Wednesday 15 June 2016

စာေမးပဲြေအာင္ျမင္ျခင္းႏွင့္ ေရွ႕သိုု႔ ေျခႏွစ္လွမ္းတိုုးႏိုုင္ေအာင္ ေနာက္ဆီ ေျခတစ္လွမ္းဆုုတ္လုုိက္သူမ်ား



ယေန႔ (၂၀၁၆ ခုုႏွစ္၊ ဇြန္လ (၁၁) ရက္ေန႔) နံနက္တြင္ တကၠသိုုလ္ဝင္တန္း ေအာင္စာရင္းထြက္ေပျပီ။ တစ္ခ်ဳိ႕က စာေမးပဲြရလဒ္ကိုု ညကတည္းက ၾကိဳသိျပီး ၾကိဳေပ်ာ္ေနၾကသည္ကိုု ေတြ႕ရသကဲ့သိုု႔ မနက္မွသိျပီး မနက္မွ ေပ်ာ္ၾကရသူမ်ားစြာ ရွိသည္။ မည္သုုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ တကၠသိုုလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြေအာင္ျမင္မႈသည္ ျမန္မာေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူဘဝအတြက္ ဘဝမွတ္တိုုင္တစ္ခုု ျဖစ္သျဖင့္ စာေမးပဲြ ေအာင္ျမင္ေသာ အခါသမယသည္ ဂုုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္စရာ ဘဝစာမ်က္ႏွာတစ္ခုုပင္ ျဖစ္ပါဧ။္။ သိုု႔ေသာ္ တစ္ခ်ဳိ႕ကမူ စာေမးပဲြက်ရွံဴးမႈေၾကာင့္ ဝမ္းနည္းေနၾကေလျပီ။ စာေမးပဲြဧ။္ သေဘာသဘာဝအရ ေအာင္ျမင္သူ၊ က်ရွံဴးသူမ်ားမွာ ရွိတတ္စျမဲပင္။ အထူးအဆန္းကား မဟုုတ္ပါေခ်။
.
ၾကိဳးစားမႈႏွင့္ တန္ေသာ ထူးခၽြန္စြာ ေအာင္ျမင္မႈကိုု ပိုုင္ဆိုုင္လုုိက္ၾကသူမ်ားက ေပ်ာ္ရႊင္မဆံုုး ပီတိဖံုုးလ်က္ ရွိၾကဧ။္။ ထုုိထူးခၽြန္သူတိုု႔ႏွင့္ ႏွီးႏြယ္ဆက္စပ္သူမ်ားကလည္း ဂုုဏ္ယူမဆံုုး ခ်ီးက်ဴးမဆံုုးပင္ ျဖစ္ေနၾကေလျပီ။ ၾကိဳးစားမႈသည္ မည္သည့္အခါမွ အခ်ည္းႏွီးမျဖစ္ပါေခ်။ မိမိၾကိဳးစားမႈေၾကာင့္ ရလာေသာ အသီးအပြင့္မ်ားသည္လည္း မိမိကိုုယ္ကိုုယ္ ယံုုၾကည္မႈအျပည့္ျဖင့္ ဆက္လက္ၾကိဳးစားျဖစ္ရန္ တြန္းအားမ်ားကိုု ေပးတတ္ၾကေလသည္။ ထိုုသိုု႔ တစ္ခါထူးခၽြန္ဖူးသူမ်ားသည္ ေနာင္လည္း ထူးခၽြန္တတ္စျမဲပင္ ျဖစ္ပါဧ။္။ ထုုိထုုိေသာ မ်ဳိးဆက္သစ္တုုိ႔အတြက္ အားရစရာ၊ ပီတိျဖစ္စရာ၊ ဂုုဏ္ယူစရာ အခါသမယပင္ မဟုုတ္ပါေလာ။ ထိုုေအာင္ျမင္ထြန္းေပါက္သူမ်ားကိုု ပိုုမိုုထူးခၽြန္ထက္ျမက္ေစရန္၊ မိမိဝါသနာအရ မိမိလမ္းကိုုေရြးေလွ်ာက္ေစရန္လည္း အားေပးသင့္ေပသည္။
.
တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကမူ စာေမးပဲြက်ရွံဴးၾကသည္။ အမ်ားနည္းတူ သူတိုု႔လည္း ေအာင္ျမင္ခ်င္ၾကေပမည္သာ။ သိုု႔ေသာ္ ယခုုမူ သူတိုု႔ ဝမ္းနည္းမႈ၊ သိမ္ငယ္မႈတိုု႔ကိုု ယူက်ဳံးမရ ခံစားေနၾကေပလိမ့္မည္။ ထုုိထုုိေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ မိဘေဆြမ်ဳိးမ်ား၊ ဆရာသမားမ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ားကလည္း ဝမ္းနည္းေနၾကမည္မွာ မလဲြပါေပ။ တစ္ခ်ဳိ႕မိဘ၊ ညီအစ္ကိုုေမာင္ႏွမမ်ားက ထုုိစာေမးပဲြက်ရွံဴးသူအေပၚ စာေမးပဲြကိုု ေအာင္ျမင္ေအာင္ မေျဖဆိုုႏိုုင္ခဲ့ေလျခင္းဟူ၍ ကရုုဏာေဒါသျဖင့္ ျပစ္တင္စကား ဆိုုလွ်င္ဆိုုျဖစ္ၾကေပမည္။ သိုု႔ေသာ္ ထိုုသိုု႔ စာေမးပဲြက်ရွံဴးမႈသည္ ထုုိေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားတြင္ အေၾကာင္းရင္းမ်ဳိးစံုုရွိၾကမည္ကိုု စာနာနားလည္သင့္ေပသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕က စာမၾကိဳးစားသျဖင့္ စာေမးပဲြက်ေသာ္လည္း တစ္ခ်ဳိ႕ကမူ စာၾကိဳးစားလ်က္ႏွင့္ သင္ယူေလ့လာၾကိဳးစားမႈပံုုစံ မမွန္ကန္ေသး၍ စာေမးပဲြက်သည္လည္း ရွိတတ္သည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ကမူ ဘဝေပးအေျခအေနအရ ဘဝအတြက္ တစ္ဘက္က ရုုန္းကန္ၾကိဳးစားရင္း တစ္ဘက္က စာၾကိဳးစားေသာ္လည္း စာေမးပဲြက်သည္။ ထိုုစာေမးပဲြက်သည့္ ေက်ာင္းသူ၊ေက်ာင္းသားမ်ား၊ သူတိုု႔ႏွင့္ ႏွီးႏြယ္ဆက္စပ္ေသာ ပုုဂၢိဳလ္မ်ားက စာနာနားလည္ေပးျပီး ေနာက္တစ္ၾကိမ္ျပန္ၾကိဳးစားျဖစ္ရန္ အားေပးကူညီလ်က္ အခြင့္အေရးေပးသင့္ေပသည္။ ထုုိအခ်က္မွာ အလြန္အေရးၾကီးသည္ဟုု စာေရးသူ ယံုုၾကည္ပါသည္။
.
အထက္ပါအခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ စာေရးသူဧ။္ အေတြ႕အၾကံဳကိုု ျပန္လည္ေဖာက္သည္ခ်လိုုပါဧ။္။ စာေရးသူ တကၠသိုုလ္ဝင္တန္းတက္ေသာႏွစ္သည္ စနစ္သစ္သင္ရိုုးကိုု စတင္ျပဌာန္းခဲ့ေသာ ၂၀၀၁-၂၀၀၂ ပညာသင္ႏွစ္ ျဖစ္သည္။ ထိုုႏွစ္မတိုုင္မီ နဝမတန္းတက္ေသာ ၂၀၀၀-၂၀၀၁ ခုုႏွစ္တြင္ နဝမတန္းသင္ရိုုးသစ္ စေျပာင္းခဲ့ျပီး ထိုုမ်ဳိးဆက္ကိုု တကၠသိုုလ္ဝင္တန္းတြင္ တစ္ဖန္ သင္ရိုုးသစ္ျဖင့္ မိတ္ဆက္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ စာေရးသူမွာ သခၤ်ာႏွင့္ အဂၤလိပ္စာဘာသာရပ္တြင္ အလြန္အားနည္းခဲ့သျဖင့္ နဝမတန္းတြင္ သိပၺံဘာသာတဲြကိုု ယူထားရာမွ တစ္လအၾကာ၌ ဝိဇၨာဘာသာတဲြသိုု႔ ျပန္ေျပာင္းလိုုက္သည္။ ေရွ႕က အစ္မမ်ားမွာ စာေတာ္သူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ဆရာ၊ ဆရာမတစ္ခ်ဳိ႕က စာေရးသူဧ။္ ဆံုုးျဖတ္ခ်က္အေပၚ အားမလိုုအားမရ ျဖစ္ၾကသည္။ မည္သိုု႔ဆိုုေစ စာေရးသူမွာ စနစ္သစ္သင္ရိုုးအေပၚ ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ျဖင့္ သိပၺံတဲြကိုု တူးတူးခါးခါး ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ သိုု႔ေသာ္ နဝမတန္းတက္ေနစဥ္ စာေရးသူမွာ ေရွ႕မွ အစ္မမ်ားဧ။္ ၾကိဳးစားမႈရလဒ္မ်ားကိုု အားက်ျပီး တကၠသိုုလ္တက္လိုုစိတ္ တဖြားဖြား ေပၚလာခဲ့သည္။ သိုု႔ျဖင့္ ထိုုႏွစ္ေႏြရာသီတြင္ အဂၤလိပ္စာကိုု ရွိစုုမဲ့စုု စာအုုပ္မ်ားအားကိုုးျဖင့္ ၾကိဳးစားေလ့လာျဖစ္ခဲ့သည္။ ထုုိသိုု႔ေလ့လာသည္ႏွင့္အမွ် အဂၤလိပ္စာကိုု အလြန္ စိတ္ဝင္စားလာခဲ့သည္။ တကၠသိုုလ္ဝင္တန္း တက္ခ်ိန္တြင္ စာေရးသူမွာ အဂၤလိပ္စာဘာသာရပ္တြင္ ဝိဇၨာဘာသာတဲြခန္း၌ အႏူေတာကလူေခ်ာဆိုုသလိုု ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထိုုႏွစ္ စာေရးသူမွာ တကၠသိုုလ္ဝင္တန္းကိုု အစ္မမ်ားနည္းတူ ဂုုဏ္ထူးမ်ားျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခ်င္ခဲ့သည္။ ထုုိသုုိ႔ျဖစ္ေစရန္လည္း လြန္စြာ ၾကိဳးစားျဖစ္ခဲ့သည္။ သိုု႔ေသာ္ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ ပထဝီဝင္၊ သမိုုင္း၊ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္တုုိ႔တြင္ ေကာင္းစြာေလ့လာက်က္မွတ္ႏိုုင္ခဲ့သေလာက္ သခ်ၤာဘာသာရပ္ကိုုမူ ေက်ာင္းတြင္ တြက္ခ်က္သည့္အခါ ရသလိုုလိုုရွိေသာ္လည္း အိမ္တြင္ ေသခ်ာစြာ ျပန္လွန္မေလ့က်င့္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အားနည္းေနခဲ့သည္ကိုု မိမိကိုုယ္တုုိင္ပင္ သတိမျပဳမိခဲ့ေတာ့ေပ။ ထိုုသိုု႔ျဖင့္ စာေမးပဲြတြင္ အျခားဘာသာရပ္မ်ားကိုု ေကာင္းစြာေျဖဆိုုႏိုုင္ခဲ့ေသာ္လည္း သခ်ၤာဘာသာရပ္ကိုု မေျဖဆိုုႏိုုင္ခဲ့ေပ။
.
၂၀၀၂ ခုုႏွစ္၊ ဇူလိုုင္လ (၂၀) ရက္ေန႔ဟုု ထင္မိဧ။္။ ျမန္မာျပည္သူမ်ား မ်က္ရည္ျဖိဳင္ျဖိဳင္က်ရေသာ အာဇာနည္ေန႔အျပီး ေနာက္တစ္ရက္။ ထုုိေန႔သည္ ကၽြန္ေတာ့္အဖိုု႔ မ်က္ရည္ျဖိဳင္ျဖိဳင္က်ရမည့္ေန႔ဟူ၍ကား စာေရးသူ မထင္ထားခဲ့သည္မွာ အမွန္ပင္။ ထိုုေန႔သည္ ျမန္မာတစ္ႏိုုင္ငံလံုုး စာေမးပဲြေအာင္စာရင္းမ်ားကိုု ေၾကညာသည့္ေန႔ပင္ ျဖစ္ပါဧ။္။ မည္မွ်ပင္ သခ်ၤာဘာသာရပ္တြင္ မေျဖႏိုုင္ခဲ့သည္ဆိုုေစ အျခားဘာသာရပ္မ်ားတြင္ ေကာင္းမြန္စြာေျဖဆိုုႏိုုင္ခဲ့ေသာ စာေရးသူမွာ စာေမးပဲြေအာင္ရန္ မခ်င့္မရဲ ေမွ်ာ္လင့္လွ်က္ မိခင္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးဆီသိုု႔ ခ်ီခဲ့သည္။ သြားေနရင္း ကိုုယ့္ႏွလံုုးခုုန္သံကိုု ကိုုယ္တုုိင္ တဒုုန္းဒုုန္း ျပန္ၾကားေနရဧ။္။ ေက်ာင္းေရာက္ပါျပီ။ စာေမးပဲြေအာင္စာရင္းတြင္ မိမိအမည္ကိုု ရွာေဖြၾကည့္လုုိက္သည္။ မေတြ႕။ မိမိခံုုနံပါတ္ႏွင့္အမည္ကိုု တစ္ဖန္ ရွာေဖြၾကည့္လိုုက္သည္။ မျမင္။ စာေမးပဲြက်သည္မွာ ေသခ်ာေပျပီ။ စာေရးသူ လူအုုပ္ၾကားမွ အတင္းထိုုးထြက္ခဲ့သည္။ ဝမ္းနည္းစြာ မ်က္ရည္က်မိခဲ့ျပီ။ ရြာအဝင္လမ္းတြင္ စာေမးပဲြေအာင္စာရင္းၾကည့္ရာမွ ျပန္လာေသာ စာေရးသူကိုု လူအမ်ားက ေအာင္၊ မေအာင္ ေမးၾကသည္။ မေအာင္ေၾကာင္း ျပန္ေျဖလွ်င္ တစ္ခ်ဳိ႕က အံ့ၾသဟန္ျပဳၾကသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ကမူအဲေလာက္ၾကိဳးစားတာေတာင္ မေအာင္ဘူး။ ဘာလိုု႔ပါလိမ့္။ဟူ၍ ပေဟဠိအေျဖညွိလွ်က္ က်န္ခဲ့ၾကသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ကမူ ခနဲ႔တဲ့တဲ့ ေမးေငါ့ေလွာင္ျပံဳးလွ်က္လည္း ရွိသည္။ စာေရးသူမွာ လြန္စြာ ရွက္ရႊံ႕မိသည္။ ေမးလာသူကိုု ျပန္၍ပင္ မေျဖခ်င္ေတာ့။ ေဖ်ာ့ေတာ့ေတာ့ဟန္ေဆာင္အျပံဳးျဖင့္သာ ျပီးစလြယ္ ေျဖလာခဲ့သည္။ ဤသည္မွာ စာေမးပဲြက်ျခင္းဧ။္ ခါးသီးမႈတစ္ခ်ဳိ႕ပင္ ျဖစ္ဧ။္။
.
စာေရးသူ အိမ္သိုု႔ေရာက္သည္။ မိမိကိုု ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနေသာ မိခင္ကိုု စာေမးပဲြက်ေၾကာင္း ေျပာျဖစ္သည္။ မိခင္မွာ ဝမ္းနည္းသေယာင္ အရိပ္အေရာင္ကိုု ေခတၱျပေသာ္လည္းစာေမးပဲြက်ရင္လည္း ဒီႏွစ္မွာ ဂုုဏ္ထူးေတြနဲ႔ ေအာင္ေအာင္ေျဖေပါ့ သားရယ္ဟုု ဝမ္းသာအားတက္ဖြယ္ ေျပာလာသည္။ စာေရးသူမွာ မိခင္စကားေၾကာင့္ အားတက္သြားခဲ့သည္။ သိုု႔ေသာ္ ပန္းနာသည္ မုုဆိုုးမမိခင္ဧ။္ ၾကိဳးစားရုုန္းကန္ရမႈကိုု သိနားလည္ထားေသာ စာေရးသူမွာ မိခင္က အပူရုုပ္ကိုု ဟန္လုုပ္ကာ သား အားတက္ေအာင္ ေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ကိုု နားလည္မိဧ။္။ ထိုုေန႔တြင္ပင္ စာေရးသူမွာ မိမိကိုုယ္ကိုုယ္ သႏၷိဌာန္ျပဳျဖစ္ဧ။္။ငါ ဒီႏွစ္ ဘာသာစံုုဂုုဏ္ထူးပါေအာင္ ၾကိဳးစားမယ္။ အားနည္းတဲ့ သခ်ၤာဘာသာရပ္ကိုု အခ်ိန္ေပးျပီး ေလ့က်င့္မယ္။ က်န္တဲ့ဘာသာရပ္ေတြကိုုလည္း တေျပးညီတည္း တိုုးတက္ေအာင္ ေလ့က်င့္မယ္ဟူ၍ ျဖစ္ဧ။္။ ထိုုသိုု႔သႏၷိဌာန္ခ်မႈႏွင့္အတူ ၾကိဳးစားရန္ တြန္းအားတိုု႔ တိုုးလာသလိုု ခံစားမိဧ။္။
.
