Friday 4 August 2017

စာအိတ္ယဥ္ေက်းမႈ ကင္းစင္ေရး

 ထြန္းမင္း (ပညာေရးတကၠသိုလ္)

()

ယခုေခတ္လို အင္တာနက္၊ အီးေမးလ္တို႔ကို မသံုးျဖစ္ၾကေသးေသာ တစ္ေခတ္တစ္ခါက စာအိပ္ကေလးမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ စာပို႔ဆက္သြယ္ေရးတြင္ မရွိမျဖစ္ေသာ အရာတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ပံုအသားတံဆိပ္ႏွင့္ ရိုးရိုးစာအိပ္ျဖဴ အၾကီး၊ အေသးမွအစ ေရေမႊးဆြတ္ထားေသာ အလွတန္ဆာဆင္ထားျပီးသည့္ စာအိပ္မ်ားအဆံုး စာအိပ္မ်ဳိးစံု ေတြ႕ဖူးခဲ့ၾကေပမည္။ ၎တို႔ကို ရည္ရြယ္ခ်က္အလိုက္ လူအမ်ဳိးမ်ဳိးက အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္ပင္။ တစ္ခ်ဳိ႕လူငယ္မ်ားက ခ်စ္သူမိန္းကေလးကို ေရေမႊးရနံ႔သင္းေသာ ေရာင္စံုစာအိပ္ေလးထဲ ခ်စ္သဝဏ္လႊာထည့္ကာ ပါးတတ္ခဲ့ၾကသည္။ အမ်ားစုကမူ ရိုးရိုးစာအိပ္မ်ားကို သံုးလ်က္ စာတိုက္မွတစ္ဆင့္ တစ္ျမိဳ႕တစ္ရြာဆီ ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ စာပို႔ခဲ့ၾကသည္။
စာအိပ္ႏွင့္ စာပို႔ျခင္း မစတင္မီ ေရွးအခါက စနစ္တက် ေလ့က်င့္ထားေသာ ေက်းငွက္မ်ား၊ ခိုမ်ားျဖင့္ စာပို႔ျခင္းအမႈကို ျပဳခဲ့ၾကသည္ဟု ဖတ္မွတ္ၾကားသိဖူးသည္။ ထိုစဥ္ကတည္းက အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ စာသဝဏ္လႊာ ပါးခဲ့ၾကေပသည္။ အခ်စ္ေရးအတြက္ ေက်းေစခိုင္းခဲ့ၾကသကဲ့သို႔ စစ္ေရးအတြက္လည္း ခိုမ်ားျဖင့္ စာပို႔ခဲ့ၾကသည္ဟု ဆို၏။
ဤသို႔ တစ္ေခတ္ျပီးတစ္ေခတ္ ေျပာင္းလဲလာရင္း စာပို႔သည့္စနစ္ပင္ ေျပာင္းလဲလာခဲ့ေပျပီ။ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားအတြင္းက တစ္ဖက္လူ၏ အိမ္လိပ္စာကို သိမွသာ စာပို႔၍ ရေသာ္လည္း ယခုအခါ တစ္ဖက္လူ၏ အီးေမးလ္လိပ္စာကို သိရံုမွ်ျဖင့္ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း စာအေရာက္ ပို႔ႏိုင္ေပျပီ။ ထို႔ထက္ အျမန္ေခ်ာပို႔ဟူ၍ မရွိႏိုင္ေတာ့။ တစ္ဖန္ ပို႔သူႏွင့္လက္ခံသူ ႏွစ္ဖက္စလံုးတြင္ ဖက္စ္ရွိပါက စာမ်က္ႏွာမ်ားကို စကင္ဖတ္၍ တစ္ဖက္သို႔ ပို႔လိုက္ရံုျဖင့္ ပရင့္ထုတ္ျပီးသား စာမ်ား လက္ခံသူ၏ ဖက္စ္ထဲမွ တန္းခနဲ ထြက္လာႏိုင္သည့္ ေခတ္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္သည္။ နည္းပညာတိုးတက္ထြန္းကားလာသည္ႏွင့္အမွ် တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး မည္မွ်ပင္ ေဝးကြာေနၾကပါေစ ျမန္ဆန္တိက်စြာ ဆက္သြယ္လာႏိုင္ၾကျပီ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္လူ႔အဖဲြ႕အစည္း၌ စာအိပ္ကေလးမ်ားမွာ တစ္နည္းတစ္ဖံု အသံုးဝင္လွ်က္ ရွိေနဆဲ ...

()

စာအိပ္ကေလးမ်ားကို ျပဳလုပ္ျခင္း၏ မူလရည္ရြယ္ခ်က္သည္ အထဲတြင္ စာထည့္၍ တစ္နယ္တစ္ေက်းသို႔ စာပို႔ရန္ ျဖစ္ခဲ့ေပမည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္လို အင္တာနက္၊ အီးေမးလ္ကို အသံုးတြင္က်ယ္လာသည့္ ေခတ္အခါတြင္ စာအိပ္ျဖင့္ စာပို႔သည့္ အေလ့အထ တျဖည္းျဖည္း နည္းပါးလာၾကေပျပီ။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ပို၍ တိုးတက္လာေလေလ နည္းပညာသံုး၍ စာပို႔ဆက္သြယ္မႈ ပိုမို မ်ားျပားလာေလေလ ျဖစ္ေပမည္။
မည္သို႔ဆိုေစ အထက္တြင္ဆိုခဲ့သလို ယေန႔ေခတ္လူ႔အဖဲြ႕အစည္း၌ စာအိပ္ကေလးမ်ား အသံုးဝင္သည့္ ေနရာမ်ားလည္း ရွိေပေသးသည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအဖို႔ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဝတၳဳေငြ ကပ္လွဴသည့္အခါ စာအိပ္ကေလးမ်ား အသံုးတည့္သည္။ အာစရိယပူေဇာ္ပဲြမ်ားတြင္ မိမိတို႔၏ အာစရိယ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ေငြ ထည့္ရန္ အသံုးဝင္လွသည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအဖို႔ စာေမးပဲြေမးခြန္းလႊာ စသည့္ အေရးၾကီး စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို စာအိပ္ထဲတြင္ ထည့္၍လည္း သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားကို ပို႔တတ္ၾကသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားက မိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ားကို လာသင္ေပးေသာ က်ဴရွင္ဆရာမ်ားအတြက္ လစာေငြကို စာအိပ္ထဲတြင္ ထည့္၍ ေပးတတ္ၾကသည္။ သင့္ေတာ္ေလ်ာ္ကန္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ စာအိပ္ကို ထိုသို႔ အဆင္ေျပေအာင္ အသံုးျပဳျခင္းသည္ ေကာင္း၏။ သူ႔ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္သူ အဆင္ေျပသြားေစသည္သာ။
သို႔ရာတြင္ တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ သူမ်ားက မိမိတို႔အက်ဳိး ေမွ်ာ္ကိုးလ်က္ ဌာနဆိုင္ရာ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦးထံ ေငြေၾကးတံစိုးလက္ေဆာင္ ထည့္ေပးႏိုင္ေရးအတြက္ပါ စာအိပ္ကေလးက တစ္ခါတစ္ရံ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ေပးရတတ္ျပန္သည္။ ထိုေငြေၾကးကို သက္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္က လက္ခံ၍ ေပးသူအတြက္ မေလွ်ာ္မကန္ အက်ဳိးေဆာင္ ေပးပါလွ်င္မူ ၎သည္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈပင္ ျဖစ္ေပ၏။ ထိုသို႔ေသာ စာအိပ္ယဥ္ေက်းမႈသည္ ဝန္ထမ္းေလာကတြင္ ေပါမ်ားလွသည္ဟု အစိုးရဝန္ထမ္းမဟုတ္ေသာ အျပင္လူမ်ားက ေဝဖန္တတ္ၾကသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္သည္လည္း ဝန္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္ေလရာၾကားရ နားဝ မခ်မ္းသာဆိုသလို ခံစားခဲ့ဖူးသည္။ ထိုစာအိပ္ယဥ္ေက်းမႈသည္ မလုပ္သင့္၊ မျဖစ္သင့္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ... ထိုသို႔ေသာ္သည္ အလြန္ထိလြယ္ရွလြယ္ ျဖစ္တတ္ေပသည္။ ျပဳစရာ ျပင္စရာမ်ား၊ တည့္မတ္စရာမ်ား၊ ဖာေထးစရာမ်ားႏွင့္ ျပြန္းတီးေနေပမည္။ ဆရာၾကီးဦးေအာင္သင္းစကားႏွင့္ ေျပာရပါလွ်င္ ထိုသို႔ မလိုလားဖြယ္ စာအိပ္ယဥ္ေက်းမႈကို အားေပးအားေျမွာက္ျပဳသူမ်ားသည္ ရွိသင့္ရွိထိုက္ေသာ စာရိတၱမာနေခါင္းပါးေနသူမ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ရွက္ဖြယ္ ျဖစ္သျဖင့္ အခ်ိန္မီ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားသင့္ေပသည္။

