Friday 30 September 2016

ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ လစာနဲ႔ စပ္မိစပ္ရာ

ဒီေန႔ ပီရူးႏိုုင္ငံက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ ဟိုအေၾကာင္းဒီအေၾကာင္း စကားစပ္မိရင္း ဒီဘဲြ႕ျပီးရင္ ဘာလုုပ္မလဲဆိုျပီး သူက ေမးတယ္။ ကုိယ္က ျမန္မာႏိုုင္ငံျပန္မယ္။ အရင္ အလုုပ္ထဲပဲ ျပန္ဝင္မယ္လိုု႔ ေျပာေတာ့ သူက ေျပာတယ္။ "ငါေတာ့ ငါတုိ႔ႏိုင္ငံက ပညာေရးနယ္ပယ္မွာ လုုပ္ေနသူေတြရတဲ့ လစာကိုုၾကည့္ျပီး စိတ္ပ်က္မိတယ္။ ၾသစီေဒၚလာ ၁၀၀၀ နီးပါးပဲ လစာရၾကတယ္။ အဲဒီလစာေလာက္နဲ႔ အိမ္စရိတ္ေပးဖုုိ႔ေတာင္အႏိုုင္ႏိုုင္ပဲ။ မေလာက္ငႏိုုင္ဘူး။" တဲ့။ 
သူ ညည္းညဴေနတာကိုု ၾကည့္ျပီး ကိုုယ္ေတာင္ ရယ္ခ်င္သြားတယ္။ ကိုယ္ေတြဆီမွာဆိုုရင္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြနဲ႔ အစိုးရဝန္ထမ္းလစာက အင္မတန္နည္းပါတယ္။ ဒါေတာင္ နည္းနည္း လစာတိုုးထားလို႔။ အရင္ကဆိုု ပိုုဆိုုးေပါ့။ သို႔ေပမယ့္ လစာတုိးတယ္လို႔ ေလသံပစ္တာနဲ႔ကို ကုုန္ေစ်းႏႈန္းေတြက ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊား သိုင္းကစားေတာ့တာပါပဲ။ ဒီေတာ့လည္း လစာတိုးတဲ့လမွာ အဆင္ေျပသလိုလိုရွိလွေပမယ့္ ေနာက္လေတြမွာေတာ့ ဒံုုရင္းအတုုိင္း ျပန္ျပန္ေရာက္သြားတတ္တာ ဝန္ထမ္းေတြ ေနာေက်ေနခဲ့တာ ၾကာပါျပီ။

ပီရူးက သူငယ္ခ်င္းက ကိုယ့္ကို ေမးတယ္။ ျမန္မာႏိုုင္ငံက လက္ရွိရာထူးမွာ လစာ ဘယ္ေလာက္ရသလဲ ...တဲ့။ လက္ရွိရာထူးမွာ ရတဲ့ လစာက ၾသစီေဒၚလာ (၂၀၀) ေလာက္နဲ႔ ညီတယ္၊ အရင္ရာထူးရဲ႕ လစာက ၾသစီေဒၚလာ (၁၄၄) နဲ႔ ညီတယ္လိုု႔ သူ႕ကိုု ျပန္ေျပာေတာ့ သူ တအံ့တၾသ ေရရြတ္လိုက္တယ္။ "ငါတို႔ ပီရူးႏိုင္ငံက ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ လစာသာ နည္းတယ္၊ ငါတုိ႔ အေတာ္ အေျခအေနဆိုုးေနပါလားလိုု႔ ထင္ထားတာ။ အခုေတာ့ ငါတို႔ထက္ပိုဆိုးတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုုင္ငံကိုု ေတြ႕တာပဲ။" တဲ့။ 
သူက ဆက္ေမးပါတယ္။ "အဲဒီလစာေလးေလာက္နဲ႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ဘယ္လိုမ်ား ရပ္တည္ႏိုုင္ၾကလဲ" တဲ့။ ကိုယ္ကေတာ့ စိတ္မေကာင္းစြာနဲ႔ ျပန္ေျဖရတယ္။ "ဘယ္လိုလုုပ္ ရပ္တည္ႏိုင္မလဲဟ။ တျခားအလုပ္ေတြနဲ႔ အပိုဝင္ေငြရွာၾကရေသးတာေပါ့။ ရာထူးငယ္ေလ လစာပိုုနည္းေလ။ ပို မေလာက္ငေလ။ သူတိုု႔ ဘဝေတြ ပိုခက္ခဲေလပဲ။" လို႔။

