မိႈင္းညိဳညိဳ ရမ္းျဗဲကၽြန္း၏ အလယ္ပို္င္းေလာက္တြင္
ရွိသည့္ ေလးေတာင္နယ္၌ ေရွးလြန္ေလျပီးေသာ တစ္ေခတ္တစ္ခါက ပံုျပင္လိုလို ဒ႑ာရီလိုလို ဇာတ္လမ္းတစ္ခု
ရွိခဲ့ေလသည္။
ေလးေတာင္နယ္၏ အေရွ႕ဘက္တြင္ သမိုင္းဝင္ “လည္ရိုးေတာ္ဓာတ္ဘုရား“
ရွိရာ “ဇာတီေတာင္“ ရွိသည္။ ၎ေတာင္၏ အေရွ႕ဘက္တြင္ “ေက်ာက္ေတာင္“ ဟု ေခၚေသာ ေတာင္ၾကီးတစ္လံုး
ရွိသည္။ ယခင္က ေတာင္ႏွစ္လံုးအၾကား၌ လူမ်ားျဖင့္ အလြန္စည္ကားခဲ့ေသာ ရြာၾကီးတစ္ရြာ ရွိခဲ့သည္ဟု
ဆိုသည္။
ရြာအေလ့အရ ႏြားမ်ားကို ေက်ာက္ေတာင္ေျခရင္းရွိ
စားက်က္တြင္ ႏြားလွန္ၾကိဳးျဖင့္ လွန္ထားတတ္ၾကသည္။ ေကာက္ပဲသိးႏွံမ်ား ရိပ္သိမ္းျပီးခ်ိန္တြင္
ႏြားမ်ားကို လႊတ္ေက်ာင္းေလ့ရွိၾကသည္။
ထုိသုိ႔ ႏြားေက်ာင္းသည့္အခါ ညေနေစာင္းတိုင္း
ႏြားတစ္ေကာင္စီ ေပ်ာက္ဆံုးေနေၾကာင္း ရြာသူရြာသားမ်ား ေတြ႕ရသျဖင့္ အေၾကာင္းရင္ကို စံုစမ္းစစ္ေဆးရန္
ရြာသားတစ္ဦးအား တာဝန္ေပးသည္။
ထုိရြာသားက ႏြားမ်ားကို စားက်က္တြင္ လွန္ထားျပီး
မျမင္ကြယ္ရာမွ ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္။ ညေနေစာင္းတြင္ ေက်ာက္ေတာင္ေပၚမွ ခႏၶာကိုယ္ ထြားထြား၊
အစြယ္ေငါေငါ၊ အသားမည္းမည္း၊ ဆံပင္ဖားလ်ားခ်ထားေသာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး အရွိန္ျဖင့္ ဆင္းလာကာ
ႏြားတစ္ေကာင္ကို သတ္၍ ေတာင္ေပၚသို႔ သယ္ယူလွ်က္ ေတာင္လယ္ေလာက္တြင္ရွိေသာ ေက်ာက္ေတာင္နံရံရွိ
ေက်ာက္ေခါင္းၾကီးအတြင္းသို႔ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးပင္ မ,ယူသြားသည္ကို ထိပ္လန္႔အံ့ၾသစဖြယ္ ျမင္ေတြ႕ရသည္။
ညေနပိုင္းတြင္ ရြာသူ၊ ရြာသားမ်ား အစည္းအေဝး
ျပဳလုပ္ျပီး သြားေရာက္စံုစမ္းေလ့လာထားသူက သူ၏ ေတြ႕ရွိခ်က္ကို မျခြင္းမခ်န္ ေဖာက္သည္ခ်ေလသည္။
ထုိအခါမွ လာေရာက္စုေဝးၾကေသာ ရြာသူရြာသားမ်ားထံမွ
အထိတ္တလန္႕ စကားသံမ်ား ပြတ္ေလာရိုက္သြားသည္။
“က်ဳပ္လည္း ဟိုတစ္ေန႔ညေနက ေတာင္ေပးတက္ျပီး
ဟင္းရွာသြားလို႔ အျပန္မွာ အဲဒီေက်ာက္ေခါင္းဆီက ေၾကာက္စရာအသံၾကိးနဲ႔ ေအာ္သံေတြၾကားေတာ့
ၾကည့္မေနရဲ ေတာ့ဘူး။ ျမန္ျမန္ ျပန္ေျပးလာခဲ့တယ္ဗ်။“
“ဟုတ္တယ္။ က်ဳပ္လည္း ဟုိတစ္ေန႔ ေန႔ခင္းအခ်ိန္ေလာက္က
ေက်ာက္ေခါင္းနား ေရာက္သြားေတာ့ တိရစာၦန္အရိုးစုေတြကို အေပါက္ဝနားမွာ အမ်ားၾကီးေတြ႕ရတယ္။
က်ဳပ္လည္း ေၾကာက္တာနဲ႔ အတြင္းဘက္ကိုေတာင္ ၾကည့္မေနရဲေတာ့ဘူး။ ျမန္ျမန္ ျပန္ေျပးလာခဲ့ရတယ္ဗ်ဳိ႕။“
“ဟုတ္တယ္။ ဒီေက်ာက္ေခါင္းမွာ အႏၱရာယ္ရွိတယ္ဆိုတာေတာ့
တုိ႔ သိတာၾကာျပီ။ ဒါေပမယ့္ ဒီဘီလူးမေက်ာက္ေခါင္းထဲက ဘီလူးမကို ဘယ္လုိမ်ား ႏွိမ္နင္းႏိုင္ပါ့မလဲ။
