Sunday 24 April 2016

ေလးေတာင္ေျမမွာ ပြင့္ေသာ ၾကာ



                  ဇဲြသစ္ (ရမၼာေျမ)

(၁)
ၾကာဆိုုတာ
ကန္ေအာက္ၾကမ္းျပင္မွတစ္ဆင့္

ေရကိုု ထိုုးထြက္
တန္ခိုုးထက္တဲ့ ပန္းတစ္မ်ဳိး။

ၾကာဆိုုတာ
အရိုုးလည္း အသံုုးဝင္
အဖူးလည္း အသံုုးက်
အပြင့္လည္း အသံုုးတည့္
အသီးလည္း အသံုုးမ်ား
တန္ဖိုုးထားအပ္တဲ့ အပင္တစ္မ်ဳိး။

ေရျမင့္မွ ၾကာတင့္ပါသတဲ့။
ေဟာ့ … ဒီၾကာပန္းကေတာ့
ေရျမင့္လိုု႔ ၾကာတင့္တာမဟုုတ္၊
ၾကာတင့္လုုိ႔ ေရေတြျမင့္ခဲ့ၾကရျပီ။

သူဟာ
ဖူးတုုန္းလည္း အက်ဳိးပြား
ပြင့္ေတာ့လည္း တန္ဖိုုးထားရတဲ့
ဘုုရားပန္းအိုုးထဲက ၾကာပန္းမ်ဳိးေပါ့။
xxxxx     xxxxx    xxxxx  xxxxx

(၂)
၁၉ ၉ ၉  - ခုုႏွစ္၊ ေအာက္တိုုဘာလဧ။္ တစ္ခုုေသာေန႔။ရမ္းျဗဲျမိဳ႕နယ္၊ ေလးေတာင္တုုိက္နယ္၊ ဇရပ္ျပင္ရြာႏွင့္ ကြမ္းအိုုင္ရြာတိုု႔ အစပ္ရွိ ၾတိဂံသဏၭာန္ ေျမကြက္ေပၚတြင္ ခန္႔ညားစြာ တည္ရွိေနသည့္ အ.ထ.က ဇရပ္ျပင္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၌ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတစ္ေယာက္ အဌမတန္း တက္ေရာက္ေနခ်ိန္။
ေဆာင္းရာသီ ေရာက္လာျပီျဖစ္သျဖင့္ နံနက္ပိုုင္း ေအးလွ၍ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတစ္ေယာက္ အိမ္မွ ေက်ာင္းဆီသိုု႔ စိတ္မပါ့တပါ ေရာက္လာခဲ့သည္။ ေက်ာင္းေရာက္ျပီး အတန္းပိုုင္ဆရာမအခ်ိန္ႏွင့္ အျခားဆရာတစ္ဦးဧ။္ အခ်ိန္ ကုုန္လြန္ခဲ့ျပီ။ ေနာက္လာမည့္အခ်ိန္မွာ ျမန္မာစာအခ်ိန္ပင္။ နားခ်ိန္အနည္းငယ္ရသျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ စကားေျပာသူက ေျပာေနၾကသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕က အားသည္ႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း စေနာက္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူအနည္းငယ္မွာ မုုန္႔ပဲသြားေရစာ စားေနၾကသည္။ စာဖတ္၊ စာေရးေနသူအခ်ဳိ႕လည္း ရွိသည္။ အခ်ဳိ႕မွာ အိပ္ေရးမဝသည့္ဟန္ျဖင့္ စာေရးခံုုေပၚ မ်က္ႏွာအပ္ကာ ေမွးစက္ေနၾကေလရဲ႕။ ထိုုသုုိ႔ေမွးစက္ေနသူမ်ားထဲတြင္ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာလည္းပါသည္။ သိုု႔ေသာ္ ျမန္မာစာအခ်ိန္အတြက္ မေဟာသဓာဇာတ္ေတာ္ၾကီးျပဌာန္းစာအုုပ္၊ မွတ္စုုစာအုုပ္ႏွင့္ စာေရးကိရိယာတိုု႔ကိုု သူ ခံုုေပၚတင္ထားျပီးသားျဖစ္ဧ။္။

ထိုုသိုု႔ရိွစဥ္ အသားညိဳညိဳ၊ ခပ္ဝဝ၊ အရပ္ပုုပုုႏွင့္ အသက္ေလးဆယ္ခန္႔ရွိမည့္ ဆရာမအသစ္တစ္ဦး စာအုုပ္ကိုုင္လ်က္ အခန္းထဲသိုု႔ ဝင္လာသည္ကိုု ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား သတိျပဳမိၾကသည္။ သူတိုု႔ဧ။္ မ်က္လံုုးမ်ားမွာ အေရာက္လက္ေနဧ။္။ စူးစမ္းေသာအၾကည့္ျဖင့္ ဆရာမအသစ္ကိုု လုုိက္ၾကည့္ေနမိၾကသည္။“အဲဒါ ျမန္မာစာ ဆရာမကြ။ မေန႔ကမွ ငါတုုိ႔ ေက်ာင္းကိုု ေျပာင္းလာတာတဲ့။”ဟိုုအေၾကာင္း ဒီအေၾကာင္း ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ စပ္စုုႏိုုင္လြန္းေသာ သူငယ္ခ်င္း ေဇာ္ဝင္းက ေမာင္ေက်ာ္ေဇာကိုု ခပ္တိုုးတိုုး ေျပာလာသည္။ ဆရာမ အတန္းေရွ႕သိုု႔ ေရာက္ေသာအခါ မတ္တပ္ရပ္ေနျပီျဖစ္ေသာ တပည့္မ်ားက “မဂၤလာပါ ဆရာမ” ဟုု ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ေနရာတြင္ ျပန္ထုုိင္ျပီးေနာက္ ဆရာမက သူ႔ကိုုယ္သူ မိတ္ဆက္သည္။ သူ႔အမည္မွာ ေဒၚတင္တင္ရီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေျမပံုုျမိဳ႕ ဇာတိျဖစ္ေၾကာင္း၊ မေန႔ကမွ ေလးေတာင္သိုု႔ ပထမဆံုုးအၾကိမ္ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ အထက္တန္းျပအျဖစ္ ဇရပ္ျပင္ေက်ာင္းတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလာေလာဆယ္ အဌမတန္း၊ ျမန္မာစာဘာသာရပ္ကိုု သင္ၾကားေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျမပံုုရခုုိင္ေဒသိယစကားသံျဖင့္ ေအးေဆးစြာ ေျပာသည္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ ဆရာမဧ။္ ေအးေဆးတည္ျငိမ္မႈ၊ အိေျႏၵသိကၡာရွိမႈ၊ ရိုုးသားျဖဴစင္မႈ၊ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕မႈ၊ မိမိတိုု႔ႏွင့္ အနည္းငယ္စိမ္းေနေသာ္လည္း နားဝင္ပီယံရွိလွေသာ ေျမပံုုရခုုိင္ေဒသိယစကားသံဧ။္ ဆဲြေဆာင္မႈတိုု႔အၾကားတြင္ ညိႈ႕ယူဖမ္းစားျခင္း ခံလိုုက္ရေလျပီတည္း။ဆရာမက မိမိကိုုယ္ကိုုယ္ မိတ္ဆက္စဥ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကိုု “ေျမပံုုျမိဳ႕ကိုု ၾကားဖူးကတ္လား” ဟုု ေမးျမန္းရာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတစ္ခ်ဳိ႕ ျပံဳးစိစိျဖင့္ ၾကားဖူးေၾကာင္း သံျပိဳင္ ေျဖၾကသည္။ ထုုိအထဲတြင္ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာလည္း တစ္ဦးအပါအဝင္ ျဖစ္ဧ။္။ မျပံဳးဘဲ မည္သိုု႔ ေနႏိုုင္ပါမည္နည္း။ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတိုု႔တြင္ ေျမပံုုျမိဳ႕သိုု႔ ကိုုယ္တုုိင္ မေရာက္ဖူးၾကေသာ္လည္း ၎ႏွင့္ပတ္သက္၍ အမွတ္တရမ်ား ရွိေနၾကသည္ပင္။


ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတိုု႔ သတၱမတန္းတက္စဥ္ သမိုုင္းဘာသာရပ္ သင္ျပေသာ ဆရာမွာ အလြန္ အာဝဇၨန္းရႊင္လွဧ။္။ တပည့္မ်ားကိုု ဆံုုးမသည့္အခါတြင္လည္း ဟာသေႏွာ၍ နားဝင္ခ်ဳိေအာင္ ဆံုုးမတတ္ေလရာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတိုု႔မွာ ထုုိသမိုုင္းဆရာကိုု အထူးပင္ ႏွစ္သက္ၾကဧ။္။ ေျမပံုုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတိုု႔အတြက္ အမွတ္ရစရာမွာ ဤသိုု႔ျဖစ္သည္။ အရက္ေသာက္ျခင္းဧ။္ ဆိုုးက်ဳိးမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ထုုိသမိုုင္းဘာသာရပ္သင္ဆရာ ေျပာေျပာတတ္ေသာ စကားမွာ “အရက္သမားဆိုုတာ ေသာက္တာမ်ားလာရင္ အမ္းျမိဳ႕ကိုု ေရာက္တယ္ကြ။ အဲ … အရက္ေသာက္တာ အရမ္းမ်ားသြားျပီဆိုုရင္ေတာ့ ေျမပံုုျမိဳ႕ကိုု ေရာက္တာပဲ။ ဒီေတာ့ အရက္ မေသာက္ၾကနဲ႔ကြ။ ခပ္ေစာေစာေလး ေျမပံုုကိုု ေရာက္သြားလိမ့္မယ္” ဟူ၍ပင္။ အရက္ေသာက္ျခင္းသည္ မိမိအတြက္ အက်ဳိးမရွိေၾကာင္း၊ အရက္သမားမ်ားသည္ ေနာက္ဆံုုး မရႈမလွ ေသဆံုုးရတတ္ေၾကာင္း၊ အရက္ေသစာကိုု ေရွာင္ရွားသင့္ေၾကာင္း ဆရာက သြယ္ဝိုုက္ေျပာဆိုုဆံုုးမလိုုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုုစကားကိုု ၾကားသည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတိုုင္းမွာ ဝါးကနဲ ရယ္မိသြားတတ္စျမဲျဖစ္ရာ ေျမပံုုသူ ဆရာမ ေဒၚတင္တင္ရီက “ေျမပံုုျမိဳ႕ကိုု ၾကားဖူးကတ္လား” ဟူေသာ ရုုိးရိုုးသာမန္အေမးစကားသည္ပင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူအေတာ္မ်ားမ်ားကိုု ျပံဳးစိစိ ျဖစ္ေစသည္မွာ မထူးဆန္းေတာ့ေပ။

ထိုုေန႔ ျမန္မာစာသင္ခ်ိန္မွာ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတိုု႔အတြက္ မေမ့ႏိုုင္ေလာက္ေသာ အခုုိက္အတန္႔ေလးမ်ား ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ မင္းဘူးဆရာေတာ္ဦးၾသဘာသ ေရးသားသည့္ မေဟာသဓာဇာတ္ေတာ္ၾကီးမွ အခန္းတစ္ခန္းကိုု ဆရာမက ဝတၳဳေျပာသလိုု တစ္လွည့္စီ ေျပာရင္း၊ ဖတ္ရင္း စိတ္ဝင္စားဖြယ္ သင္ျပေပးသည္။ ထိုုအခန္းကိုု ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အလွည့္က် ဖတ္ေစလိုုက္၊ က်ပန္းဖတ္ေစလိုုက္ျဖင့္ အားလံုုး အာရံုုစူးစုုိက္၍ သင္ယူျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းသည္။  ထိုုအခန္းတစ္ခုုလံုုးကိုု ကန္႔သတ္စကားလံုုးအေရအတြက္ျဖင့္ မည္သုုိ႔ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေရးရေၾကာင္း စိတ္ရွည္လက္ရွည္ လက္ေတြ႕ ရွင္းလင္းသင္ျပေပးသည္။ ထုုိ႔ေနာက္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကိုု ထိုုအခန္းကိုု သတ္မွတ္စကားလံုုးအေရအတြက္ျဖင့္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေရးလာရန္ အိမ္စာေပးျပီး ထိုုေန႔ ျမန္မာစာအခ်ိန္ ျပီးဆံုုးခဲ့သည္။ ဆရာမဧ။္ ျမန္မာစာအသင္အျပ ေကာင္းမႈ၊ ဘာသာရပ္ကၽြမ္းက်င္မႈတိုု႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူအားလံုုးလိုုလိုုမွာ အႏွစ္ခ်ဳပ္စကားေျပကိုုေရးသားရန္ အဆင္သင့္ အေနအထား ျဖစ္ေနပံုုေပၚသည္။ အားလံုုး တက္ၾကြေနၾကသည္။


မူလတန္းအထိသာ ေက်ာင္းေနခဲ့ရဖူးေသာ္လည္း အလြန္စာဖတ္ဝါသနာပါေသာ မိခင္ဧ။္ ပံုုျပင္မ်ား၊ ဇာတ္ဝတၳဳမ်ား၊ ကဗ်ာ၊ ရခုုိင္ရိုုးရာေတးမ်ားျဖင့္ ယဥ္ပါးၾကီးျပင္းလာခဲ့ေသာ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာမွာ ျမန္မာစာကိုု စိတ္ဝင္စားလာခဲ့သျဖင့္ ယခုုကဲ့သုုိ႔ ျမန္မာစာဆရာမက မည္သိုု႔ေရးရမည္ဟူ၍ လမ္းညႊန္ျပသျပီး ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကိုုယ္တိုုင္ ေရးသားေစမႈသည္ သူ႕အတြက္ အထူးႏွစ္သက္စရာ အေျခအေနတစ္ခုု ျဖစ္သည္ပင္။ 

ဤဆရာမ မတိုုင္မီ ျမန္မာစာဆရာမမွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကိုု ကိုုယ္တိုုင္ေရးသားေစျခင္းထက္ အထူးထုုတ္စာအုုပ္ထဲမွ မွတ္စုုမ်ားကိုုသာ ေခၚေပးျပီး လုုိက္ေရးေစျခင္းနည္းကိုုသာ တြင္တြင္သံုုးခဲ့သည္။ လပတ္စာေမးပဲြမ်ားတြင္ ထိုုမွတ္စုုေပးထားေသာစာကိုု ဤသည္မေရြ႕ က်က္မွတ္၍ ခ်ေရးရသည္။ အမွတ္ေပးေသာအခါတြင္လည္း ထိုုမူရင္းမွတ္စုုစာႏွင့္ တုုိက္ဆိုုင္၍ အမွတ္ေပးေလ့ရွိသည္။ ထိုုသိုု႔လုုပ္ျခင္းမွာ က်က္မွတ္မႈကိုုသာအေလးေပးျပီး ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားဧ။္ ကိုုယ္ပိုုင္ဖန္တီးခြင့္ကိုု တားဆီးလိုုက္သလိုုျဖစ္ေနသည္ဟုု ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ေတြးမိသည္။ အမွန္ေျပာရလွ်င္ ထိုုသိုု႔ က်က္မွတ္ေျဖဆိုုရေသာစနစ္ကိုု ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ မၾကိဳက္ေပ။ မွတ္သားရမည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားရွိရမည္ဟုု သူ ယံုုၾကည္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားဧ။္ တီထြင္ဖန္တီးမႈ၊ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈအပိုုင္းမွာ ပိုု၍ အေရးၾကီးသည္ဟုု သူ ယံုုၾကည္သည္သာ။ စာေမးပဲြတြင္ စာစီစာကံုုးေရးေစျခင္းမွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားဧ။္ အေတြးအျမင္ႏွင့္ တီထြင္ဖန္တီးမႈတိုု႔ကိုု ေဖာ္ျပႏိုုင္စြမ္းရွိသည္ဟုု ဆိုုၾကေသာ္လည္း ယခင္ ျမန္မာစာဆရာမမွာ အျခားစာမ်ားကိုုသင္ၾကားသကဲ့သိုု႔ပင္ စာစီစာကံုုးမ်ားကိုု မွတ္စုုေခၚေပး၍ လုုိက္ေရးမွတ္ေစျပီး စာေမးပဲြတြင္ ထိုုစာစီစာကံုုးမ်ားထဲမွသာ ေရြးေမးေလ့ရွိသည္။ ထိုု႔ေၾကာင့္ စာစီစာကံုုးသည္ပင္ က်က္စာအျဖစ္ ပိုုလာခဲ့သည္။ ဆရာမေဒၚတင္တင္ရီ ျမန္မာစာသင္ေသာအခါ ထိုုသိုု႔ေသာ စာစီစာကံုုးက်က္မွတ္ရမႈဒုုကၡမွ ေလ်ာ့ေပါ့ႏိုင္ေတာ့မည္ဟုု ေမာင္ေက်ာ္ေဇာေတြး၍ ေပ်ာ္မိဧ။္။

ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတိုု႔ဧ။္ အခ်စ္ေတာ္ ဆရာမေဒၚတင္တင္ရီမွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကိုု က်က္မွတ္ျခင္းထက္ အေတြးအေခၚ၊ တီထြင္ဖန္တီးမႈတိုု႔ ရရွိေစမည့္ သင္နည္းမ်ားကိုု အသံုုးျပဳ၍ သင္ေပးခဲ့သည္မွာ အမွန္ပင္။ စကားကိုု ေအးေဆးစြာ ေျပာတတ္မႈ၊ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕မႈ၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေပၚ ဆူပူဆဲဆိုုျခင္း မျပဳတတ္မႈ၊ ခ်ီးက်ဴးစရာရွိလွ်င္ ခ်ီးက်ဴးတတ္ျပီး မေလ်ာ္ကန္ေသာ အျပဳအမူမ်ားကိုုလည္း နားဝင္ေအာင္ ေျပာဆိုုဆံုုးမတတ္မႈမ်ားက ဆရာမအေပၚ တပည့္မ်ားဧ။္ ေမတၱာတရားမ်ား တိုုးပြားလာေစသည္။ 

သိုု႔ေသာ္ ထုုိႏွစ္ အဌမတန္းေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအဖုုိ႔ ကံေကာင္းမလိုုလိုုႏွင့္ ကံဆိုုးခဲ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ ဆရာမေဒၚတင္တင္ရီႏွင့္ ႏွစ္လမွ်သာ စာသင္ခဲ့ရျပီး ဆရာမကိုု အဌမတန္း၊ ျမန္မာစာသင္ၾကားျခင္းတာဝန္မွ နဝမတန္းႏွင့္ ဒသမတန္းတြင္ ျမန္မာစာသင္ၾကားျခင္း တာဝန္သုုိ႔ လႊဲေျပာင္းယူရန္ ေက်ာင္းအုုပ္ၾကီးက စီစဥ္လိုုက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအဖိုု႔  ယခင္ျမန္မာစာဆရာမထံတြင္ ျပန္သင္ၾကရျပန္သည္။ ဆရာမေဒၚတင္တင္ရီႏွင့္ ျမန္မာစာသင္ရသည္ကိုု ႏွစ္သက္ၾကေသာ သူတိုု႔က ဆရာမကိုု သင္ေစခ်င္ေသာ္လည္း မတတ္ႏိုုင္ေတာ့ျပီ။ မည္သုုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ သူတိုု႔ဆရာမမွာ အျခားေက်ာင္းသုုိ႔ ေျပာင္းသြားျခင္းမဟုုတ္ျခင္းကပင္ သူတိုု႔အတြက္ ေျဖသိမ့္စရာပင္။
xxxxxx      xxxxxxx     xxxxxx    xxxxxx

(၃)
ယခုု ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတိုု႔ အဌမတန္းေအာင္၍ နဝမတန္းသိုု႔ စတက္ၾကရျပီ။မွတ္မွတ္ရရ ယခုုႏွစ္မွာ စနစ္သစ္သင္ရိုုးစေျပာင္းေသာ (၂၀၀၀ - ၂၀၀၁) ပညာသင္ႏွစ္ျဖစ္သည္။ သင္ရိုုးေျပာင္းလဲမႈထံုုးစံအတိုုင္း စနစ္သစ္သင္ရိုုးအျဖစ္ နဝမတန္းတြင္ စတင္လိုုက္ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကိုုသာ ေနာင္ႏွစ္ ဒသမတန္းတြင္ တစ္ဖန္ သင္ရိုုးသစ္ႏွင့္ ထိေတြ႕ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတိုု႔မွာ အေျခခံပညာ အထက္တန္းအဆင့္ စနစ္သစ္သင္ရိုုးဧ။္ ပထမဆံုုး ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ စနစ္သစ္အရ ဘာသာတဲြ (၇) တဲြရွိသည္။ ေယဘုုယ်အားျဖင့္ သိပၺံတဲြ၊ ဝိဇၨာတဲြႏွင့္ ဝိပၺံတဲြဟုုေခၚေသာ အတဲြႏွစ္ခုု ေရာသမေမႊဘာသာတဲြတိုု႔မွာ အဓိက ျဖစ္သည္။ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ သခ်ၤာဘာသာရပ္တုုိ႔မွာ မသင္မေနရဘာသာရပ္မ်ားျဖစ္ျပီး သိပၺံ၊ ဝိဇၨာ ဘာသာရပ္မ်ားကိုုမူ မိမိစိတ္ၾကိဳက္ေရြးခ်ယ္ႏိုုင္သည္။

အဂၤလိပ္စာႏွင့္ သခ်ၤာဘာသာရပ္တိုု႕တြင္ ညံ့ေသာ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာမွာ သိပၺံတဲြကိုု မေရြးခ်ယ္ရဲခဲ့ေပ။ ဝိဇၨာဘာသာတဲြကိုုသာ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ဆရာမေဒၚတင္တင္ရီမွာ ယခုုႏွစ္တြင္ နဝမတန္း၊ ျမန္မာစာကိုု မသင္။ ဆရာဦးသန္းစိန္သာ သင္ၾကားသည္။ ဆရာမမွာ ဒသမတန္း၊ ျမန္မာစာကိုု တာဝန္ယူသင္ၾကားရသည္။


မည္သိုု႔ပင္ျဖစ္ေစ ေနာင္ႏွစ္တြင္ ဆရာမႏွင့္ စာသင္ရမည္ပင္မဟုုတ္ပါလား။ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာအဖိုု႔မူ ေတြးလ်က္ေပ်ာ္ေနမိသည္။ အျခားသူငယ္ခ်င္းမ်ားမွာလည္း ဤနည္းႏွင္ႏွင္ ျဖစ္ေခ်မည္သာ။ဆရာမႏွင့္ လမ္းတြင္ေတြ႕သည့္အခါတိုုင္း “မဂၤလာပါ ဆရာမ” ဟုု ျပံဳးရႊင္စြာ ႏႈတ္ဆက္ၾကစျမဲ။ ဆရာမမွာလည္း ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတိုု႔ တပည့္ေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႕တိုုင္း ျပံဳးရႊင္စြာ ျပန္ႏႈတ္ဆက္စျမဲပင္။
xxxxx   xxxxx   xxxxx   xxxxx   xxxxx

(၄)
ယခုုႏွစ္ တကၠသိုုလ္ဝင္တန္းဟုု ေခၚၾကေသာ ဒသမတန္းသိုု႔ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတိုု႔ တက္ေရာက္က်ရျပီ။ စနစ္သစ္သင္ရိုုးဧ။္ ဝိဇၨာဘာသာတဲြကိုု ေမာင္ေက်ာ္ေဇာႏွစ္သက္မိသည္။ သူစိတ္ဝင္စားေသာ သမိုုင္း၊ ပထဝီဝင္ႏွင့္ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္တုုိ႔ကိုု ေလ့လာရသည္မဟုုတ္ပါလား။ အဂၤလိပ္စာဘာသာရပ္ကိုုလည္း ေႏြရာသီတြင္ မိမိကိုုယ္တုုိင္ စာအုုပ္အားကိုုးျဖင့္ ၾကိဳးစားေလ့လာထား၍ အနည္းငယ္ ပိုု၍ နားလည္လာျပီ ျဖစ္သည္။ သုုိ႔ေသာ္ သခ်ၤာဘာသာရပ္မွာမူ သူ အားနည္းေနဆဲပင္။ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာဧ။္ အစ္မၾကီး ဒသမတန္းတက္စဥ္က ကဗ်ာမ်ား၊ စာမ်ားကိုု က်က္မွတ္ရင္း ၾကားေန၊ မွတ္မိေနေသာ အေမက ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတိုု႔ ေမာင္ႏွမတစ္စုု ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ ႏႈတ္မွ သားေခ်ာ့ေတးသဖြယ္ တတြတ္တြတ္ ရြတ္ျပလာခဲ့သျဖင့္ ဒသမတန္း ျမန္မာကဗ်ာႏွင့္ စကားေျပအမ်ားစုုမွာ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာအဖိုု႔ နားယဥ္ေနျပီးျဖစ္သည္။ ယခုု ထိုုစာမ်ားကိုု ကိုုယ္တုုိင္ ဖတ္ရႈေလ့လာရေတာ့မည္ျဖစ္၍ သူ ရင္ခုုန္ေနမိသည္။ ထိုုထက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေနသည္မွာ ဆရာမေဒၚတင္တင္ရီႏွင့္ စာသင္ရေတာ့မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ ဝမ္းသာစရာ အေကာင္းဆံုုးမွာ ဝိဇၨာတဲြအခန္းတြင္ ဆရာမမွာ အတန္းပိုုင္လည္းျဖစ္သည္ဟူေသာ သတင္း ျဖစ္သည္။

