အခန္း (၁)
+++++
အိမ္မွ စထြက္ကတည္းက ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ၏ ေျခလွမ္းမ်ား
သြက္လက္ျမန္ဆန္ေနသည္။ သို႔တုိင္ စာအုပ္ကို ခဏၾကည့္လို္က္၊ ဆက္ေႏႊးလုိက္ လုပ္ေနေသာ သူ႔အမူအရာမွာ
ေျပာင္းလဲမသြားေပ။
သဲထူထူ ရြာလယ္လမ္းမွ သဲကၽြံမႈကို အေလးဂရုမျပဳအား။
ရင္တုန္ပန္းတုန္ မျဖစ္၊ ေခါင္းနပန္းၾကီးသည္ အထိ မျဖစ္ေသာ္လည္း စိတ္ကမူ မဆိုေလာက္ဖြယ္
လႈပ္ရွားေနသည္။ ရြာလယ္လမ္းက ထြက္သည္ႏွင့္ ျမန္မာကဗ်ာပိုင္းကို ျပန္ေႏႊးျပီးသြားေပျပီ။
ေနာက္ထပ္ ဆယ္မိနစ္ခန္႔ ေလွ်ာက္လွ်င္ ေက်ာင္းသုိ႔
ေရာက္ေပမည္။ ျမန္မာစာ စကားေျပပိုင္းကို ျပန္ေႏႊးသည္။ ထုိ႔ေနာက္ သဒၵါ၊ ေရသည္ျပဇာတ္ စံုသြားေပျပီ။
ေရသည္ျပဇာတ္အပိုင္းမွ ခက္ဆစ္မ်ားကို ျပန္ေႏႊးရင္း ေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္လာသည္မွာ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကိုပင္
လွမ္းျမင္ေနရျပီ။ ယေန႔မွ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးမွာ ပိုမိုခန္႔ညားေနသေယာင္ ေမာ္ေက်ာ္ေဇာ စိတ္ထဲတြင္
မွတ္ထင္ေနမိသည္။
လူအမ်ားကမူ ေက်ာင္းဝင္းအတြင္းသို႔ ဝင္သြားၾကျပီ။
အနည္းငယ္သာ အျပင္ဘက္တြင္ ရွိေနၾကဆဲ။ မဝင္ရေသးသည့္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ မိဘမ်ားက
စာေမးပဲြကို ဂရုတစိုက္ ေျဖဆိုရန္ တဖြဖြ မွာၾကားေနသူက မွာၾကား၊ ခဲတံ၊ ေပတံ၊ ေဘာပင္ အျပည့္အစံုပါမပါ
စစ္ေဆးေပးသူက ေပးႏွင့္ သား၊ သမီးမ်ားကိုယ္စား သူတို႔ကိုယ္တုိင္ပင္ ဝင္ေျဖေတာ့မေယာင္
လံုးပမ္းေနၾကေလသည္။ ေႏြရက္မ်ားျဖစ္၍ မိုးရြာမည္ကို မစိုးရိမ္ရသျဖင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏
လြယ္အိပ္မ်ားကို ေက်ာင္းျခံျပင္ပတြင္သာ ထားခဲ့ၾကရသည္။ အမ်ားစုမွာ ေက်ာင္းျခံတိုင္မ်ားေပၚတြင္
ခ်ိတ္ဆဲြထားၾကသည္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မိဘအခ်ဳိ႕မွာ ေက်ာင္းေဘးတဝိုက္ရွိ သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္တြင္
ေစာင့္ေနၾကသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းႏွင့္မလွမ္းမကမ္းအိမ္တြင္ ယာယီဖြင့္ထားေသာ
လက္ဘက္ရည္ဆိုင္၌ လက္ဘက္ရည္ေသာက္ရင္း ေက်ာင္းဘက္သုိ႔ တေစ့တေစာင္း အကဲခတ္သလုိ လွမ္းၾကည့္လွ်က္
ထုိင္ေနၾကသည္။ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာမွာမူ အေမျဖစ္သူကို အိမ္တြင္ စိတ္ခ်လက္္ခ် ေနခဲ့ပါဟု ေျပာခဲ့သည္။