ႏြားထီးၾကီးတစ္ေကာင္ကိုေတာင္မွ မမႈတဲ့ ဘီလူးမက ငါတုိ႔ရြာသားေတြေလာက္ေတာ့ မႈမွာ မဟုတ္ဘူး။
ဒါေပမယ့္ ဒီအတုိင္း ေနလုိက္မယ္ဆိုရင္ ဒီဘီလူးမ အတင့္ရဲျပီး ရြာသူ၊ ရြာသားေတြကိုပါ ကိုက္ျဖတ္စားေသာက္လိမ့္မယ္။
အႏၱရာယ္ေကာင္ကို ျမန္ျမန္ ႏွိမ္နင္းလုိက္မွပဲ။“ ဟူ၍ ရြာသားတစ္ေယာက္က စကားဆိုသည္။
“ကဲ … အဲဒီေကာင္ကို ႏွိမ္နင္းဖုိ႔ မင္းတာဝန္ယူမလားေျပာ
… ။“ ဟု တစ္ေယာက္က ေမးေတာ့မွ ထုိသူ ပါးစပ္ပိတ္သြားသည္။
“ဟာ … ဒါကေတာ့ …“ ဟု ေျပာျပီးကာမွ သူ ဆံြ႕အ,
သြားသကဲ့သို႔ ရွိ၏။ က်န္သူမ်ားကလည္း သူ႔နည္း ႏွင္ႏွင္ပင္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေဆြးေႏြးပဲြ နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့သည္။
ရြာကေလးမွာလည္း အရင္လို စည္စည္ကားကား၊ ဆူဆူညံညံ
မရွိေတာ့။ ေျခာက္ေျခာက္ကပ္ကပ္ၾကီး ျဖစ္ေန၏။ ေတာင္ေပၚသို႔ လူအခ်ဳိ႕ မသြားရဲၾကေတာ့။ ႏြားမ်ားကိုပင္
အျခားေနရာမ်ားတြင္ သြား၍ စားက်က္ခ်ၾကသည္။ လူမ်ားမွာလည္း မေပ်ာ္ပိုက္ၾကေတာ့။ အခ်ဳိ႕မွာ
မိသားစုကို ေခၚ၍ အျခားရြာမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားၾကသည္။ က်န္ရစ္ခဲ့သူမ်ားမွာလည္း တစုိးရိမ္ရိမ္
တေၾကာင္းၾကၾကျဖင့္ က်ီးလန္႔စာစား ျဖစ္ေနၾကသည္။ ႏြားမ်ားမွာ ေပ်ာက္ျမဲ ေပ်ာက္ေနဆဲ။ လူမ်ားကို
ဖမ္းစားသည္ဟူ၍ကား သံုးၾကိမ္၊ ေလးၾကိမ္သာ ရွိေသးသည္။
သို႔ေသာ္ မ်ားမၾကာမီ တစ္ပတ္ေက်ာ္ၾကာၾကာ တိရစာၦန္မ်ား၊
လူမ်ား လံုးဝ အေပ်ာက္အရွ မရွိျပန္ေသာအခါ အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူ၍ သိလိုလာၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္
ရြာလူၾကီးဦးေဆာင္၍ ရြာသားဆယ္ေယာက္ခန္႔ျဖင့္ ေက်ာက္ေတာင္ဆီသို႔ သြားၾကည့္ၾကရာ ဘီလူးမ
ေက်ာက္ေခါင္းမွာ ဧရာမေက်ာက္တံုးၾကီးတစ္တံုးျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ထားေၾကာင္း ေတြ႕ၾကရသည္။
ရြာလူၾကီးမွ ေျပာၾကားရာတြင္ ပိတ္ဆို႔ထားေသာ
ေက်ာက္တံုးၾကီးမွာ အလြန္ၾကီးမားလြန္းေသာေၾကာင့္ သာမန္လူ (၂၀) ဦးေလာက္ပင္ မ,၍ ရႏိုင္မည္မဟုတ္သျဖင့္
တန္ခိုးရွိေသာသူတစ္ပါးပါးက ေက်ာက္တံုးၾကီးကို တန္ခိုးျဖင့္ တစ္ေနရာမွ မ,ယူကာ သူတုိ႔
ရြာသူ၊ ရြာသားမ်ားကို ကယ္တင္လိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
ရြာသူ၊ ရြာသားမ်ားအၾကားတြင္ကား ေဖေဇာ္ဂ်ီတစ္ေယာက္က
လာေရာက္၍ ေဆးေတာင္ေဝွ႔ျဖင့္ ေက်ာက္တံုးၾကီးကို တစ္ေနရာမွ ေရႊ႕ယူလာကာ ဘီလူးမ ေက်ာက္ေခါင္းကို
ပိတ္ဆို႔ေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုၾကသည္။
ယခုအခါတြင္မူ ထုိရြာကေလးမွာ မရွိေတာ့။ ရြာသူရြာသားမ်ားမွာ