ဆရာမႏွင့္ စာသင္ရပါျပီ။ လြန္ခဲ့ေသာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ကအတုုိင္း ဆရာမမွာ ေအးေဆးတည္ျငိမ္စြာ ေျပာဆိုုတတ္ျမဲ၊ ေစတနာအျပည့္ျဖင့္ သင္ၾကားတတ္ျမဲပင္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ ဆရာမႏွင့္ စာျပန္သင္လုုိေသာ ဆႏၵ ျပည့္ခဲ့ၾကျပီ။ဝိဇၨာဘာသာတဲြအတန္းပိုုင္လည္းျဖစ္သျဖင့္ ဆရာမႏွင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ပိုုမိုု ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးလာသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာမအေၾကာင္းကိုုလည္း ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ပိုုမိုု သိရွိလာသည္။ 

ဆရာမမွာ ေရာက္ခါစက ေက်ာင္းအကူအိမ္တြင္ ၾကံဳသလိုု ေနထုုိင္ခဲ့ရေသာ္လည္း မၾကာမီ ဇရပ္ျပင္ရြာ ေဘာလံုုးကြင္းေဘး၊ ေက်ာင္းႏွင့္မ်က္ေစာင္းထုုိးရွိ ကြမ္းအိုုင္ရြာအပိုုင္ တိုုးခ်ဲ႕အိမ္သစ္ငယ္ေလးတစ္လံုုးတြင္ ငွားေနျဖစ္ေတာ့သည္။ ဗုုဒၶဘာသာဝင္ေကာင္းပီပီ ဥပုုသ္ေန႔မ်ားတြင္ ကြမ္းအိုုင္ဘုုန္းၾကီးေက်ာင္းသိုု႔ သြား၍ သီတင္းသီလေဆာက္တည္ျဖစ္သည္။ ေတြ႕သမွ်လူမ်ားကိုု တေလးတစား ဆက္ဆံေျပာဆိုုတတ္ဧ။္။ ဤသိုု႔ျဖင့္ တပည့္မ်ားဧ။္ အခ်စ္ကိုု ပိုုင္ဆိုုင္ရသည္သာမက ရြာသူရြာသားမ်ားဧ။္ ေမတၱာကိုုပါ သူ ေပြ႕ပိုုက္ႏိုုင္ခဲ့သည္သာ။ ဆရာမဧ။္ ဝါသနာမွာ ဂီတႏွင့္ စာေပပင္ ျဖစ္သည္။ အႏုုပညာကိုု အလြန္ဝါသနာထံုုေသာ မြန္အမ်ဳိးသားေက်ာင္းအုုပ္ၾကီးဧ။္ အားေပးမႈေၾကာင့္ ေက်ာင္းပေဒသာကပဲြတြင္ ဆရာမဧ။္ စႏၵယားလက္သံျဖင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အဆင္ေျပစြာ တင္ဆက္ကျပႏိုုင္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုု႔ျပင္ ဆရာမမွာ စာေရးျခင္းကုုိလည္း ဝါသနာပါသည္။ ရခုုိင္ျပည္နယ္ထုုတ္မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ကဗ်ာ၊ ဝတၳဳတိုု၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနသည္ဟုု သိရသည္။

ဆရာမမွာ အပ်ဳိၾကီးျဖစ္သည္။ ညီမတစ္ဦးႏွင့္ အေမတိုု႔ ေျမပံုုျမိဳ႕တြင္ ရွိေနသည္။ ဆရာမဧ။္ ညီမျဖစ္သူမွာ ဆရာမရွိရာ ေလးေတာင္နယ္သုုိ႔ တစ္ခါတစ္ရံ အလည္လာတတ္သည္။ ဒီဇင္ဘာေက်ာင္းပိတ္ရက္ႏွင့္ ေႏြရာသီအားလပ္ရက္တိုု႔တြင္ ဆရာမမွာ သူ႕ဇာတိျမိဳ႕သိုု႔ ျပန္သြားတတ္သည္။

တကၠသိုုလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြေျဖရန္ သံုုးလေလာက္သာ လိုုေပျပီ။ ျမန္မာကဗ်ာ၊ စကားေျပ၊ ေရသည္ျပဇာတ္၊ သဒၵါႏွင့္ စာစီစာကံုုးဟူ၍ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ သင္ၾကားရေသာ ျမန္မာစာဘာသာရပ္ကိုု ဆရာမမွာ စာသင္ႏွစ္အစကတည္းက အတန္းခ်ိန္မပ်က္ ၾကိဳးစားသင္ၾကားေပးလာသည္။ သိုု႔ေသာ္ စာစီစာကံုုးသင္ၾကားခ်ိန္မွာ မလံုုေလာက္ေပ။ စာစီစာကံုုးေရးရာတြင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အခက္အခဲ ေတြ႕ေနဆဲပင္။ ေရးနည္း၊ ေတြးနည္းမ်ားကိုု မကၽြမ္းက်င္ၾကေသးေခ်။ သိုု႔ျဖင့္ ေက်ာင္းပိတ္ေသာ စေနေန႔ ေန႔လည္ဘက္တြင္ ႏွစ္နာရီခန္႔စီ ဆရာမက ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကိုု အခ်ိန္ပိုုေခၚ၍ စာစီစာကံုုး သင္ၾကားေပးေတာ့သည္။ ဆရာမဧ။္ ေစတနာကိုု နားလည္ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ စေနေန႔တြင္ ေက်ာင္းလာတက္ၾကခြင့္ရသည္ကိုုပင္ ဂုုဏ္ယူေနၾကသည္။ 

ဤသိုု႔ျဖင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား စာစီစာကံုုးကိုု ကိုုယ္တုုိင္ဖန္တီးေရးတတ္လာၾကသည္။ ေမးခြန္းေဟာင္းမ်ားမွ စာစီစာကံုုးေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ပံုုၾကမ္းမ်ားကိုု ဆရာမက သင္ပုုန္းၾကီးေပၚတြင္ ေရးေပးလိုုက္ရံုုျဖင့္ စာစီစာကံုုးေရးသားႏိုုင္ၾကျပီ။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ေရးသားထားေသာ စာစီစာကံုုးမ်ားကိုုလည္း ဆရာမက ဂရုုတစိုုက္ စစ္ေဆး၍ ဆက္လက္ၾကိဳးစားရန္ မွတ္ခ်က္ေပးတတ္သည္။ ဆရာမဧ။္ လမ္းညႊန္သင္ၾကားျပသမႈမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ စာစီစာကံုုးေရးရန္ ဝန္မေလးၾကေတာ့ေခ်။ ယခင္က စာစီစာကံုုးေရးသားျခင္းသည္ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတိုု႔အတြက္ လန္႔စရာျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုုမူ ခ်စ္ခင္စရာ ျဖစ္ခဲ့ေလျပီ။

ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတိုု႔ စာေမးပဲြ ေျဖရေတာ့မည္။ စနစ္သစ္သင္ရိုုးဧ။္ ပထမဆံုုး တကၠသုုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြျဖစ္သျဖင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ အထူးရင္ခုုန္ေနၾကသည္။ေမာင္ေက်ာ္ေဇာမွာ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုုး ၾကိဳးစားေလ့လာက်က္မွတ္ခဲ့သျဖင့္ ဘာသာရပ္အမ်ားစုုတြင္ ေကာင္းစြာ ေျဖဆိုုႏိုုင္မည္ဟုု ယံုုၾကည္သည္။ သိုု႔ေသာ္ သခ်ၤာဘာသာရပ္တြင္မူ သူ အားနည္းေနဆဲပင္။

တကၠသုုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြ ေျဖၾကရျပီ။ သခ်ၤာဘာသာရပ္မွလဲြ၍ အျခားဘာသာရပ္မ်ားတြင္ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ေကာင္းစြာ ေျဖဆိုုႏိုုင္ခဲ့သည္။ ေအာင္စာရင္းထြက္လာေသာအခါမွသာ ေအာင္သည္၊ ရွံဴးသည္ကိုု သိႏိုုင္မည္ျဖစ္သည္။ သူ႕ စိတ္ထဲတြင္ေတာ့ ေလးလံေနဆဲ။
xxxxx    xxxxxx    xxxxxx    xxxxxx    xxxxxx