()

လြန္ခဲ့ေသာ ဇူလိုင္လ ၂၁ ရက္ေန႔က စာေရးသူ လက္ရွိတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ စစ္ကိုင္းပညာေရးတကၠသိုလ္သို႔ ဆရာေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း) ႏွင့္ ဆရာမဝင္းဝင္းျမင့္ (နန္းေတာ္ေရွ႕) တို႔ စာေပေဟာေျပာပဲြအတြက္ ၾကြေရာက္ေဟာေျပာခဲ့ၾကသည္။ ထိုေဟာေျပာပဲြတြင္ ဆရာေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း) ကပန္းတိုင္ရွိရာဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဟာေျပာသည္။ ဆရာ့ေဟာေျပာခ်က္ထဲမွ စာေရးသူအတြက္ အမွတ္ရစရာတစ္ခုမွာ အာဏာရွင္အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ခံတိုင္းျပည္တစ္ခုတြင္ ျပည္သူမ်ား စနစ္တက် ဖ်က္ဆီးခံရတတ္ပံုပင္ ျဖစ္သည္။ သုေတသနတစ္ခုကို ကိုးကားလွ်က္ ဆရာက () ျပည္သူမ်ား စာမဖတ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္လွ်င္ အာဏာရွင္အစိုးရ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ () ျပည္သူမ်ား စာမတတ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္လွ်င္ ႏွစ္ေလးဆယ္ အုပ္ခ်ဳပ္၍ရေၾကာင္း၊ () ျပည္သူမ်ားကို အက်င့္ပ်က္ေအာင္ လုပ္ထားႏိုင္လွ်င္ ႏွစ္တစ္ရာအုပ္ခ်ဳပ္၍ရေၾကာင္း ဆိုသည္။ ဆရာက မိမိတို႔ ျမန္မာျပည္သည္လည္း အာဏာရွင္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံပီပီ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈမ်ားအျမစ္တြယ္လာခဲ့ေၾကာင္း ကိုယ္ေတြ႕သာဓက တစ္ခ်ဳိ႕ေပး၍ ေဟာေျပာသြားသည္။
ဆရာ့ေဟာေျပာခ်က္ကို နားေထာင္ရင္း စာေရးသူ ရင္ေမာမိသည္။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံတြင္ ဌာနလည္း ဌာနအေလ်ာက္၊ ရံုးလည္း ရံုးအေလ်ာက္၊ တကၠသိုလ္လည္း တကၠသိုလ္အေလ်ာက္၊ ေက်ာင္းလည္း ေက်ာင္းအေလ်ာက္ အထက္ပါ အက်င့္ပ်က္မႈမ်ား တြယ္ကပ္ေနခဲ့ၾကေၾကာင္းကို သူေတြ႕ ကိုယ္ေတြ႕ သာဓကမ်ားစြာက လွစ္ဟေဖာ္ျပေနသည္။ ယခုအခ်ိန္မွာေကာ မရွိေတာ့ဘူးလားဟု ေမးလာလွ်င္ ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုရေပမည္။ ထိုအဆိုကို သက္ေသအေထာက္အထားအျဖစ္ျပႏိုင္မည့္ သူေတြ႕ ကိုယ္ေတြ႕ သာဓကမ်ား လြန္စြာ ရွားပါးမည္မထင္ပါ။ ထိုသို႔ေသာ သာဓကမ်ားကို ေဝးေဝးလံလံ ရွာရမည္လည္း မထင္ပါ။ တစ္ခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ ေျဗာင္က်က် လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ရွိတတ္သလို တစ္ခ်ဳိ႕ကမူ စာအိပ္ယဥ္ေက်းမႈကိုနားလည္မႈဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ သြင္းလိုက္တတ္ၾကသည္လည္း ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ႏိုင္ငံတကာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈအဖဲြ႕ၾကီး (Transparency International) ၂၀၁၆ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈစစ္တမ္းအရ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈပိုင္းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကမာၻ႕ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၇၆ ႏိုင္ငံအနက္ ၁၃၆ ေနရာခ်ိတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပမည္။ ထိုစစ္တမ္းအရ ကမာၻေပၚတြင္ ေလးဆယ့္တစ္ခုေျမာက္ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈအမ်ားဆံုးႏိုင္ငံအျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ သတ္မွတ္ခံရသည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္က ၂၁ ခုေျမာက္ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈအမ်ားဆံုးႏိုင္ငံ ျဖစ္ခဲ့သျဖင့္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္တြင္ ျခစားမႈအနည္းငယ္ ေလ်ာ့က်လာသည္ ဆိုေသာ္လည္း ကမာၻ႕ႏိုင္ငံမ်ား၏ ေအာက္ဆံုးနားတြင္ ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။  ဤျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ အားလံုးဝိုင္းဝန္း၍ အင္တိုက္အားတိုက္ ၾကိဳးစားၾကရေပဦးမည္။
အထက္ပါအတိုင္း ဆိုလိုက္သည့္အတြက္ မိမိတို႔ ဝန္ထမ္းေလာကတြင္ အားလံုး ထိုသို႔ခ်ည္းဟူ၍ မဆိုလိုေပ။ လြန္စြာ သိကၡာရွိျပီး လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈကင္းေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ေတြ႕ၾကံဳရဖူးပါသည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ သိကၡာကို ရိကၡာႏွင့္ မလဲၾကသူမ်ားပင္တည္း။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ သူတို႔သည္ စာရိတၱမာန ေက်ာက္စိုင္ေက်ာက္သားပမာ ခိုင္ခံ့သူမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ခ်ီးက်ဴးေလးစားဖြယ္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားပင္။ ထိုသူတို႔သည္ စာအိပ္ယဥ္ေက်းမႈကို လက္မခံ။ အကယ္၍ မိမိက လံုးဝ သတိမမူမိဘဲ ေပးလာေသာ စာအိပ္ကို ယူလိုက္မိလွ်င္လည္း ၎၏ တန္ဖိုးမည္မွ်ပင္ ရွိေနပါေစ ျပန္ေပးတတ္ၾကသည္။ ထိုသူတို႔သည္ မိမိတို႔ဖက္မွ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္သည့္ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားကို ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ေပးသည္။ ထိုအတြက္ တစ္ဖက္လူထံမွ လာဘ္လာဘမ်ားကို သူတို႔ မေမွ်ာ္ကိုးေပ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ငါ သူ႔အတြက္ ဒါ လုပ္ေပးလိုက္လို႔ သူ ငါ့အတြက္ တစ္ခုခု ျပန္လုပ္ေပးရမယ္ (သို႔) ျပန္လုပ္ေပးသင့္တယ္ဟူေသာ အက်ဳိးေမွ်ာ္စိတ္ မရွိၾကေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ထိုသို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ သူတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္သူမ်ား၏ ေလးစားမႈကို ခံရတတ္သည္။ စာအိပ္ယဥ္ေက်းမႈအပါအဝင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈကို အားေပးသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုမူ လာဘ္ေပးသူက ေရွ႕တြင္ ေလးစားအားကိုးသေယာင္ ဟန္ေဆာင္ျပဳမူတတ္ေသာ္လည္း ကြယ္ရာ၌မူ ေလးစားျခင္း မခံရတတ္ေၾကာင္း ေလ့လာဆန္းစစ္မိသည္။