ေနာက္တစ္ေန႔၌ မိခင္ေက်ာင္းေတာ္ဧ။္ ဝိဇၨာဘာသာတဲြအခန္းတြင္ ျပန္လည္တက္ေရာက္ျဖစ္ဧ။္။ အခန္းထဲတြင္မူ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူအသစ္မ်ားက ေနရာယူထားၾကေလျပီ။ သူတိုု႔ထဲမွ အခ်ဳိ႕က စာေရးသူကိုု အထင္အျမင္ေသးေသာ အၾကည့္ျဖင့္ ၾကည့္ၾကသည္။ “Repeater” ဟူေသာဘဲြ႕ျဖင့္ စာေရးသူေနာက္ကြယ္တြင္ စာေရးသူကိုု သူတိုု႔ ေလွာင္ေျပာင္ေနၾကေပမည္ဟုု ေတြးမိသည္။ သိုု႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူအသစ္မ်ားက မိမိကိုု တရင္းတႏွီး အားေပးလာၾကသည္။ အတန္းဝင္လာေသာ ဆရာတစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း စာေရးသူကဲ့သိုု႔ ႏွစ္က်ေက်ာင္းသားမ်ားကိုု အားေပးစကား ေျပာၾကသည္။ ဆရာမတစ္ဦးက ဤသိုု႔ဆိုုဧ။္။စာေမးပဲြက်တာ ဘဝမွာ က်ရွံဴးသြားတာမွ မဟုုတ္တာပဲေလ။ ဒီလုုိစာေမးပဲြက်သူသာ ကိုုယ့္လိုုအပ္ခ်က္ေတြကိုု ျဖည့္ဆည္းျပီး ျပန္လည္ၾကိဳးစားျဖစ္ရင္ ထိုုက္တန္တဲ့ေအာင္ျမင္မႈကိုု ျပန္ရႏုုိင္တာပဲ။ အမွန္က ေျခတစ္လွမ္းေနာက္ဆုုတ္လိုုက္တာ ေရွ႕သိုု႔ ေျခႏွစ္လွမ္းတိုုးႏိုုင္ေအာင္ အားယူလိုုက္တာပါ။ဤစကားမွာ စာေရးသူဧ။္ နာမက်န္းျဖစ္ေနေသာ စိတ္ကိုု အျပီးအေပ်ာက္ ကုုသေပးလိုုက္ေသာ နတ္ေရစင္ပင္ ျဖစ္ပါဧ။္။ ဆရာမဧ။္ စကားထဲမွေျခတစ္လွမ္း ေနာက္ဆုုတ္လုုိက္တာဟာ ေရွ႕သိုု႔ ေျခႏွစ္လွမ္းတုုိးႏုုိင္ေအာင္ အားယူလိုုက္တာပါဟူေသာ အပိတ္စကားမွာ စာေရးသူအဖိုု႔ လြန္စြာအဓိပၺာယ္ရွိလွဧ။္။ ထုုိစကားသည္ စာေရးသူဧ။္ စာၾကည့္စားပဲြေရွ႕ နံရံေပၚတြင္ အျခားေသာ အားျဖစ္ေစမည့္ စာသားအခ်ဳိ႕ႏွင့္အျပိဳင္ ေနရာယူထားျပီး စာေရးသူဧ။္ ရင္ထဲသိုု႔ ၾကိဳးစားလိုုစိတ္မ်ား တရစပ္ ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့ေလသည္။ ထိုုသိုု႔ ၾကိဳးစားမႈမွာ စာေရးသူအတြက္ အခ်ည္းႏွီး မျဖစ္ခဲ့ပါေပ။ ၂၀၀၃ ခုုႏွစ္၊ ဇူလိုုင္လတြင္ ထုုတ္ျပန္ေၾကညာေသာ တကၠသိုုလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြ ေအာင္စာရင္းတြင္ စာေရးသူမွာ ျမန္မာစာအပါအဝင္ ဂုုဏ္ထူး () ဘာသာျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ မိမိ ကနဦး သႏၷိဌာန္ခ်ခဲ့သကဲ့သိုု႔ ဘာသာစံုုဂုုဏ္ထူးမရခဲ့ေသာ္လည္း လံုုးဝေမွ်ာ္လင့္မထားေသာ အျခားထပ္တုုိးေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုုကိုုပါ ရရွိခဲ့သည္။ အေမႏွင့္အတူ အားလံုုးေပ်ာ္ႏိုုင္ေပျပီ။ ထိုုအခ်ိန္ ခ်ီးက်ဴးဂုုဏ္ျပဳမႈတိုု႔ မ်ားစြာ ရွိလာခဲ့ဧ။္။ ယခင္ႏွစ္က ဂုုဏ္ငယ္ခဲ့ရေသာ၊ အထင္ေသးမ်က္လံုုးျဖင့္ အၾကည့္ခံခဲ့ရေသာ စာေရးသူမွာ ယခုုႏွစ္တြင္ ကံၾကမၼာတစ္လွည့္ေျပာင္းခဲ့ျပီပင္။ ေၾသာ္ေအာင္ျမင္မႈဧ။္ ခ်ဳိျမိန္ျခင္းရသပင္တည္း။
.