(၅)
ယေန႔ စာေမးပဲြေအာင္စာရင္း ထြက္ျပီ။
အ.ထ.က၊ ဇရပ္ျပင္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးဆီ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ အေျပးအလႊားသြား၍ ေအာင္စာရင္း ၾကည့္မိသည္။ လူအမ်ားမွာ ေအာင္စာရင္းကပ္ထားေသာ သင္ပုုန္းၾကီးေရွ႕တြင္ ရင္ခုုန္စိတ္လႈပ္ရွားစြာ တိုုးေဝွ႕ ၾကည့္ေနၾကသည္။ေမာင္ေက်ာ္ေဇာလည္း ေရွ႕သိုု႔ တိုုး၍ မိမိအမည္ကုုိ ခံုုနံပါတ္အလုုိက္ ရွာၾကည့္မိသည္။ မေတြ႕။ သူ အလြန္စိုုးရိမ္သြားသည္။ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ျပန္ရွာၾကည့္သည္။ သူ႔ခံုုနံပါတ္ကိုုေက်ာ္၍ အျခားေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဧ။္ ခံုုနံပါတ္ႏွင့္ အမည္ကိုုသာ သူ ေတြ႕ရသည္။ ေသခ်ာျပီ။ ဒီႏွစ္ သူ စာေမးပဲြက်ျပီ။

ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ထူပူျပီး လူအုုပ္ၾကားမွ ထိုုးထြက္ခဲ့သည္။ သူငယ္ခ်င္းေဇာ္ဝင္းက လွမ္းႏႈတ္ဆက္ေသာ္လည္း သူ သဲသဲကဲြကဲြ မၾကားရေတာ့။ စိတ္ထဲတြင္ အခဲမေၾကမႈႏွင့္အတူ မ်က္လံုုးထဲမွ မ်က္ရည္တိုု႔ ပါးျပင္ေပၚသိုု႔ အဆက္မျပတ္ စီးက်လာသည္။ သူ တားဆီးမရေတာ့။

“ငါ ၾကိဳးစားရဲ႕နဲ႔ စာေမးပဲြက်ခဲ့တယ္။ လူေတြ ပ်က္ရယ္ျပဳစရာေတာ့ ျဖစ္ကုုန္ျပီ။ ငါ့ကိုု ေက်ာင္းထားႏိုုင္ဖိုု႔ တစ္ကုုိယ္တည္း ရုုန္းကန္ေနရတဲ့ မုုဆိုုးမအေမ့ကိုု ဘယ္လုုိမ်က္ႏွာထားမ်ဳိးနဲ႔ ငါ စာေမးပဲြက်တယ္လိုု႔ သြားေျပာရပါ့”

အိမ္အျပန္လမ္းဝယ္ ေျခလွမ္းမ်ားက အားအင္ခ်ိနဲ႔ ေနသေယာင္ ရွိလွဧ။္။ ရြာထဲသိုု႔ မဝင္မီ မ်က္ရည္မက်မိေအာင္ ၾကိဳးစားထိန္းလိုုက္သည္။ ရြာထဲသုုိ႔ ဝင္လုုိက္သည္ႏွင့္ စာေမးပဲြ ေအာင္၊ မေအာင္ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာကိုု လွမ္းေမးၾကသည္။ မေအာင္ေၾကာင္း ျပန္ေျဖေတာ့ သူတိုု႔ “ဟင္” ဟူေသာ အာေမဋိတ္သံျပဳ၍ သူ႕ကိုု ေၾကာင္လ်က္ၾကည့္ၾကသည္။

ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ အိမ္သိုု႔ ေရာက္ပါျပီ။ မိခင္ၾကီးကိုု အိမ္တြင္ ေတြ႕ရသည္။ အိမ္ေပၚသိုု႔တက္ရင္း အေမ့ကိုု စာေမးပဲြက်ေၾကာင္း ေျပာလိုုက္သည္။ အစတြင္ မိခင္မွာ အံ့ၾသဝမ္းနည္းသလိုု ျဖစ္သြားေသာ္လည္း ခ်က္ခ်င္း ျပံဳးျပလ်က္ “ဒီႏွစ္ ဂုဏ္ထူးေတြနဲ႔ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ၾကိဳးစားေပါ့ သားရယ္” ဟုု ကရုုဏာသက္စြာ ေျပာလာသည္။

ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ အံ့ၾသခဲ့ရျပီ။ စာေမးပဲြက်၍ အဆူခံရမည္ဟုု ေတြးခဲ့ေသာ္လည္း ယခုုမူ အထင္ႏွင့္ အျမင္ လဲြခဲ့ျပီ။ 

သူ အေမ့ေရွ႕မွာ ထိုုင္ျပီး အေမ့ကိုု ကန္ေတာ့ရင္း ေတာင္းပန္စကားတစ္ဝက္၊ ကတိစကားတစ္ဝက္ ေျပာဆိုုလုုိက္သည္။

“သား ေတာင္းပန္ပါတယ္ အေမရယ္။ မႏွစ္က အေမ သားအတြက္ ပင္ပမ္းခဲ့ပါျပီ။ ဒီႏွစ္လည္း ပင္ပမ္းရဦးမယ္။ သား ဒီႏွစ္ ဂုုဏ္ထူးေတြအမ်ားၾကီးနဲ႔ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ့မယ္ အေမရယ္။ သား မနက္ျဖန္က စျပီး ေက်ာင္းျပန္တက္မယ္။ စာျပန္ၾကိဳးစားပါ့မယ္ အေမ”

“ေအးပါ သားရယ္။ သား ဘယ္ေလာက္ ၾကိဳးစားခဲ့တယ္ဆိုုတာ အေမ နားလည္ပါတယ္။ သားရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ ျပည့္ပါေစကြယ္” 

ရွိခုုိးေတာင္းပန္ျပီး ကတိစကားဆိုုေနေသာ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာမွာေတာ့ မ်က္ရည္ေတြ တစ္ဖန္ စီးက်လာခဲ့ပါပေကာ။ မ်က္ရည္မ်ားၾကားမွ အေမ့ကိုု ၾကည့္မိေတာ့ အေမ့လည္း မ်က္ရည္မက်မိေအာင္ မ်က္ေတာင္ေတြ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ခပ္လိုု႔ရယ္ပါေလ။
xxxxxx    xxxxxx    xxxxxx    xxxxxx    xxxxxx

(၆)
၂၀၀၂ - ၂၀၀၃ ပညာသင္ႏွစ္၊ ဇူလုုိင္လ (၂၁) ရက္ေန႔။ အာဇာနည္ေန႔အျပီး ႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔။ ထိုုေန႔သည္ကား အ.ထ.က၊ ဇရပ္ျပင္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးတြင္ ဒသမတန္းကိုု ႏွစ္က်အျဖစ္ ဝိဇၨာတဲြအခန္းတြင္ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ေက်ာင္းျပန္တက္ရေသာေန႔ ျဖစ္သည္။

စာေမးပဲြက်ျခင္းဧ။္ အရသာကိုု တစ္သက္တြင္ ပထမဆံုုးအၾကိမ္ ခံစားဖူးေသာ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာအဖိုု႔ အလြန္ခါးသီးလွေသာ အေတြ႕အၾကံဳပင္ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ အသစ္မ်ားၾကားတြင္ ႏွစ္က်ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ျပန္တက္ရသည္ကုုိ ရွက္ရြံ႕သလုုိ ခံစားမိသည္မွာ အမွန္ပင္။ တစ္ခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားဧ။္ အၾကည့္မ်ားက သူ႕ကိုု အထင္ေသးေနေၾကာင္း ဘာသာျပန္မိသည္။ သိုု႔ေသာ္ တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားသစ္မ်ားႏွင့္ ႏွစ္က် သူငယ္ခ်င္းမ်ားက သူ႕ကိုု ႏႈတ္ျဖင့္ဖြင့္ဟ အားေပးၾကသည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကလည္း အားေပးၾကသည္။ အတန္းပိုုင္ဆရာမ ေဒၚတင္တင္ရီဧ။္ စကားကမူ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာအတြက္ အားေဆးတစ္ခြက္ ျဖစ္ခဲ့သည္ပင္။

