Thursday 19 May 2016

လူမမယ္ ႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ား


ၾသစေၾတးလ်ႏိုုင္ငံရွိ တကၠသိုုလ္အသီးသီးသိုု႔ လာေရာက္ပညာသင္ယူၾကေသာ ႏိုုင္ငံတကာမွ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားစြာ ရွိၾကသည္။ အျခားတကၠသိုုလ္မ်ားမွ အေျခအေနကိုု မသိ၍ မေျပာႏိုုင္ေပ။ စာေရးသူ တက္ေရာက္ပညာသင္ယူေနေသာ လာထရုုပ္တကၠသိုုလ္တြင္ ႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသားအမ်ားစုုမွာ အိႏိၵယ၊ တရုုပ္ႏွင့္ ဗီယက္နမ္ႏိုုင္ငံတိုု႔မွ ျဖစ္သည္ကိုု သတိျပဳမိသည္။ အေမရိကန္၊ ကေနဒါတိုု႔မွ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ ျမန္မာႏိုုင္ငံမွဆိုုလွ်င္ ယခုုႏွစ္တြင္ ဆယ္ေယာက္ေက်ာ္ ရွိလာခဲ့ေပျပီ။ ထိုထိုုေသာ ႏုုိင္ငံတကာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားစြာမွာမူ ရင္ခြင္ပိုုက္ကေလးဘဝသိုု႔ ျပန္ေရာက္သြားၾကသည္ဟုု ဆိုုလွ်င္ စာရႈသူတိုု႔ အံ့ၾသၾကေလမည္လားမသိ။


အမွန္တကယ္ပင္ ႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားစြာမွာ လူမမယ္ကေလးဘဝသိုု႔ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္သြားၾကသည္။ ႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားအျပင္ ၾသစေၾတးလ်ႏိုုင္ငံမွ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူအခ်ဳိ႕လည္း လူမမယ္ကေလးဘဝသိုု႔ ေရာက္သြားၾကသည္ကိုု ကိုုယ္ေတြ႕ၾကံဳဖူးခဲ့ေပျပီ။ သိုု႔ေသာ္ အမ်ားစုုမွာ ႏုုိင္ငံတကာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သူတိုု႔သည္ စာၾကိဳးစားလြန္း၍ ကေလးစိတ္ဝင္ျပီး ရူးေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္သြားျခင္းမ်ဳိးကားမဟုုတ္ေပ။ ၾသစေၾတးလ်ႏိုုင္ငံသားမ်ားႏွင့္ ဥာဏ္ရည္အားျဖင့္ မယွဥ္ျပဳိင္ႏိုုင္သျဖင့္ လူမမယ္အဆင့္သာရွိသည္ဟူ၍ ႏွိမ့္ခ်ေျပာဆိုုလိုုရင္း မဟုုတ္ေပ။ အမွန္မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ ၾသစေၾတးလ်ႏိုုင္ငံသားမ်ားထက္ပင္  ပိုုမိုုၾကိဳးစားၾကသည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ သူတိုု႔ထက္ ႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ ပိုုေတာ္ၾကေၾကာင္း တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ထုုတ္ေဖာ္ေျပာတတ္ၾကသည္ပင္။ ယခုု စာေရးသူဆိုုလိုုေသာ အဓိပၺာယ္မွာ ႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားဧ။္ သြင္အျပင္တစ္ခ်ဳိ႕ လူမမယ္ႏွင့္ တူသြားျခင္းမ်ဳိးကိုု ဆိုုလိုုရင္း ျဖစ္သည္။ 