()

ဇူလိုင္လ ၂၁ ရက္ေန႔ The Voice သတင္းစာပါ ကာတြန္းတစ္ကြက္က ဤသို႔ ျဖစ္သည္။ အရာရွိတစ္ဦးျဖစ္ဟန္ရွိသည့္ တိုက္ပံုဝတ္ အမ်ဳိးသားက သာမန္ဝန္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္ဟန္ရွိသည့္ စြပ္က်ယ္ဝတ္ အမ်ဳိးသားကို ေျပာလိုက္သည္မွာ မူေျပာင္းေသာ္လည္း လူမ်ား မေျပာင္းလွ်င္ ဘာမွ မထူးဟူ၍ပင္။ ထိုအခါ တစ္ဖက္လူက မ်က္ကလဲ့ဆန္ျပာႏွင့္ မူေျပာင္းတိုင္း လူေျပာင္းရလွ်င္ အားလံုး ဒုကၡေရာက္သြားႏိုင္ေၾကာင္း ျပန္ေထာက္သည္။ ဤတြင္ ပထမလူက လူေျပာင္းျခင္းဟူသည္ အက်င့္ဆိုးအက်င့္ယုတ္မ်ားကို အက်င့္ေကာင္းအက်င့္မွန္အျဖစ္ ေျပာင္းရမည္ကိုသာ ဆိုလိုေၾကာင္း ျပန္ရွင္းျပလိုက္ေတာ့သည္။

()

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီခရီးလမ္းေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္းလာသည့္အခ်ိန္တြင္ လူမေျပာင္းသည့္တိုင္ လူေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေအာင္ အက်င့္ဆိုးအက်င့္ယုတ္မ်ားႏွင့္ ကတၱီပါလမ္းခဲြ လုပ္သင့္ေနပါျပီ။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ အက်င့္ေကာင္း အက်င့္မွန္မ်ားကို ေထြးေပြ႕လက္ခံ ၾကိဳဆိုႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကရပါမည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျမင္ေတြ႕ေနက် သတိေပးစာတန္းတစ္ခ်ဳိ႕ရွိသည္။ေဆးလိပ္ ကင္းစင္နယ္ေျမျခင္က်ားကင္းစင္ေက်ာင္းစသည္ျဖင့္ပင္။ ယခုလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ရံုး၊ဌာနတိုင္းကိုစာအိပ္ယဥ္ေက်းမႈ ကင္းစင္နယ္ေျမ ထိုမွတစ္ဆင့္လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ကင္းစင္နယ္ေျမဟူ၍ သတ္မွတ္ကာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္လံုးက စာပါအတိုင္း အမွန္တကယ္ လိုက္နာက်င့္ၾကံႏိုင္ၾကမည္ဆိုပါလွ်င္ ...  


ထြန္းမင္း (ပညာေရးတကၠသိုလ္)

(4/8/2017 ရက္ေန႔ထုတ္ စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါသည္။)

No comments:

Post a Comment