“စာေမးပဲြက်လိုု႔ အားငယ္စရာ မလိုုဘူး။ စာေမးပဲြက်တိုုင္း လူညံ့မဟုုတ္ဘူး။ ဒါ ကိုုယ့္အားနည္းခ်က္တစ္ခုုခုုေၾကာင့္ က်ရတာ။ ဒီအားနည္းခ်က္ကိုု ျပဳျပင္ႏိုုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားလိုု႔ရတယ္။ ၾကိဳးစားၾကရမယ္။ ဒီလိုုမ်ဳိး ကိုုယ့္အားနည္းခ်က္ကိုု ကိုုယ္ျပဳျပင္ျပီး အေကာင္းဆံုုး ၾကိဳးစားႏိုုင္သူဟာ လူေတာ္ပဲ။ ကိုုယ့္အားနည္းခ်က္ေတြကိုု သိလ်က္နဲ႔ မျပဳျပင္ဘဲ အားေလွ်ာ့လုုိက္မယ္၊ ဆက္မၾကိဳးစားေတာ့ဘူးဆိုုရင္ေတာ့ ဒါ လူညံ့ပဲ။ လဲရင္ ျပန္ထေပါ့ကြာ။ သားတိုု႔၊ သမီးတိုု႔ မွတ္ထား။ ေျခတစ္လွမ္း ေနာက္ဆုုတ္လုုိက္တာဟာ ေျခႏွစ္လွမ္း၊ သံုုးလွမ္း ေရွ႕ဆက္ႏိုုင္ဖုုိ႔ အားေမြးလုုိက္တာပဲ” 

ဆရာမဧ။္ စကားက ေမာင္ေက်ာ္ေဇာကိုု ထုုိႏွစ္တြင္ ပိုု၍ ၾကိဳးစားျဖစ္ရန္ တြန္းအားေပးလုုိက္သည္ပင္။ “ေျခတစ္လွမ္း ေနာက္ဆုုတ္လုုိက္တာဟာ ေျခႏွစ္လွမ္း၊ သံုုးလွမ္း ေရွ႕ဆက္လွမ္းႏိုုင္ဖုုိ႔ အားေမြးလိုုက္တာပဲကြ။ ငါ ဒီႏွစ္ ဂုုဏ္ထူးေတြအမ်ားၾကီးနဲ႔ ေအာင္ျမင္ရမယ္” 
ေမာင္ေက်ာ္ေဇာဧ။္ ရင္ထဲတြင္ ဆရာမဧ။္ ဆံုုးမစကားမွာ ပဲ့တင္ရိုုက္ျမည္ဟီးေနဧ။္။ အျမဲ ၾကိဳးစားျဖစ္ေနသည္။
xxxxx    xxxxx   xxxxx    xxxxx   xxxxxx

(၇)
မ်ားမၾကာမီ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတိုု႔ ႏွစ္က်ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား (၇) ဦးကိုု သူ ငွားေနေသာ အိမ္တြင္ ျမန္မာစာႏွင့္ အဂၤလိပ္စာဘာသာရပ္မ်ားကိုု အခမဲ့ လာေရာက္တက္ေစသည္။ ထုုိ႔ျပင္ ပထဝီဝင္၊ သမိုုင္း၊ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္မ်ားကိုုပါ Study Guide သေဘာမ်ဳိး အခ်ိန္ကုုန္ အပင္ပမ္းခံ၍ လုုပ္ေပးသည္။ ထိုု႔အတြက္ ဆရာမမွာ ေငြမယူလိုုေပ။ သိုု႔ေသာ္ မိမိသင္ေပးသည္ကိုု တန္ဖိုုးမထားမည္ကိုု စိုုးရိမ္သျဖင့္ မျဖစ္စေလာက္ေသာ ေငြပမာဏကိုုသာ လစာအျဖစ္ သူ လက္ခံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေက်ာင္းသားမ်ားကိုု ထုုတ္ေျပာခဲ့သည္။


ထိုုသုုိ႔ သင္သည့္အခါမွ ဆရာမမွာ ျမန္မာစာဘာသာရပ္ကိုုသာမက အဂၤလိပ္စာဘာသာရပ္ကိုုလည္း ကၽြမ္းက်င္ေၾကာင္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား သိၾကရေတာ့သည္။ 

မၾကာမီတြင္ ထူးခၽြန္စာေမးပဲြအတြက္ ျမိဳ႕နယ္အဆင့္ ယွဥ္ျပိဳင္ရန္ ေက်ာင္းကိုုယ္စားျပဳ သြားေရာက္ေျဖဆိုုမည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကိုု စာေမးပဲြစစ္ေဆး၍ ေရြးခ်ယ္သည္။ ေက်ာင္းကိုုယ္စားျပဳ ေျဖဆိုုရမည့္သူမ်ားထဲတြင္ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာမွာ ျမန္မာစာဘာသာရပ္တြင္ တစ္ေက်ာင္းလံုုးအမွတ္အမ်ားဆံုုးေက်ာင္းသားအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခံရသည္။ သိုု႔ျဖင့္ ဆရာ၊ ဆရာမအခ်ဳိ႕ဧ။္ အုုပ္ထိန္းမႈျဖင့္ အျခားေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္အတူ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ရမ္းျဗဲျမိဳ႕ေပၚသိုု႔ တက္၍ ျမိဳ႕နယ္အဆင့္ ထူးခၽြန္စာေမးပဲြ ေျဖဆိုုရသည္။ သိုု႔ေသာ္ ျမန္မာစာႏွင့္ အဂၤၤလိပ္ဘာသာရပ္မ်ား ေျဖဆိုုျပီး၍ သခ်ၤာဘာသာရပ္ ေျဖဆိုုရမည့္ေန႔ ညေနတြင္ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ငွက္ဖ်ားမိျပီး အျပင္းဖ်ားေလသျဖင့္ အျခားဘာသာရပ္မ်ားကိုု မေျဖဆိုုႏိုုင္ခဲ့ေတာ့ေခ်။ အေတြ႕အၾကံဳတစ္ခုုဟုုသာ သူ သေဘာထားလုုိက္ရမည္သာ။

ဆရာမဧ။္ အိမ္ေလးတြင္ အျခားသူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ အတူ စာသင္၊ စာက်က္ခဲ့ၾကရသည္မွာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသလိုု ဆရာမႏွင့္ ပိုုမိုုရင္းႏွီးလာသကဲ့သိုု႔ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ခံစားခဲ့ရသည္မွာအမွန္ပင္။
xxxxx    xxxxxx    xxxxxx   xxxxx   xxxxx

(၈)
၂၀၀၂ ခုုႏွစ္၊ ႏိုုဝင္ဘာလဧ။္ တစ္ခုုေသာေန႔။
ေက်ာင္းေရာက္သည္ႏွင့္ သတင္းဆုုိးတစ္ခုုက ေမာင္ေက်ာ္ေဇာကိုု ဆီးၾကိဳေနသည္။ “ဆရာမေဒၚတင္တင္ရီ အ.ထ.က၊ ေျမပံုုျမိဳ႕သိုု႔ ေျပာင္းေရႊ႕မိန္႔က်လာ၍ ရက္ပိုုင္းအတြင္း ေျပာင္းရေတာ့မည္” ဟူ၍ပင္။ ဝိဇၨာခန္းမွ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအားလံုုး မ်က္ႏွာမေကာင္းၾက။ ျပိဳဆင္းေတာ့မည့္ မိုုးတိမ္သဖြယ္ ရွိေနဧ။္။


ထိုု႔ေန႔မွစ၍ သံုုးရက္ေျမာက္ေသာေန႔တြင္ ဆရာမေဒၚတင္တင္ရီႏႈတ္ဆက္ပဲြကိုု ေက်ာင္းခန္းမၾကီးထဲတြင္ ျပဳလုုပ္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားသာမက ေက်ာင္းသားအခ်ဳိ႕ပါ ငိုုၾကသည္ကိုု ေတြ႕ရသည္။ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာမွာလည္း ဝမ္းနည္းစြာ မ်က္ရည္က်ေနမိသည္။အမွန္က ကိုုယ့္နယ္ကိုုယ့္ျမိဳ႕ကိုု ျပန္ေျပာင္းခြင့္ရေသာ ဆရာမအတြက္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ဝမ္းသာၾကရမည္ပင္။ သိုု႔ေသာ္ ထိုုသိုု႔ဆရာမအတြက္ ဝမ္းသာမႈထက္ ဆရာမႏွင့္ခဲြခြာရမည္ကိုု ေတြး၍ ဝမ္းနည္းမႈမ်ားက တပည့္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေပၚ ပိုု၍ ရိုုက္ခတ္မႈရွိခဲ့ေလျပီ။