ေအာင္ျမင္မႈသည္ လူတစ္ဦးဧ။္ ခံယူခ်က္၊ ယံုုၾကည္ခ်က္တိုု႔ႏွင့္လည္း မ်ားစြာဆိုုင္သည္ဟုု စာေရးသူ ယံုုၾကည္မိသည္။ စာေရးသူမွာ တကၠသိုုလ္ဝင္တန္းတြင္ ဘာသာစံုုဂုုဏ္ထူးပါရမည္ဟုု ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့ေသာ္လည္း ထိုုမွ်ဂုုဏ္ထူးမရခဲ့ေပ။ သိုု႔ေသာ္ ထုုိမွ်ေမွ်ာ္မွန္း၍ ၾကိဳးစားျဖစ္သျဖင့္ အမွတ္ေကာင္းခဲ့သည္။ စာေရးသူ ဒုုတိယအၾကိမ္ ျပန္ၾကိဳးစားျဖစ္ေသာ ခုုႏွစ္တြင္ စာေရးသူဧ။္ စာၾကိဳးစားေဖာ္သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးရွိသည္။ သူက သခ်ၤာအလြန္ေတာ္ျပီး အျခားဘာသာရပ္မ်ားတြင္လည္း မဆိုုးလွေပ။ သူက စာေရးသူကိုု မင္း ဒီစာေမးပဲြကိုု ဘယ္လိုုမ်ဳိးေအာင္ခ်င္လဲ” ဟုု ေမးသည့္အခါတိုုင္း စာေရးသူက ဘာသာစံုုဂုုဏ္ထူးျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ၾကိဳးစားမည္ဟုု ေျပာတတ္စျမဲျဖစ္သည္။ စာေရးသူက သူ႔ကိုု ျပန္ေမးသည့္အခါငါက အမွတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေအာင္ရင္ ေတာ္ပါျပီကြာ။ ဂုုဏ္ထူးမရရင္ေနပါေစ။ဟူ၍ သူ ျပန္ေျဖတတ္သည္။ ထုုိသူငယ္ခ်င္းမွာ စာေမးပဲြကိုု ရိုုးရိုုးေအာင္ျမင္ျပီး သာမန္အမွတ္သာ ရခဲ့သည္။ အမွန္မွာ သူသာ ခံယူခ်က္ရွိရွိ ယံုုၾကည္ခ်က္အျပည့္ျဖင့္ ၾကိဳးစားခဲ့လွ်င္ မိမိထက္ပင္ ပိုုမိုု၍ ထူးခၽြန္ႏိုုင္မည္ဟုု စာေရးသူ ယံုုၾကည္မိသည္။ သိုု႔ေသာ္ သူ႔တြင္ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ျပင္းျပေသာဆႏၵႏွင့္ ခံယူခ်က္မ်ားမရွိခဲ့သျဖင့္ အရည္အခ်င္းရွိသေလာက္ မေအာင္ျမင္ႏိုုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္မည္ဟုု စာေရးသူ ေတြးမိပါဧ။္။
.