အေမျဖစ္သူကလည္း သားအေၾကာင္းကို သိသူပီပီ စာေမးပဲြသြားေျဖမည့္ သားေနာက္မွ ေနပူခံျပီး
မလိုက္ခဲ့ေခ်။
ေမာင္ေက်ာ္ေဇာက ေပတံ၊ ခဲတံ၊ ခဲဖ်က္၊ ေဘာပင္၊
ဓာတ္ျပားမ်ားကို ယူလွ်က္ လြယ္အိပ္ကို ေက်ာင္းျခံတုိင္တြင္ ခ်ိတ္ဆဲြလုိက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္
ေက်ာင္းတြင္းသို႔ ဝင္လုိက္သည္။
စာကို တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ေကာင္းေကာင္း က်က္မွတ္လာခဲ့သူပီပီ
ျမန္မာစာဘာသာကို သူ ေကာင္းစြာ ေျဖဆိုႏိုင္သည္။ ဂုဏ္ထူးရမည္ဟူ၍လည္း ေမွ်ာ္လင့္မိသည္။
အေျဖလႊာမ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာ စစ္ေဆးၾကည့္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ အခန္းေစာင့္ဆရာမထံ အေျဖလႊာမ်ားကိုအပ္၍
အခန္းထဲမွ ထြက္လာသည္။ ေက်ာင္းဝင္းထဲမွ မထြက္မီကပင္ ေက်ာင္းျပင္ဘက္မွ သူ႕အမည္ကို ေခၚသံ
ၾကားလိုက္ရသည္။ သူ လွမ္းၾကည့္လုိက္ရာ ဆရာဦးေက်ာ္ေမာင္ႏွင့္ မိမိ၏ အတန္းေဖာ္မိန္းကေလး
တစ္ေယာက္တုိ႔ကို က်န္သူစိမ္းေယာက္်ားၾကီးတစ္ဦးႏွင့္အတူ ေတြ႔လုိက္ရသည္။ သူတို႔က မိမိအမည္ကို
ေခၚေနသည့္အျပင္ ျပံဳးျပႏႈတ္ဆက္ေနၾကသည္။ သူလည္း ျပန္လည္ျပံဳးျပႏႈတ္ဆက္လုိက္သည္။ ဆရာဦးေက်ာ္ေမာင္က
သူ႕ပုခံုးကို လာဖက္၍ ေျပာလာသည္။
“ကဲ … လက္ဘက္ရည္ သြားေသာက္ၾကရေအာင္ကြာ။ ခဏေလး။
ဘယ္လုိလဲ ေျဖႏိုင္တယ္မလား။ ဂုဏ္ထူးရႏိုင္မလား။“
“ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ။ ေျဖႏိုင္ပါတယ္။ ဂုဏ္ထူးရမယ္ေတာ့
ထင္တာပါပဲ။“ ထုိသို႔ ျပန္ေျပာျဖစ္သည္ႏွင့္အတူ ေျခလွမ္းကပါ ဆရာႏွင့္အတူလုိက္ပါေရႊ႕ေနသည္။
အတန္းေဖာ္မိန္းကေလးႏွင့္ သူစိမ္းေယာက္်ားၾကီးတုိ႔ ကလည္း ေဘးမွ ထက္ၾကပ္မကြာ လုိက္ပါလာၾကသည္။
တေအာင့္အၾကာ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တြင္ ဝင္ထုိင္လုိက္ၾကျပီ။ လက္ဘက္ရည္ေလးခြက္ႏွင့္ အီၾကာေကြးတစ္ပန္းကန္
လာခ်ေပးသည္။ ဆရာေက်ာ္ေမာင္က စကားဆက္သည္။
“စာေမးပဲြ ေျဖႏိုင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ကြာ။ ဒီမွာ
မင္းသူငယ္ခ်င္း တင္တင္လွကို သိတယ္မဟုတ္လား။ သူက အဂၤလိပ္စာ သိပ္မရဘူးကြ။ အဲဒီေတာ့ မနက္ဖန္အတြက္ကို
သူ တအားေၾကာက္ေနတယ္။ မေျဖႏိုင္မွာ စိုးရိမ္ေနတယ္။ အဲဒါ မင္း ႏိုင္သေလာက္ေလး ကူညီေပးရင္
အဆင္ေျပမယ္ကြာ။ ကူညီေပးတာကလည္း မင္းကိုယ္တုိင္လုပ္စရာ မလုိပါဘူးကြာ။ အခန္းေစာင့္ ဆရာ၊