“မလိမ္မိုုး မလိမၼာ တပည့္ေလးေတြရဲ႕ မရင့္က်က္ႏိုုင္ေသးမႈကိုု ခြင့္လႊတ္ေပးပါ ဆရာမရယ္။ ဆရာမရဲ႕ ေက်းဇူးေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာမကိုု အျမဲ သတိရေနမွာပါ။ ဆရာမအေပၚ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံမွာ တစ္ပါးပါးေသာကံနဲ႔ ျပစ္မွား က်ဴးလြန္မိရင္ ခြင့္လႊတ္ေပးပါ ဆရာမရယ္ …”

ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ တုုိးဖြဖြ စကားဆိုုရင္ ဆရာမကိုု ဦးခ်လိုုက္သည္။တပည့္မ်ား ကန္ေတာ့အျပီး ဆရာမက ႏႈတ္ဆက္အမွာစကားေျပာသည္။ 

“ … ဒီေတာ့ ဆရာမ မရွိေတာ့ရင္လည္း ကိုုယ္လုုပ္ရမယ့္အလုုပ္ကိုု အေကာင္းဆံုုး လုုပ္ၾကပါ။ မိမိကိုုယ္သာ ကိုုးကြယ္ရာလိုု႔ ျမတ္စြာဘုုရား ေဟာခဲ့တယ္မဟုုတ္လား။ သားတိုု႔၊ သမီးတိုု႔ကိုုယ္တိုုင္ စာၾကိဳးစားမွ ကိုုယ္တိုုင္ ထူးခၽြန္ေအာင္ျမင္ႏိုုင္မွာ။ ဒါေၾကာင့္ အျမဲတမ္း ၾကိဳးစားပါ။ ဒီလိုုမ်ဳိး မျပတ္တမ္း ၾကိဳးစားမႈနဲ႔ ထူးခၽြန္ေအာင္ျမင္မႈကိုု လက္ဝယ္ပိုုင္ပိုုင္ ရႏိုုင္ၾကပါေစလိုု႔ ဆရာမ ဆုုေတာင္းေပးပါတယ္”

ဆရာမ ဝမ္းနည္းေနမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း တပည့္မ်ား မ်က္ရည္က်မည္စိုုး၍ ဟန္လုုပ္ရင္း ႏႈတ္ဆက္စကားကိုု ျပီးေအာင္ ေျပာလိုုက္သည္။ ထုုိေန႔ ဆရာမႏွင့္ ေတြ႕ဆံုုခဲ့ရေသာအခ်ိန္သည္ ေလးေတာင္ေျမတြင္ ဆရာမကိုု ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ေနာက္ဆံုုးျမင္ေတြ႕ခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ႏိုုဝင္ဘာ ေဆာင္းအေအးႏွင့္အတူ ေလးေတာင္နယ္သိုု႔ ေရာက္လာခဲ့ေသာ ေအးေဆးတည္ျငိမ္လွသည့္ ဆရာမမွာ ႏိုုဝင္ဘာ ေဆာင္းအေအးႏွင့္အတူ ေလးေတာင္နယ္မွ ေအးခ်မ္းတည္ျငိမ္စြာ ျပန္ထြက္ခြာသြားခဲ့ေပျပီ။
xxxxx     xxxxx     xxxxxx     xxxxxx    xxxxxx

(၉)

တစ္လခန္႔အၾကာတြင္ လူၾကံဳရွိေသာေၾကာင့္ ဆရာမထံသိုု႔ စာတစ္ေစာင္ကိုု ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ပိုု႔ျဖစ္သည္။ စာထဲတြင္ ဆရာမကိုု သတိရေၾကာင္း၊ စာၾကိဳးစားေနေၾကာင္း၊ ျမန္မာစာဘာသာရပ္တြင္ ဂုုဏ္ထူးရမည္ဟုု ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း၊ ေနာင္တြင္ ဆရာမကဲ့သိုု႔ စာေရးသူတစ္ဦးျဖစ္လိုုေၾကာင္း ေရးျဖစ္ခဲ့သည္။ မၾကာမီ ဆရာမထံမွလည္း စာျပန္လာသည္။ စာထဲတြင္ စာၾကိဳးစားေနေၾကာင္း ၾကားသိရ၍ ဝမ္းသာေၾကာင္း၊ ဆက္လက္ၾကိဳးစားျပီး ထူးခၽြန္ေအာင္ျမင္ေစလိုုေၾကာင္း ေမာင္ေက်ာ္ေဇာကိုု အားေပးထားသည္။

ယခုု ေမာင္ေက်ာေဇာ တကၠသိုုလ္ဝင္တန္း ေျဖရျပီ။ ဘာသာရပ္ ေျခာက္ခုုလံုုးကိုု အဆင္ေျပစြာ ေျဖဆိုုႏိုုင္ခဲ့သည္။ ဘာသာစံုု ဂုုဏ္ထူးမဟုုတ္လွ်င္ေတာင္ ဘာသာအေတာ္မ်ားမ်ား ဂုုဏ္ထူးရမည္မွာ ေသခ်ာသည္။
xxxxx    xxxxx    xxxxx    xxxxx   xxxxx

(၁၀)

၂၀၀၃ ခုုႏွစ္၊ ဇူလုုိင္လ (၂၀) ရက္ေန႔။ တကၠသိုုလ္ဝင္တန္း ေအာင္စာရင္းထြက္ေလျပီ။

ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ေက်ာင္းဆီသိုု႔ အေျပးသြားၾကည့္လုုိက္သည္။ 

“ေက်ာ္ေဇာေရ … မင္း ဂုုဏ္ထူးသံုုးခုုပါတယ္ကြ …”

ေက်ာင္းျခံဝင္းတြင္းသိုု႔ ဝင္ရံုုသာရွိေသးသည္။ သူငယ္ခ်င္း ေဇာ္ဝင္းက ေအာင္စာရင္းကပ္ထားေသာ ေနရာမွ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာကိုု လွမ္းေအာ္ေျပာသည္။ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ေျပးသြားျပီး ေအာင္စာရင္းကိုု တိုုးေဝွ႔ၾကည့္လုုိက္သည္။ 

ဟုုတ္သည္။ မိမိခံုုနံပါတ္ႏွင့္ နာမည္တိုု႔ ယွဥ္တဲြလ်က္ ျမန္မာစာ၊ ပထဝီဝင္၊ ေဘာဂေဗဒ ဂုုဏ္ထူးရေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ 

လူအုုပ္ၾကားထဲမွ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ထိုုးထြက္လုုိက္သည္။ ျပီးေနာက္ တံစက္ျမိတ္အနီးမွ အေဆာက္အဦအဂၤေတၾကမ္းျပင္အစြန္းတြင္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ထုုိင္ခ်လိုုက္သည္။ ေဇာ္ဝင္းက အနားတြင္ လာထိုုင္ရင္း ေမးသည္။ 

“မင္းက ဘယ္လိုုျဖစ္တာလဲ။ ဂုုဏ္ထူးသံုုးခုု ရတာကိုု မေပ်ာ္ဘူးလား။” 

“မွန္းထားသေလာက္ ဂုုဏ္ထူးေတြမရလိုု႔ေပါ့ကြာ။ ဘယ္လိုုျဖစ္သြားတာလဲ မသိဘူး။” 
ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ျပန္ေျဖသည္။

“မင္းကလည္းကြာ။ ငါတိုု႔လိုု ရိုုးရိုုး ေအာင္တဲ့သူဆိုုရင္ ဘယ္လိုုလုုပ္မလဲ။ မင္း ဂုုဏ္ထူး သံုုးခုုပါတာကိုုပဲ ဂုုဏ္ယူသင့္ေနပါျပီ သူငယ္ခ်င္းရာ။ ကဲ … အခုု အိမ္ျပန္ၾကစိုု႔။ မင္းအေမ မင္းကိုု ေမွ်ာ္ေနေလာက္ျပီ။” 

ေျပာေျပာဆိုုဆုုိ ေဇာ္ဝင္းက ထရပ္လိုုက္သည္။ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာလည္း မတ္တပ္ရပ္လုုိက္ျပီး အိမ္ဆီသိုု႔ ေျခဦးလွည့္ျပန္ခဲ့ၾကသည္။ 