ထုုိသုုိ႔ ႏုုိင္ငံတကာေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ား လူမမယ္ျဖစ္သြားျခင္းသည္ လာထရုုပ္တကၠသိုုလ္ ႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသားမ်ားဝန္ေဆာင္မႈဌာနဧ။္ ေကာင္တာသိုု႔ စေရာက္ခ်ိန္မွ အစျပဳသည္ဟုု ဆိုုႏိုုင္သည္။ ထိုုဌာနရွိ ဝန္ထမ္းမ်ားမွာ ဗီယက္နမ္၊ တရုုပ္၊ အိႏၵိယစေသာ ႏုုိင္ငံအခ်ဳိ႕မွ အမ်ားစုုျဖစ္ျပီး ၾသစေၾတးလ်ဝမ္ထမ္းမ်ားလည္း ရွိသည္။ လာထရုုပ္တကၠသိုုလ္သိုု႔ လာေရာက္ပညာသင္ယူၾကေသာ ႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူ အားလံုုးမွာ ထိုုႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသားမ်ားဝန္ေဆာင္မႈဌာနေကာင္တာသိုု႔ လာေရာက္၍ စာရင္းသြင္းၾကရသည္။ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူအမ်ားစုုမွာ ၾသစေၾတးလ်ႏိုုင္ငံသိုု႔ ေရာက္ရွိေသာ ေန႔တြင္ပင္ ထုုိေကာင္တာဆီ ကမန္းကတန္းေျပး၍ ေရာက္ရွိေၾကာင္းသတင္းပိုု႔၊ စာရင္းသြင္းၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ကမူ ေရာက္ရွိျပီး တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ေနမွသာ သြားေရာက္ စာရင္းသြင္းၾကသည္။ ေႏွးသည္ျဖစ္ေစ၊ ျမန္သည္ျဖစ္ေစ ႏိုုင္ငံတကာ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားအဖုုိ႔ ထိုုဌာနေကာင္တာသိုု႔ ကိုုယ္တုုိင္ မသြားေရာက္ဘဲ လာထရုုပ္တကၠသိုုလ္တြင္ တရားဝင္ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္သူ ျဖစ္မလာသည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ထုုိေကာင္တာတြင္ စာရင္းသြင္းအျပီးတြင္ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားကိုု လက္ေဆာင္တစ္ခုု ေပးေလ့ရွိသည္။ ထုုိလက္ေဆာင္သည္ပင္ ထုုိႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားကိုု လူမမယ္အျဖစ္သိုု႔ ေျပာင္းလဲသြားေစေသာ ပင္မပစၥည္းျဖစ္သည္ဟုု ဆိုုရမည္ပင္။ မည္သိုု႔ဆိုုေစ ထိုုလက္ေဆာင္မွာ ေသသပ္လွပသည့္အျပင္ အမွန္တကယ္ လိုုအပ္ေသာအရာျဖစ္၍ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ား ႏွစ္သက္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ထိုုလက္ေဆာင္ ရေသာေန႔တြင္ပင္ စတင္၍ အသံုုးျပဳၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က မလုုိအပ္ေသး၍ သိမ္းထားျပီး လိုုအပ္ေသာအခ်ိန္တြင္မွ ထုုတ္ယူအသံုုးျပဳၾကသည္။ ထိုုလက္ေဆာင္သံုုးသည္ႏွင့္ လူမမယ္ကေလးဘဝသုုိ႔ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္သြားၾကသည္သာ။ အေႏွးႏွင့္အျမန္ ကြာျခားေသာ္လည္း လူမမယ္ဘဝသိုု႔ ျပန္ေရာက္ၾကသည္မွာ အတူတူပင္ျဖစ္ဧ။္။