လစာအေၾကာင္းေျပာေတာ့ ဖင္လန္ႏိုုင္ငံက ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ လစာကိုု သြားသတိရမိလိုုက္တယ္။ ဖင္လန္ႏိုုင္ငံမွာေတာ့ သူငယ္တန္းဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ လစာဟာ ယူရိုုေငြ (၂၆၀၀) ပါတဲ့။ ျမန္မာေငြနဲ႔ဆိုုရင္ (၃၆) သိန္းခဲြနဲ႔ ညီပါတယ္။ Grade 1 ကေန Grade 6 သင္ရတဲ့ မူလတန္းျပဆရာ၊ ဆရာမေတြက လစာ ယူရိုုေငြ (၃၅၀၀) (ျမန္မာေငြ ၄၉ သိန္းေက်ာ္) ရပါတယ္။ Grade 7 ကေန Grade 9 အထိ သင္ရတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြက လစာ ယူရိုုေငြ (၃၉၀၀) (ျမန္မာေငြ ၅၅ သိန္းနီးပါး) ရပါတယ္။ Grade 10 ကေန တကၠသိုလ္ဝင္တန္းအထိ သင္ရတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြက လစာ ယူရိုုေငြ (၄၅၀၀) (ျမန္မာေငြ ၆၃ သိန္းေက်ာ္) ရပါတယ္။ အလယ္တန္းေက်ာင္းအုုပ္က လစာ ယူရိုုေငြ (၅၅၀၀) (ျမန္မာေငြ ၇၇ သိန္းေက်ာ္) ရပါတယ္။ အထက္တန္းအထက္ဆင့္ေက်ာင္းအုုပ္က လစာ ယူရိုုေငြ (၅၈၀၀) (ျမန္မာေငြ ၈၁ သိန္းေက်ာ္) ရပါတယ္။ ဒါေတာင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ထုုတ္ျပန္ခ်က္အရပါတဲ့ဗ်။ အခု လစာထပ္တုုိးသြားခ်င္ တိုုးသြားေလာက္ပါျပီ။


မၾကာေသးခင္က ႏိုုင္ငံတကာပညာေရးမူဝါဒဘာသာရပ္အတြက္ Group presentation လုပ္ရေတာ့ ဖင္လန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ဆရာအတတ္သင္ပညာေရး (Teacher education) အေၾကာင္း ေလ့လာတင္ျပၾကတယ္။ ကမာၻ႕အေအာင္ျမင္ဆံုး ပညာေရးစနစ္ရွိတဲ့ႏိုုင္ငံပီပီ ဖင္လန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ဆရာအတတ္သင္ပညာေရးမွာ အားက်အတုယူစရာအခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီးေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီႏုုိင္ငံရဲ႕ ဆရာအတတ္သင္ပညာေရးအေၾကာင္းကို ေျပာရင္ ဆရာမျဖစ္မီသင္တန္းမွာ သင္တန္းသားေရြးခ်ယ္မႈကေန လုုပ္ငန္းခြင္ေရာက္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းစြမ္းရည္ဖြံ႕ျဖဳိးမႈသင္တန္းေတြ ေပးတဲ့အထိ ေတာက္ေလွ်ာက္ၾကည့္ဖိုု႔လိုုပါမယ္။ ဆရာျဖစ္သင္တန္းသားေတြေရြးခ်ယ္တဲ့အဆင့္မွာ ဆရာ၊ ဆရာမေလာင္းေတြကို တကၠသုိလ္ဝင္တန္းအမွတ္နဲ႔သာ ေရြးတာမဟုုတ္ဘဲ ပထမဦးဆံုုး ဝင္ခြင့္စာေမးပဲြ ေျဖ၊ ဝင္ခြင့္စာေမးပဲြေအာင္ျမင္သူကိုု ဒုုတိယစစ္ေဆးမႈအေနနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးနဲ႔ အုုပ္စုလိုက္ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္တတ္မႈတိုု႔ကို စစ္ေဆးျပီးမွ ေလွ်ာက္ထားသူရဲ႕ (၁၀) ရာခိုင္ႏႈန္းကိုုသာ သင္တန္းသားအျဖစ္ လက္ခံတဲ့ စနစ္ ရွိပါတယ္။ 