ယခင္ႏွစ္က ေၾကကဲြဝမ္းနည္းခဲ့ရေသာ ယခုုလိုုအခ်ိန္တြင္ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတစ္ေယာက္ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရျပီမဟုုတ္ပါလား။ 

ရြာထဲသုုိ႔ဝင္သည္ႏွင့္ ေအာင္လားဟုု ေမးလာသူမ်ားကိုု ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း သူ ျပံဳးရႊင္စြာ ျပန္ေျဖလာခဲ့သည္။ အိမ္သိုု႔ေရာက္သည္ႏွင့္ အေမက အျပံဳးႏွင့္ ဆီးၾကိဳေနသည္။

“ဂုုဏ္ထူးသံုုးခုုပါတယ္ အေမရယ္။ မွန္းသေလာက္ေတာ့ မရခဲ့ဘူး။”

စိတ္တိုုင္းမက်ေသာ္လည္း အတန္အသင့္ ေၾကနပ္ေသာ ေလသံျဖင့္ သူ မိခင္ကိုု အသိေပးလိုုက္သည္။

ေမာင္ေက်ာ္ေဇာဧ။္ မိခင္မွာ အျခားသူမ်ား လာေျပာ၍ ၾကိဳသိထားျပီးသားျဖစ္ေသာ္လည္း အံ့ၾသဝမ္းသာဟန္အျပည့္ျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ 

“ျမန္မာစာမွာ ဂုုဏ္ထူးပါႏိုုင္ခဲ့တာကိုုေတာ့ သား ေၾကနပ္တယ္ အေမ။ ဆရာမေဒၚတင္တင္ရီကိုု ေက်းဇူးဆပ္ရာ ေရာက္တာေပါ့။ ဆရာမသာ သိရင္ တအားေပ်ာ္မွာ အေမ။” 

ေျပာရင္း သူ ဆရာမကိုု သတိရလာမိသည္။ ဆရာမကေတာ့ ေျမပံုုျမိဳ႕မွ တပည့္သစ္မ်ားအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ရင္း ေလးေတာင္နယ္မွ တပည့္ေဟာင္းမ်ားဧ။္ ေကာင္းသတင္းမ်ားကိုု နားစြင့္ေနေခ်ေတာ့မည္ပင္။
xxxxxx    xxxxx    xxxxx    xxxxxx     xxxxxx

(၁၁)

ယခုုအခါတြင္ ေလးေတာင္နယ္မွ ဆရာမဧ။္ တပည့္ေဟာင္းအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ သူ႔နည္းသူ႕ဟန္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္သူမ်ား ျဖစ္ေနၾကျပီ။ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာမွာ ယခုုအခါတြင္ ပညာေရးတကၠသိုုလ္တြင္ နည္းျပဆရာတစ္ဦးပင္ ျဖစ္ေနေပျပီ။

လြန္ခဲ့ေသာ (၃) ႏွစ္ခန္႔ ေႏြရာသီက ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ေလးေတာင္နယ္သိုု႔ ျပန္ခဲ့သည္။ ထိုု႔ေနာက္ မိသားစုုႏွင့္အတူ ေက်ာက္ျဖဴ၊ စစ္ေတြ၊ ေျမာက္ဦးတိုု႔သိုု႔ ဘုုရားဖူးသြားခဲ့သည္။ ထိုုမွ မင္းျပားသိုု႔ သြားခဲ့ျပီး မင္းျပားမွတစ္ဆင့္ ဆရာမေနထိုုင္သည့္ ေျမပံုုျမိဳ႕သိုု႔ စက္ေလွျဖင့္ သြားေရာက္၍ ဆရာမကိုု သူ ကန္ေတာ့ႏိုုင္ခဲ့သည္။ 

ထိုုအခ်ိန္က ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရေသာ ဆရာမမွာ ယခင္ကႏွင့္ မတူေတာ့။ ဇရာက သူ႔ရုုပ္ကိုု ပိုု၍ အိုုစာသြားေစခဲ့ျပီ။ ေသြးတုုိးေရာဂါက ႏွိပ္စက္ေနျပန္ေသးသည္။ သိုု႔ေသာ္ တပည့္သစ္မ်ားစြာကိုုမူ သူ ေစတနာအျပည့္ျဖင့္ ေမြးထုုတ္ေပးေနဆဲ။ တပည့္မ်ားႏွင့္ေတြ႕ေနရလွ်င္ သူ တက္ၾကြေနဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ 

“ဆရာမရဲ႕ လုုပ္သက္တစ္ေလွ်ာက္ ေလးေတာင္နယ္မွာ တာဝန္က်ခဲ့တဲ့ သံုုးႏွစ္တာကာလဟာ ေပ်ာ္စရာအေကာင္းဆံုုးပဲ။ ဆရာမရဲ႕ တပည့္ေဟာင္းေတြအားလံုုးကိုု ဆရာမ သတိရေနပါတယ္" 

ထိုုသုုိ႔ ဆရာမ ေျပာခဲ့သည္ကိုု ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ သတိရေနမိသည္ပင္။
xxxxx    xxxxx    xxxxx    xxxxx     xxxxx

(၁၂)

ဆရာမသည္ ေလးေတာင္နယ္မွ တပည့္မ်ားအတြက္ ၾကာႏွင့္တူသည္ဟုု ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ တင္စားမိသည္။ၾကာဟူသည္ အပြင့္၊ အဖူး၊ အရိုုး၊ အသီး၊ ေလွ်ာ္တုုိ႔ သူနည္းႏွင့္သူ တန္ဖုုိးရွိၾကသည္သာ။ အသံုုးမဝင္ဟုု ထင္ရေသာ ၾကာရြက္သည္ပင္ ျမင္သူတိုုင္းအတြက္ တစ္မ်ဳိးတစ္မည္ လွပၾကြရြေနသည္ပင္ ျဖစ္ဧ။္။ဆရာမသည္လည္း တပည့္မ်ားအတြက္ တန္ဖိုုးရွိလွသည္။

ေရျမင့္မွ ၾကာတင့္သည္ဟုု ဆိုုၾကေသာ္လည္း ဤဆရာမတည္းဟူေသာ ၾကာပန္းတစ္ပြင့္ဧ။္ အလွတန္ခုုိးေၾကာင့္ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာကဲ့သိုု႔ေသာ ေရမ်ား လုုိက္ျမင့္ခဲ့ၾကသည္ဟူ၍ ေျပာင္းျပန္သေဘာမ်ဳိး ဆိုုရေတာ့မည္ပင္။ 

“သူဟာ
ဖူးတုုန္းလည္း အက်ဳိးပြား
ပြင့္ေတာ့လည္း တန္ဖိုုးထားရတဲ့
ဘုုရားပန္းအိုုးထဲက ၾကာပန္းမ်ဳိးေပါ့”

ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ကဗ်ာတစ္ပုုိင္းတစ္စကိုု စီကံုုးဖဲြ႕ဆိုု၍ ႏႈတ္မွ တိုုးဖြဖြ ရြတ္လုုိက္မိသည္။ သူ႔ရင္ထဲတြင္ေတာ့ ေလးေတာင္ေျမတြင္ လန္းစြင့္စြာ ပြင့္ခဲ့ေသာ ၾကာပန္းတစ္ပြင့္ အျမဲ လွပေနပါေစေၾကာင္း၊ ထာဝရ မညိႈးႏြမ္းပါေစေၾကာင္း ဆုုမြန္ေတာင္းရင္းသာ … ။    

(ဤဝတၳဳတိုုျဖင့္ ခ်စ္ခင္ေလးစားရေသာ ေျမပံုုသူ ဆရာမေဒၚတင္ေမရီကိုု ကန္ေတာ့ပန္ဆင္လိုုက္ပါသည္။)
                                                                                                            ဇဲြသစ္ (ရမၼာေျမ)                                                                                                              ၂၄၊ ၄၊ ၂၀၁၆



2 comments:

  1. ေဒၚတင္ေမရီက ေအးမသူငယ္ခ်င္းမ်ားလား လို ့။ေယေလ့သူကျမန္စာအဓိကဆင္းေတာ့မဟငတ္။နာမယ္တူဟာလာမသိယာ

    ReplyDelete
  2. ေအးမၾကီး သူငယ္ခ်င္းက ေျမပံုုျမိဳ႕ဇာတိပါလာ။ ဆရာမက ၂၀၁၄ ႏွစ္ကုုန္ပိုုင္းက လုုပ္သက္ျပည့္ ပင္စင္ယူလခပါယာ။

    ReplyDelete