာင္ ေပးထိုက္သူမ်ား ျဖစ္လာၾကမည္မွာ ဧကန္မုခ် ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
                                   

                                                                        ထြန္းမင္း (ပညာေရးတကၠသိုလ္)

No comments:

Post a Comment