စာေရးသူမွာ ျမန္မာႏုုိင္ငံမွ မထြက္ခြာမီ ၾသစေၾတးလ်သံရံုုးရွိ ပညာသင္ဆုုခ်ီးျမွင့္သည့္အဖဲြ႕ထံမွ အလားတူပစၥည္းတစ္ခုကိုုု လက္ေဆာင္ရထားခဲ့သည္ကိုု တပါတည္း ယူေဆာင္လာသျဖင့္ လူမမယ္ဘဝသိုု႔ ခ်က္ခ်င္း ျပန္ေရာက္မသြားခဲ့ပါေခ်။ ၾသစေၾတးလ်သိုု႔ စေရာက္ေသာေန႔ (၂၀၁၅ ခုုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီ (၁၂) ရက္ေန႔) က ႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသားမ်ားဝန္ေဆာင္မႈဌာနေကာင္တာတြင္ ေရာက္ရွိေၾကာင္း သတင္းပိုု႔၊ စာရင္းသြင္းအျပီးတြင္ လက္ေဆာင္ပစၥည္းကိုု ရရွိခဲ့သည္။ သိုု႔ေသာ္ အသံုုးမလိုုေသး၍ သိမ္းဆည္းထားခဲ့သည္။ ပါလာေသာ အလားတူပစၥည္းကိုုသာ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုုး သံုုးလာခဲ့သည္။ သိုု႔ေသာ္ လြန္ခဲ့ေသာ ဧျပီလေနာက္ဆံုုးအပတ္က သံုုးေနေသာ ထုုိပစၥည္းမွာ သံုုး၍ အဆင္မေျပေတာ့ေပ။ အတာသၾကၤန္ႏွင့္အတူ သူလည္း ျမန္မာ့ႏွစ္ေဟာင္းကိုု ေက်ာခိုုင္းစြန္႔ခြာရင္း စာေရးသူကိုုပါ လက္ျပႏႈက္ဆက္သြားခ်င္ေနေလျပီ။ စာေရးသူမွာမူ ထိုုပစၥည္းအေပၚ သံေယာဇဥ္အမွ်င္တန္းမိေနေလျပီ။ သိုု႔ေသာ္ သခၤါရတရားကိုု ဘုုရားေသာ္မွ မလြန္ဆန္ႏိုုင္ေပ။ ပစၥည္းသခၤါရ လူသခၤါရဟုု ဆိုုၾကသည္ မဟုုတ္ပါေလာ။ ျပဳျပင္ဖာေထး၍လည္း အဆင္ေျပမည္မဟုုတ္ေၾကာင္းကိုု သိေနသည္။ ေနာက္ဆံုုးတြင္ မေကာင္းေသာ အေဟာင္းမ်ားကိုု ႏွစ္ေဟာင္းတြင္ ခ်န္ထားခဲ့ျပီး ျမန္မာႏွစ္သစ္ႏွင့္အတူ အသစ္ကိုု ခ်စ္ခင္တြယ္တာရေတာ့မည္ဟုု ဆင္ျခင္မိသည္။ သိုုျဖင့္ ဧျပီလေနာက္ဆံုုးသီတင္းပတ္တြင္ပင္ ထိုုပစၥည္းမွာ အဆိုုေတာ္မ်ဳိးၾကီးဧ။္ “ကတီၱပါလမ္းခဲြ” သီခ်င္းကိုု ရင္နင့္ဖြယ္ ေအာ္ဆိုုလ်က္ အမိႈက္ပံုုးထဲသိုု႔ ခုုန္ဆင္းသြားရေပျပီ။ ႏွစ္လရွည္ၾကာ အတူသြား၊ အတူကစားျဖင့္ ၾကီးျပင္းလာခဲ့ေသာ ငယ္ေပါင္းၾကီးေဖာ္မ်ားႏွင့္ ခဲြခြာရေတာ့မည့္အခ်ိန္တြင္ ျဖစ္ေနေသာ ေၾကကဲြဝမ္းနည္းမႈေလာက္ မျပင္းထန္ေသာ္လည္း တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ လက္တဲြလာခဲ့ေသာ ထိုုအေဆာင္ေတာ္ပစၥည္းေလးအေပၚ အလားတူ စိတ္ခံစားမႈမ်ဳိး စာေရးသူ ခံစားမိသည္။ မတတ္ႏိုုင္ေတာ့ေပ။ ကိုုယ္တုုိင္လည္း မ်ဳိးၾကီးသီခ်င္းကိုု ဆိုုေနမိသည္။

ပစၥည္းေဟာင္းကိုုပစ္၍ ပစၥည္းသစ္ကိုု ခ်စ္ရေပျပီ။ ထိုုပစၥည္းႏွစ္ခုုကိုု အသံုုးျပဳရသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ခ်င္းအတူတူ ျပဳလုုပ္ထားေသာ ဒီဇိုုင္းမတူသည္ကိုု သတိျပဳမိသည္။ ႏွစ္ခုုလံုုးမွာ ရွည္ေမ်ာေမ်ာပံုုသဏၭာန္ရွိျပီး ပတ္လည္မွာ လံုုးဝန္းသည္။ ေက်ာပိုုးအိတ္ဧ။္ အျပင္ဘက္ ေအာက္နားရွိ ေဘးအိပ္ငယ္ေလးတြင္ ေနသားတက်ထည့္ႏိုုင္သည့္ အေျခအေနခ်င္းလည္း တူသည္။ ေသာ့ခ်ိတ္ကဲ့သိုု႔ေသာ အရာဝတၳဳတစ္ခုုခုုႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုုင္ရန္ ျပဳလုုပ္ထားေသာ စတီးကြင္းေလးတစ္ခုု အဖံုုးႏွင့္တဲြလ်က္ ပါေနသည္ကလည္း တူသည္။ ကိုုယ္ထည္တစ္ခုုလံုုးကိုု သံမဏိျဖင့္ ျပဳလုုပ္ထားသည္ခ်င္းလည္း အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။