တျဖည္းျဖည္း ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ရြာမ်ားကို ေျပာင္းေရႊ႕သြားၾက၍ပင္။ သို႔ေသာ္ ဘီလူးမေက်ာက္ေခါင္းရွိခဲ့ရာေနရာကိုကား
ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါေသးသည္။
ေလးေတာင္သားမ်ားအၾကားတြင္လည္း ထုိဘီလူးမေက်ာက္ေခါင္းအနားကို
မသြားရန္ႏွင့္ သြားဖြင့္ႏိုင္လွ်င္ ဘီလူးမၾကီး ျပန္ထြက္လာ၍ မိမိတုိ႔ကို သတ္စားလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ေျပာဆုိတတ္ၾကပါသည္။
(မွတ္ခ်က္။ ။ ၎ေတာင္ႏွင့္နီးေသာ ရြာထက္ရြာမွ
မိတ္ေဆြတစ္ဦး၏ ေျပာျပခ်က္အရ အလွဴ၊ မဂၤလာပဲြစသည့္ ပဲြမ်ားရွိလွ်င္ အခ်ဳိ႕မွာ ၎ ဘီလူးမေက်ာက္ေခါင္းသို႕သြားကာ
အဝတ္အထည္မ်ားကို ငွားၾကသည္။ ဘီလူးမကလည္း ထုတ္ေပးသည္။ သုိ႕ေသာ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေဒသခံမ်ားက
လာျပန္မေပးသျဖင့္ ၎ေက်ာက္ေခါင္းကို ပိတ္ပစ္လိုက္သည္၊ ေက်ာက္ေခါင္းတံခါးတြင္ ေက်ာက္စာအနည္းငယ္
ေရးထြင္းထားျပီး ၎စာကို ဖတ္ႏိုင္လွ်င္ တံခါးကို ဖြင့္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အဖိုး၏ ေျပာျပခ်က္ကို
တစ္ဆင့္ျပန္ေျပာျပသည္ကိုလည္း မွတ္သားဖူးပါသည္။ ဤသေဘာအရဆိုလွ်င္ ၎ေက်ာက္ေခါင္းတြင္းမွ
ပုဂၢိဳလ္မွာ အသားစားေသာ ဘီလူးမ မဟုတ္ဘဲ နတ္ (သို႕) သူေတာ္စင္တစ္ပါးပါးကဲ့သို႕ ျဖစ္ေနသည္။
၎ထံမွ မည္သုိ႕ေသာအဝတ္အစားမ်ားကို ငွားႏိုင္ပါမည္နည္းဟူေသာအခ်က္မွာလည္း စဥ္းစားစရာ တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။
မျဖစ္ႏိုင္ပါေပ။ အခ်ဳိ႕ကမူ ဂ်ပန္ေခတ္က ဂ်ပန္မ်ားသည္ ထုိေနရာတဝိုက္တြင္ တပ္စဲြခဲ့ျပီး၊
၎တုိ႔ ျပန္ဆုတ္ခြာသြားေသာအခါ ထိုေက်ာက္ေတာင္ေနရာ၌ လက္နက္ခဲယမ္းမီေက်ာက္မ်ား ဝွက္ထားခဲ့ေသာေၾကာင့္
ေဒသခံမ်ား ေတြ႕ရွိသြားမည္စိုး၍လည္းေကာင္း၊ အႏၱရာယ္တစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္သြားမည္ ၾကည့္၍လည္းေကာင္း
အထက္ပါ ဒ႑ာရီကို တီထြင္ခဲ့သည္ဟုလည္း ဆုိပါသည္။ ျဖစ္ႏုိင္ေျခႏွင့္ပို၍ နီးစပ္သလို ရွိသည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ေလးေတာင္နယ္၏ အထင္ကရ ဒ႑ာရီတစ္ပုဒ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူအေနျဖင့္
သိမွတ္ဖူးသေလာက္ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကဲြလဲြခ်က္အနည္းငယ္ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါသည္။
မည္သို႔ကဲြလဲြသည္ဟူ၍ သိမွတ္ဖူးသူးမ်ားက မွ်ေဝေျပာျပေပးပါလွ်င္ အလြန္ တန္ဖုိးရွိပါမည္။
ေက်းဇူးတင္ပါသည္။)
ဇဲြသစ္ (ရမၼာေျမ)
၂၇.၃.၂၀၁၂ (တပ္မေတာ္ေန႔)
No comments:
Post a Comment