အထက္တြင္ ဆိုုခဲ့သည့္အတိုုင္း တစ္ခါေအာင္ျမင္ဖူးေသာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္အဖိုု႔ ေနာက္ထပ္ေအာင္ျမင္မႈမ်ားကိုု ဆက္လက္ရရွိပိုုင္ဆိုုင္ႏိုုင္ရန္ ပိုုမုုိတြန္းအားေပးႏိုုင္သကဲ့သိုု႔ပင္ တစ္ခါက်ရွံဴးဖူးသူသည္လည္း ထုုိရွံဴးနိမ့္ဖူးေသာအရာကိုု ေအာင္ျမင္ေအာင္ ျပန္ၾကိဳးစားရန္ တြန္းအားမဲ့သြားတတ္သည္ကိုု ဝမ္းနည္းဖြယ္ ေတြ႕ရတတ္ပါဧ။္။ ထုုိသူတုုိ႔သည္ မိမိကိုုရွံဴးနိမ့္မႈဆီသိုု႔ ပိုု႔ေဆာင္ေပးေသာ အားနည္းခ်က္မ်ားကိုု ရွာေဖြေဖာ္ထုုတ္ျပီး ကုုစားျခင္းကိုု မျပဳလုုပ္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ရွံဴးနိမ့္မႈမွ သင္ခန္းစာမယူတတ္ၾကေပ။ တကၠသိုုလ္ဝင္တန္းတက္စဥ္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးမွာ ဖတ္မရေလာက္ေအာင္ လက္ေရးဆိုုးသူ ျဖစ္ဧ။္။ ထုုိ႔ျပင္ စာေရးလွ်င္ တံုု႔ဆိုုင္းတံုု႔ဆိုုင္းျဖင့္ အခ်ိန္ၾကာလြန္းလွဧ။္။ စာအလြန္ၾကိဳးစားျပီး အေတာ္အတန္စာရေသာ္လည္း လက္ေရးဆိုုးျခင္း၊ စာေရးလွ်င္ အခ်ိန္စားလြန္းျခင္းတုုိ႔ေၾကာင့္ စာေမးပဲြတြင္ အခ်ိန္မီ မေျဖဆိုုႏိုုင္ေပ။ သိုု႔ျဖင့္ တကၠသိုုလ္ဝင္တန္းကိုုလည္း ပထမႏွစ္တြင္ မိမိႏွင့္အတူတူ က်ခဲ့ျပီး၊ ေနာက္ႏွစ္တြင္လည္း ဆက္က်ခဲ့ျပန္သည္။ စာေရးသူက သူ႕အားနည္းခ်က္မ်ားကိုု ျပင္ဆင္ရန္ တိုုက္တြန္းအားေပးခဲ့ေသာ္လည္း မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မသိပါဘဲ သူငယ္ခ်င္းမွာ သူ႔အားနည္းခ်က္မ်ားကိုု ျပင္ဆင္ရန္ ယံုုၾကည္မႈမရွိသလိုု ျဖစ္လွ်က္ မျပင္ဆင္ခဲ့ေပ။ စာေရးသူ ပညာေရးဘဲြ႕သင္တန္းဧ။္ ေနာက္ဆံုုးႏွစ္မတိုုင္မီ ရြာသုုိ႔အလည္ျပန္ခ်ိန္တြင္ မထင္မွတ္ဘဲ ထုုိသူငယ္ခ်င္းႏွင့္ ျပန္ေတြ႕ျပီး စကားေျပာျဖစ္ခဲ့သည္။ သူက စာေမးပဲြကိုု သံုုးႏွစ္တိတိ ၾကိဳးစားေျဖခဲ့ေသာ္လည္း စိတ္ဓာတ္က်သျဖင့္ ေနာက္ႏွစ္မ်ားတြင္ မေျဖျဖစ္ေတာ့ေၾကာင္း စာေရးသူကိုု ေျပာျပသည္။ စာေရးသူက သူငယ္ခ်င္းကိုု ျပန္ေျဖရန္ေျပာေသာ္လည္း သူႏွင့္ တကၠသိုုလ္ဝင္တန္းမွာ အက်ဳိးမေပးေၾကာင္းသာ ဆိုုေလရာ မိမိမွာ ဆက္၍ စကားမဆိုုသာေတာ့ေပ။
.