ဆရာျဖစ္သင္တန္း တက္ေရာက္ေနတဲ့ သင္တန္းသားေတြကိုု ဝိဇၨာဘဲြ႕ယူသုုေတသနစာတမ္း (BA Thesis)၊ နဲ႔ မဟာဝိဇၨာဘဲြ႕ယူသုုေတသနစာတမ္း (MA Thesis) ေတြကို ေရးသားျပဳစုရတာ၊ ဘဲြ႕ရဖိုု႔ လိုုအပ္တဲ့ Credit အားလံုုးရဲ႕ သံုုးပံုုတစ္ပံုုေက်ာ္တဲ့ Credit ေတြကိုု သင္ၾကားနည္းဘာသာရပ္ (စာေတြ႔ေရာ လက္ေတြ႕ပါ) အတြက္ သတ္မွတ္ထားတာ၊ မူၾကိဳ၊ မူ၊ လယ္၊ ထက္၊ သက္ေမြး စတဲ့ ပညာေရးအဆင့္အားလံုုးမွာ ထူးျခားအကူအညီလိုုအပ္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြ (Special Needs Students) ကို အေကာင္းဆံုုး ပညာသင္ေပးႏိုုင္ေစေရးအတြက္ ထူးျခားအကူအညီလုုိေက်ာင္းသားပညာေပးနည္းဘာသာရပ္ (Special needs education studies) ကိုု ဒီနယ္ပယ္မွာ ဆရာလုုပ္ခ်င္သူေတြ ဆက္လက္ သင္ယူေလ့လာရတာ၊ မူၾကိဳနဲ႔ သူငယ္တန္းဆရာ၊ ဆရာမေတြကလဲြျပီး တျခားဆရာ၊ ဆရာမေတြက မဟာဘဲြ႕အထိ ရထားဖုုိ႔လိုုအပ္တာ စတဲ့ သြင္ျပင္လကၡဏာရပ္ေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ 