သိုု႔ေသာ္ အေရာင္ႏွင့္ အဖံုုးပံုုစံ ကြာျခားသည္။ ယခင္ပစၥည္းမွာ အျပာေရာင္သန္းသည္။ ယခုုပစၥည္းမွာ နီေစြ႕ေစြ႕အေရာင္ျဖစ္သည္။ ယခင္ပစၥည္းဧ။္ အဖံုုးကိုု ပလတ္စတစ္အမာျဖင့္ ျပဳလုုပ္ထားသည္။ အဖံုုးကုုိဖြင့္ရန္ ဟိုုဘက္သည္ဘက္ လွည့္ရေသာ္လည္း အဖံုုးဖြင့္ျပီးလွ်င္ မိမိရည္ရြယ္ရာကိုု တိုုက္ရိုုက္ လုုပ္ေဆာင္ႏိုုင္ေတာ့သည္။ ထိုုရည္ရြယ္ခ်က္သိုု႔ ေရာက္ရန္ အဖံုုးကိုု လွည့္ဖြင့္ရန္မွတစ္ပါး အျခားမရွိေပ။ ယခင္ပစၥည္းဧ။္ အဖံုုးကဲ့သုုိ႔ ယခုုအသံုုးျပဳရေသာ ပစၥည္းဧ။္ အဖံုုးကိုလည္း ပလတ္စတစ္အမာတစ္မ်ဳိးျဖင့္ လုုပ္ထားသည္။ ယခုုပစၥည္းဧ။္အဖံုုးကိုု လွည့္ဖြင့္ရေသာ္လည္း ယခင္ပစၥည္းအဖံုုးထက္ ပိုၾကပ္သျဖင့္ ပိုု၍ အားစိုုက္ရသေယာင္ ရွိသည္။ ထိုု႔ျပင္ အသံုုးျပဳသူဧ။္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေပါက္ေျမာက္ရန္ ယခုုပစၥည္းဧ။္ ပင္မအဖံုုးကိုု လွည့္ဖြင့္စရာမလိုုဘဲ တစ္ဆင့္ခံအဖံုုးကိုု ဘယ္၊ ညာလွည့္၍ အဖြင့္အပိတ္ ျပဳလုုပ္ႏိုုင္သည္။ ထိုုတစ္ဆင့္ခံအဖံုုးကိုု ပထမအဖံုုးမွ ျဖဳတ္ယူတပ္ဆင္ႏုုိင္ေအာင္ ျပဳလုုပ္ထားသည္။ မူလအဖံုုးမွာ အနက္ေရာင္ျဖစ္ျပီး တစ္ဆင့္ခံအဖံုုးမွာ အျဖဴေရာင္ျဖစ္သည္။ တစ္ဆင့္ခံအဖံုုးကိုု ညာဘက္သိုု႔ (၉၀) ဒီဂရီလွည့္လိုုက္လွ်င္ ပိတ္ေနျပီး ရည္ရြယ္ခ်က္ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ အသံုုးမျပဳႏိုုင္ေပ။ ထိုုေၾကာင့္ အသံုုးျပဳသူဧ။္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေပါက္ေျမာက္ရန္ ဘယ္ဘက္သိုု႔ (၉၀) ဒီဂရီ လွည့္ဖြင့္ရသည္။ အားစိုုက္စရာလည္း အထူးမလိုုအပ္သျဖင့္ အသံုုးျပဳရလြယ္ကူ၍ အသံုုးျပဳသူမ်ားမွာ မူလအဖံုုးကိုု မဖြင့္ၾကေတာ့ဘဲ တစ္ဆင့္ခံအဖံုုးမွတစ္ဆင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုု ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ အသံုုးျပဳၾကသည္က မ်ားသည္။ လိုုအပ္ေသာအခါမွသာ မူလအဖံုုးကိုု ဖြင့္ၾကသည္။