ျခံဳေျပာရပါလွ်င္ ထူးခၽြန္ေအာင္ျမင္သူမ်ားကုုိ ထိုုက္တန္ေသာ ဂုုဏ္ျပဳခ်ီးက်ဴးမႈတိုု႔ ျပဳသင့္သကဲ့သိုု႔ က်ရွံဴးသူမ်ားကိုုလည္း စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့မႈ မျဖစ္ေစရန္၊ ဆက္လက္ၾကိဳးစားျဖစ္ရန္ လံုုေလာက္ေသာအားေပးမႈမ်ားမွာလည္း အလြန္႔အလြန္ အေရးၾကီးသည္ဟုု ဆုုိခ်င္ပါသည္။ သိုု႔ေသာ္ မိမိဧ။္ စိတ္တြင္းမွျဖစ္တည္လာေသာ တြန္းအား (Intrinsic motivation) ရွိေနသူမ်ားက မိမိအတြက္ တြန္းအားမ်ားကိုု အျမဲရွာေဖြေနတတ္သျဖင့္ က်ရွံဴးမႈကိုု ပိုု၍ခံႏိုုင္ရည္ရွိျပီး နလံထလြယ္ၾကသည္ဟုု ထင္ျမင္မိသည္။ ထိုုသိုု႔ မိမိစိတ္တြင္းမွ ျဖစ္တည္လာေသာ တြန္းအားမ်ဳိး မရွိေသာ ရွံဴးနိမ့္သူတစ္ဦးဦးသည္ ပိုု၍ စိတ္အားငယ္တတ္ၾကမည္ပင္။ မည္သိုု႔ေသာ က်ရွံဴးသူမ်ားပင္ျဖစ္ေစ အားငယ္ေနေသာ သူတိုု႔အဖိုု႔ သူတိုု႔ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ေသာ ပတ္ဝန္းက်င္အသိုုင္းအဝိုုင္းမွ ရႈတ္ခ်ျပစ္တင္မႈထက္ အားေပးႏွစ္သိမ့္မႈကိုု ပိုုမိုုဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနၾကေပမည္။ သူတိုု႔အေပၚ ပတ္ဝန္းက်င္မွ ဝိုုင္းပယ္ဖယ္ၾကဥ္မႈထက္ စာနာေဖးမကူညီမႈတိုု႔ကိုု ေတာင့္တၾကေပမည္။ အမွန္တကယ္ အားငယ္ေနေသာ သူတုုိ႔ကိုု သူတိုု႔ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ေသာ မိဘ၊ ဆရာသမား၊ ေဆြမ်ဳိးမိတ္သဂၤဟမ်ားက စာနာေသာ ႏွလံုုးသားတစ္စံုုျဖင့္ ေဖးကူထူမေပးသင့္လွေပသည္။
.
အမွန္မွာ စာေမးပြဲက်ရံွဴးမႈသည္ ဘဝက်ရွံဴးမႈမဟုုတ္ေပ။ က်ရွံဴးသူမ်ားက ျပန္လည္ၾကိဳးစားခြင့္ရွိသည္။ ျပန္လည္ၾကိဳးစားျပီး ေအာင္ျမင္မႈကိုု ဆြတ္ခူးႏိုုင္ေသးသည္။ သိုု႔ေသာ္ ထုုိက်ရွံဴးသူမ်ားကိုု ျပန္လည္ၾကိဳးစားျဖစ္ေစရန္ အားေပးေဖးမကူညီျပီး ၎တုုိ႔တြင္ရွိေနေသာ အားနည္းခ်က္မ်ားကိုု အေကာင္းဆံုုးျဖည့္ဆည္း၍ အားသာခ်က္မ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲႏိုုင္ေအာင္၊ ၎တုုိ႔ကိုု တစ္ဖန္ျပန္လည္ရွင္သန္ခြင့္ေပးႏိုုင္ေအာင္ မိဘ၊ ဆရာသမား၊ ေဆြမ်ဳိးမိတ္သဂၤဟမ်ားက စာနာနားလည္စြာ ဝိုုင္းဝန္းေပးႏိုုင္လွ်င္ အလြန္ေကာင္းေပမည္။ ေရနစ္သူအတြက္ ေကာက္ရိုုးတစ္မွ်င္သည္ပင္ မွီတြယ္စရာဟုု အထင္ေရာက္ႏိုုင္သည္ပင္ မဟုုတ္ပါေလာ။ အေရးၾကီးသည္မွာ ထုုိစာေမးပဲြက်ရွံဴးသူမ်ားသည္ ဘဝတြင္ မရွံဴးနိမ့္ေစရန္သာ ျဖစ္ပါဧ။္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ ေရွ႕သိုု႔ ေျခႏွစ္လွမ္းတုုိးႏိုုင္ဖုုိ႔ ေနာက္ဆီ ေျခတစ္လွမ္းဆုုတ္၍ အားယူလုုိက္ေသာ ထုုိသူတိုု႔အတြက္ ေျခသံုုးလွမ္း၊ ေလးလွမ္းအထိေရာက္ေအာင္ သက္ဆိုုင္သူမ်ားက ဝိုုင္းဝန္းအားေပးႏိုုင္ပါက ေကာင္းေလသမွ ေကာင္းေပစြ။
.

ေလးစားစြာ
.

ဇဲြသစ္ (ရမၼာေျမ)

၁၂၊ ၆၊ ၂၀၁၆ (တနဂၤေႏြေန႔)

No comments:

Post a Comment