လုုပ္ငန္းခြင္ဝင္တဲ့အပိုုင္းမွာ ေက်ာင္းျပီးတာနဲ႔ ဆရာခန္႔တာမ်ဳိးမဟုုတ္ဘဲ လစ္လပ္ဆရာအလုုပ္အတြက္ အရည္အခ်င္းျပည့္ဆရာ၊ ဆရာမေတြထဲကမွ အေတာ္ဆံုး ဆရာ၊ ဆရာမေတြကိုုသာ ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားပါတယ္။ လုုပ္ငန္းခြင္ေရာက္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈစြမ္းရည္ဖြံ႕ျဖိဳးေရး (Professional development) အတြက္ တစ္ႏွစ္မွာ သံုုးရက္ကေန ခုုနစ္ရက္အထိ သင္တန္းတက္ခြင့္ေပးတာ၊ ဒီလိုုအသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းစြမ္းရည္ဖံြ႕ျဖိဳးမႈသင္တန္းေတြေပးႏိုုင္ေအာင္ ဗဟိုုအစိုုးရက ႏွစ္စဥ္ သီးသန္႔ဘတ္ဂ်က္ သတ္မွတ္ထားေပးတာ၊ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကိုု ကိုုယ္ပိုုင္ဆံုုးျဖတ္စီမံလုုပ္ေဆာင္ခြင့္ (Autonomy) အျပည့္အဝ ေပးထားတာ၊ ပညာေရးဝန္ၾကီးဌာနကပဲ ဗဟိုုဦးစီးခ်ဳပ္ကိုုင္မႈစနစ္နဲ႔ စီမံခန္႔ခဲြမႈမလုုပ္ဘဲ ဗဟိုဦးစီးခ်ဳပ္ကိုုင္မႈေလွ်ာ့ခ်တဲ့စနစ္ (Decentralization) ကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုုးတာ၊ ဆရာ၊ဆရာမေတြကိုု လစာေကာင္းေကာင္းေပးတာ၊ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို ေလးစားတန္ဖိုးထားတာ၊ လုပ္ငန္းခြင္ေရာက္ ဆရာ၊ဆရာမေတြအေနနဲ႔ Ph.D ဆက္လုပ္ခ်င္ရင္ အသာတၾကည္ ခြင့္ျပဳေပးတာ စတဲ့ ေကာင္းတဲ့ အခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြထဲမွာ ျမန္မာႏုုိင္ငံနဲ႔ ဆင္တူတဲ့အခ်က္ တစ္ခ်ဳိ႕ေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဥပမာ - ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို ေလးစားတဲ့အခ်က္ပါ။ သုုိ႔ေပမယ့္ မတူတဲ့အခ်က္ေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးပါပဲ။ ဒီမတူတဲ့အခ်က္ေတြကပဲ ဒီႏိုုင္ငံႏွစ္ခုုရဲ႕ ဆရာပညာေရးနဲ႔ ဆရာအရည္အခ်င္းအပိုုင္းေတြမွာ မုုိးနဲ႔ေျမလိုု ကြာျခားသြားေစတယ္လိုု႔ ယံုုၾကည္မိပါတယ္။