ထူးျခားသည္မွာ တစ္ဆင့္ခံအဖံုုးဧ။္ ပံုုစံျဖစ္သည္။ ၎ဧ။္ထိပ္ဖူးကိုု ခပ္ခၽြန္ခၽြန္ေလးျပဳလုုပ္ထားျပီး ထိပ္တြင္ အေပါက္ေလးတစ္ေပါက္ပါသည္။ အတြင္း၌ ထည့္ထားေသာအရာ အေလအလြင္ မရွိေစရေအာင္ ေရႊဥာဏ္ေတာ္စူးေရာက္ျပီး ဖန္တီးထားၾကေလသည္လားေတာ့ မသိ။ အသံုုးျပဳသူမ်ားက ထုုိထိပ္ဖူးေလးကိုု ပါးစပ္ျဖင့္ငံုု၍ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ စုုပ္ယူၾကရသည္။ ထိုုသုုိ႔ လုုပ္ေဆာင္ရာ၌ တျပြတ္ျပြတ္ အသံျမည္တတ္သည္က ဆိုုးသည္။ လူမမယ္ကေလးငယ္မ်ား မိခင္ရင္ခြင္တြင္ ေရာက္ေနသည္ႏွင့္ တူေနေပသည္။ ကေလးမ်ားအတြက္ ရည္စူးထုုတ္လုုပ္ထားေသာ ပစၥည္းပံုုစံအတုုိင္း တကၠသိုုလ္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ ပံုုစံတူ ထုုတ္လုုပ္ထားျခင္းလား မဆိုုႏိုုင္ေပ။ ထိုုပစၥည္းကိုု ထိုုအတိုုင္းပင္ ျပဳလုုပ္ထားသည္။ မတတ္ႏိုုင္ေပ။ သိုု႔ေသာ္ တစ္ဆင့္ခံအဖံုုးအေပၚမွ ျပန္အုုပ္ေသာအဖံုုး ရွိေနသျဖင့္ အုုပ္ထားႏိုုင္၍ ေတာ္ေသးသည္။ ထိုုသိုု႔ အေပၚဖံုုးကိုု အုုပ္မထားလွ်င္ တစ္ဆင့္ခံအဖံုုးမွာ ထိုုးထုုိးေထာင္ေထာင္ ထြက္ေနတတ္သည္။

ထိုုပစၥည္းမွာ စာေရးသူအတြက္သာမက အျခားေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ပါ အေဆာင္ေတာ္ျဖစ္သျဖင့္ စာၾကည့္တုုိက္တြင္ စာလုုပ္ေနရင္းလည္း သံုုးတတ္ၾကသည္။ ကြန္ပ်ဴတာစကရင္ကိုု ၾကည့္ေနရင္းလည္း ထိုုပစၥည္းကိုု သံုုးတတ္သည္။ စာေရးသူမွာ အစက ထိုုပစၥည္းကိုု အသံုုးျပဳရန္ ခပ္ရြံ႕ရြံ႕ ျဖစ္သည္။ သိုု႔ေသာ္ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္မွ အျခားေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း အသံုုးျပဳေနၾကရာ ေနာက္ပိုုင္းတြင္ ေနသားက်သြားသလိုု ရွိဧ။္။

ႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသားမ်ားဝန္ေဆာင္မႈဌာနေကာင္တာမွ ေပးလုုိက္ေသာ ထိုုပစၥည္းကိုု အသံုုးျပဳေနၾကသည့္ ႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသူ၊ေက်ာင္းသားမ်ားမွာလည္း လူမမယ္ကေလးမ်ားသဖြယ္ အသံုုးျပဳၾကရသည္။ ထိုုသိုု႔အသံုုးျပဳသည့္အတြက္လည္း ရွက္ေၾကာက္ေနပံုုမေပၚေပ။ အမွန္တကယ္လည္း ရွက္စရာ မဟုုတ္ေပ။ ထိုုပစၥည္းသည္ လူတိုုင္းအတြက္ မရွိမျဖစ္အရာျဖစ္ေန၍ပင္။ ထိုသိုု႔ေသာ လူမမယ္ႏိုုင္ငံတကာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားထဲမွ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္သည့္ စာေရးသူအဖိုု႔လည္း ထုုိပစၥည္းမွာ မရွိမျဖစ္ အေဆာင္ေတာ္ ျဖစ္ေနေလျပီ။ ၎မွာ ၾကာရွည္ခံမည့္ပံုုေပၚသည္။ သိုု႔ေသာ္ ယခုုႏွစ္အကုုန္ ျမန္မာႏုုိင္ငံသိုု႔ ျပန္သည္အထိ ထိုုပစၥည္း မပ်က္မစီးဘဲ ရွိေနခဲ့လွ်င္မူ ျပန္သယ္မသြားဘဲ အဆိုုေတာ္ဖိုုးကာဧ။္ “လမ္းခဲြ” သီခ်င္းကိုု အားပါးတရ သီဆိုုရင္း ၾသစေၾတးလ်တြင္ ထားခဲ့လိုုက္မည္ဟုု ေတြးထားသည္။

ေဟာ့ … စာေရးေနရင္း ေရဆာသလိုု ျဖစ္လာသည္။ စာေရးသူဧ။္ ဘယ္လက္က ထုုိပစၥည္းရွိရာဆီသိုု႔ အလိုုလိုု ေရာက္သြားေလျပီ။

ေလးစားစြာ

ဇဲြသစ္ (ရမၼာေျမ)
၁၉ ၊ ၅၊ ၂၀၁၆ (ၾကာသပေတးေန႔)

No comments:

Post a Comment