ဆရာမတစ္ေယာက္ေယာက္က မင္းအေျဖလႊာထဲက ေအာင္မွတ္ဖုိးေလာက္ ကူးျပီး သူ႕ကို ေပးေပးဖုိ႔ပါပဲ။
အဆင္ေျပႏိုင္မလားကြာ။“
သည္တစ္ခါ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတစ္ေယာက္ ခ်က္ခ်င္း
အေျဖမေပးမိ။ သူ႕ဦးေႏွာက္ထဲတြင္ အေတြးမ်ားက စုန္တစ္ခါ ဆန္တစ္လွည့္ ကူးလူးသြားလာေနၾကသည္။
ဆရာဦးေက်ာ္ေမာင္၏ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ျဖစ္လုိက္သည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျပည့္ေနေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္
သူ႕ကို စိုက္ၾကည့္ေနသည္။ တင္တင္လွ၏ မ်က္ႏွာကိုလည္း ၾကည့္မိသည္။ သူ႕ကို မဝံ့မရဲ ၾကည့္ေနသည္ကို
ေတြ႕ရသည္။ တစ္ခ်ိန္လံုးျငိမ္ေနခဲ့သည့္ စကားနည္းပံုရေသာ သူစိမ္းေယာက္်ားၾကီးက ယခုမွပင္
စကားစေျပာလာေခ်ျပီ။
“ေအးကြာ … သားေလးရာ။ ဦးေလးတုိ႔မွာလည္း ဒီသမီးေလးတစ္ေယာက္အတြက္
စာေမးပဲြအတြင္း ေတာက္ေလွ်ာက္ လာေစာင့္ေနေပးရတာ။ သူကလည္း ငယ္ငယ္တည္းက အဂၤလိပ္စာနဲ႔ အထိအေတြ႕မရွိ။
အေျခခံလည္းမပါေတာ့ ဒီပံုစံအတုိင္းဆိုရင္ လံုးဝေအာင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့
မင္းနဲ႔ တစ္ခန္းတည္းက်တာေပါ့ကြာ။ ဦးသမီးေလးကို ကူညီေပးပါဦးကြာ။“ တင္တင္လွ၏ ဖခင္ဆိုသူက
ထုိသို႔ ေအာက္က်ဳိ႕ခံ၍ အကူအညီေတာင္းေနသည္။
ေမာင္ေက်ာ္ေဇာမွာ စာေတာ္သူ ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္
အဂၤလိပ္စာပိုင္းတြင္ ပိုေတာ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ယခုကဲ့သို႔ အကူအညီလာေတာင္းျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။
တင္တင္လွ အဂၤလိပ္စာညံ့သည္ကို တစ္တန္းတည္းသားျဖစ္သူ
ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ သိသည္။ လြယ္ကူေသာ သဒၵါေလ့က်င့္ခန္းမ်ားကိုပင္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ နားမလည္ႏိုင္ျဖစ္သည္ကို
သတိထားမိခဲ့သည္။ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာအေနျဖင့္ သူမအတြက္ေအာင္မွတ္ဖုိးေလာက္ကို မိမိ၏ အေျဖလႊာမွ
ကူးယူေစျပီး သူမကို ကူညီေပးလုိက္၍ သူမေအာင္သြားလွ်င္ ေကာင္းမႈတစ္ခုကို ျပဳလိုက္ရာပင္
ေရာက္ေပမည္ဟု ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ေတြးမိလုိက္သည္။ သူတစ္ပါးေကာင္းက်ဳိးကို ေရွ႕ရႈလုပ္ေဆာင္လုိသည္မွာ