ဒီေတာ့ ဒီအခ်က္ေတြကိုု ၾကည့္ျပီး တစ္ခ်ဳိ႕ေတြက ေျပာၾကပါလိမ့္မယ္။ "ဖင္လန္ႏိုုင္ငံနဲ႔ ျမန္မာႏိုုင္ငံကိုု ဘယ္လိုုလုုပ္ ႏိႈင္းယွဥ္လိုု႔ရမလဲ။ သူက ဖြံ႕ျဖိဳးျပီးႏိုုင္ငံ၊ ျမန္မာႏိုုင္ငံက ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲႏိုုင္ငံေလ။ ေနာက္ျပီး သူက ႏိုုင္ငံငယ္၊ ျမန္မာႏိုုင္ငံက သူ႕ထက္ပိုုၾကီးတယ္။ တိုုင္းရင္းသားေပါင္းစံုုနဲ႔ ကဲြျပားမႈေတြ ဒီမွာ ပိုုမ်ားတယ္။ ျပီးေတာ့ သူတိုု႔ႏိုုင္ငံက ဆရာေတြက အရည္အခ်င္းေဒါင္ေဒါင္ျမည္၊ တုုိ႔ႏိုုင္ငံက ဆရာေတြက အရည္အခ်င္း လိုုအပ္ခ်က္ရွိတယ္။ မတူဘူး။ ဒီေတာ့ လစာလည္း မတူႏိုင္ဘူး" လိုု႔ေပါ့။ ဟုုတ္ပါတယ္။ ဖံြ႕ျဖိဳးျပီးႏိုုင္ငံနဲ႔ ဖံြ႕ျဖိဳးဆဲႏိုုင္ငံခ်င္း မတူတာ မွန္ပါတယ္။ သုုိ႔ေပမယ့္ ဖင္လန္ႏိုုင္ငံဟာလည္း အရင္တုုန္းက ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲႏိုုင္ငံတစ္ႏိုုင္ငံပါ။ ၁၉၅၀ မတိုုင္မီက စိုုက္ပ်ဳိးေရးအေျချပဳႏိုုင္ငံျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီေနာက္ပိုုင္းမွာ စက္မႈအေျချပဳစီးပြားေရးပံုုစံ ေျပာင္းလာခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုုေျပာင္းလဲႏိုုင္ဖိုု႔ ပညာေရးကို သူတိုု႔ အေလးေပးေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွာ ပထမဦးဆံုုး စတင္ခဲ့တဲ့ "ႏိုင္ငံတကာ ေက်ာင္းသားအရည္အခ်င္းစစ္စာေမးပဲြ" (PISA) မွာ ဖင္လန္ႏိုင္ငံက ကမာၻ႕ပထမေနရာမွာ ရပ္တည္လာႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဖင္လန္ပညာေရးဝန္ၾကီးဌာနရဲ႕သံုးသပ္ခ်က္အရ ဖန္လန္ႏိုုင္ငံပညာေရးေအာင္ျမင္မႈရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းသံုုးခုုက (၁) ပညာေရးစနစ္ေကာင္းမြန္မႈ၊ (၂) အရည္အခ်င္းျပည့္မီတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရွိမႈ နဲ႔ (၃) ေက်ာင္းေတြကို ကိုယ္တိုင္စီမံလုပ္ေဆာင္ခြင့္ေပးမႈ တို႔ ျဖစ္ပါသတဲ့။ ဒီေတာ့ ဖင္လန္ႏိုုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ေအာင္ျမင္မႈရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က အခရာက်တဲ့ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုုက ဆရာပညာေရးျဖစ္တယ္ဆိုုတာ ျငင္းခ်က္ထုုတ္စရာမလုုိပါဘူး။

ျမန္မာႏိုုင္ငံဟာ ဖင္လန္ႏိုုင္ငံထက္ ႏွစ္ဆပိုၾကီးပါတယ္။ သူ႕ကို စံထားျပီး ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ ေကာင္းေအာင္၊ ကိုယ့္ျပည္နယ္၊ ကိုယ့္တိုင္းရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ ေကာင္းေအာင္ လုုပ္ေဆာင္ႏိုုင္ပါေသးတယ္။ သိုု႔ေပမယ့္ ျခံဳငံုုၾကည့္လုိက္ရင္ ျမန္မာႏိုုင္ငံမွာ ဗဟိုုဦးစီးခ်ဳပ္ကိုုင္မႈစနစ္ရွိေနမႈ၊ ဖက္ဒရယ္စနစ္မျဖစ္ထြန္းႏိုုင္ေသးမႈနဲ႔ တျခားႏိုုင္ငံေရးလူမႈေရးဆိုုင္ရာကိစၥေတြဆီကိုုသာ ျပန္ေရာက္သြားမယ္ ထင္ပါတယ္။ အရင္းစစ္ေတာ့ အျမစ္ေျမမွာ ဆိုုသလိုုပဲမဟုုတ္လား။ ေကာင္းေစခ်င္သူေတြက ေျပာင္းခ်င္သည့္တိုုင္ေအာင္ စိန္ေခၚမႈေတြအမ်ားၾကီး ရွိေနေလေတာ့ ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲႏိုုင္ငံအျဖစ္ကေန ဆက္လက္ဖံြ႕ျဖိဳးဆဲႏိုုင္ငံအျဖစ္သာ ဆက္သြားေနေလမလားဆိုတာ စိုးရိမ္စရာအခ်က္ပါပဲ။ နယ္လဆင္မန္ဒဲလား ေျပာတဲ့စကားတစ္ခြန္းရွိပါတယ္။ "ကမာၻၾကီးကိုု ေျပာင္းလဲဖိုု႔ အသံုုးျပဳႏိုုင္တဲ့ စြမ္းအားအရွိဆံုုး လက္နက္က ပညာေရးပါပဲ" တဲ့။ ဒီအဆုုိအမိန္႔အတြက္ အေကာင္းဆံုုးဥပမာတစ္ခုက ဖင္လန္ႏိုုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးေအာင္ျမင္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရးက ဖင္လန္ႏိုုင္ငံကိုု အဖြံ႕ျဖိဳးဆံုုးႏိုုင္ငံတစ္ခုုအျဖစ္ တြန္းပိုု႔ႏိုုင္ခဲ့လိုု႔ ျဖစ္ပါတယ္။ စကၤာပူႏိုုင္ငံကိုလည္း တတိယကမာၻကေန ပထမကမာၻအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးခဲ့တာ ပညာေရးပါပဲ။

ဒီေတာ့လည္း ဖင္လန္ႏိုုင္ငံမွာ ပညာေရးဝန္ထမ္းေတြကိုု လစာေကာင္းေကာင္း ေပးလာႏိုုင္တာ မဆန္းပါဘူး။ ဖင္လန္ႏိုုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္အေျပာင္းအလဲမွာ အဓိကေနရာက ပါခဲ့သူ ပါစီ ဆဲလ့ဘတ္ဂ့ (Pasi Sahlberg) ရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္တစ္ခုမွာ ထည့္ေျပာသြားတာတစ္ခုကို သတိရမိပါတယ္။ ဖင္လန္ႏိုုင္ငံမွာ ဆရာအလုုပ္ဟာ အိမ္ေထာင္ဘက္ေရြးတဲ့အခါ ဖင္လန္ႏိုုင္ငံသားေတြ စိတ္ဝင္စားမႈအရွိဆံုုး အလုုပ္အကိုုင္ပါတဲ့။ ေက်ာင္းဆရာ၊ ေက်ာင္းဆရာမေတြဆိုရင္ လက္ထပ္ခ်င္တဲ့သူေတြ အပံုုၾကီးဆိုုပဲ။ ျမန္မာႏိုုင္ငံမွာေတာ့ ဆရာဝန္၊ အင္ဂ်င္နီယာ၊ သေဘၤာသားေတြက အိမ္ေထာင္ေရးအတြက္ ေရြးခ်ယ္ဖိုု႔ စိတ္အဝင္စားဆံုုး အလုုပ္အကိုုင္ေတြ ျဖစ္မွာပါ။ ျမန္မာေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေတြခမ်ာမွာေတာ့ "တပည့္မရွား၊ တျပားမရွိ၊ ပီတိကိုုစား၊ အားရွိပါဧ။္" လို႔ အစဥ္အဆက္ ေၾကြးေၾကာ္ေနရဆဲ။ ပညာေရးနယ္ပယ္မွာလည္း ဆရာမအပ်ဳိၾကီးေတြ၊ ဆရာလူပ်ဳိၾကီးေတြအမ်ားၾကီးဟာ တစ္ဝမ္းတစ္ခါးအတြက္ စခန္းသြားေနၾကရဆဲ။ ဒီေတာ့လည္း ျမန္မာႏိုုင္ငံမွာ လစာနည္းနည္းနဲ႔ လူပ်ဳိၾကီး၊ အပ်ဳိၾကီးလုုပ္ျပီးေနမယ့္အစား ဖင္လန္ႏိုုင္ငံမွာ ဆရာသြားလုုပ္ႏိုုင္ရင္ ေငြေရးေၾကးေရးအတြက္ေရာ အိမ္ေထာင္ေရးအတြက္ပါ အလားအလာ ေကာင္းႏိုုင္မယ္ထင္မိပါသဗ်။ 

ေလးစားစြာ

ထြန္းမင္း
၃၀၊ ၉ ၊ ၂၀၁၆ (ေသာၾကာေန႔)

No comments:

Post a Comment