သူ၏ အက်င့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ ဆရာကေရာ တင္တင္လွ၏ ဖခင္ကပါ သူ႕ကို အကူအညီ ေတာင္းေနေလျပီ။
တစ္ပါးသူကို အားနာတတ္ေသာ ေမာင္ေက်ာေဇာအတြက္ မည္သို႔မွ် ျငင္းပယ္ရန္ မဝံ့ရဲေတာ့ေပ။ သုိ႔ႏွင့္
သူ ေခါင္းညိတ္လိုက္ရေတာ့သည္။
“ရပါတယ္ ဆရာ။ ေအာင္မွတ္ဖုိးေလာက္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္
ကူညီေပးႏိုင္မယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ကူညီေပးပါ႔မယ္ခင္ဗ်ာ။“
“ဟာ … ဝမ္းသာလုိက္တာကြာ။ ေက်းဇူးတင္တယ္ေနာ္။
ကဲ … ကဲ … မင္းလည္း စာက်က္ရဦးမယ္။ ျပန္ၾကမယ္ကြာ။“ ဆရာဦးေက်ာ္ေမာင္က ဝမ္းသာအားရ ေျပာလုိက္သည္။
တင္တင္လွ၏ အေဖကလည္း သူ႔ကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာသည္။
တင္တင္လွကမူ ေက်းဇူးတင္စကားကုိ မ်က္ဝန္းထဲမွ ေျပာေနေလသည္။
သို႔ႏွင့္ သူတို႔ လမ္းခဲြခဲ့ၾကျပီ။
လမ္းေပၚတြင္ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ စဥ္းစားသည္။
“ဆရာဦးေက်ာ္ေမာင္က ဘာလုိ႔ ငါ့ဆီလာျပီး အကူအညီေတာင္းတာပါလိမ့္။
သူနဲ႔ ဒီမိသားစုနဲ႔ ဘယ္လို ဆက္စပ္ေနလို႔ပါလိမ့္။ အို … ထားလုိက္ပါေတာ့ေလ။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္
ငါ သူ႔ကို ကူညီေပးလုိက္တာ ငါ႔ဖက္က မဟုတ္တာလုပ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ကူညီေပးလုိက္လုိ႔ ကုသိုလ္ေတာင္
ရပါဦးမယ္။ ငါ စိတ္သန္႔သန္႔နဲ႕ ကူညီလုိက္ပါမယ္ေလ။“
အခန္း (၂)
++++++
ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္တြင္ အဂၤလိပ္စာဘာသာရပ္ကို
ေျဖဆိုရေပျပီ။ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာအေနျဖင့္ အဂၤလိပ္စာဘာသာကို အခက္အခဲမရွိဘဲ ေျဖဆိုႏိုင္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာေန႔က ကူညီေပးမည္ဟု ကတိေပးထားသည့္အတုိင္း မိမိ၏ အေျဖလႊာမွ အေျဖမ်ားကို ေအာင္မွတ္ဖုိးရေအာင္
တင္တင္လွအတြက္ ကူးယူခြင့္ေပးသည္။ တင္တင္လွအတြက္သာမက က်န္အတန္းေဖာ္တစ္ခ်ဳိ႕ထံသို႔လည္း
ထုိစာရြက္ အလည္ေရာက္သြားသည္ကို ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ျမင္လုိက္ရသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ အမ်ားအတြက္
ေအာင္မွတ္ဖုိးရသြားေစလွ်င္ မိမိအဖုိ႕ ကုသိုလ္ရသည္ဟုသာ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတစ္ေယာက္ စိတ္ထဲ၌
ပီတိျဖစ္ေနမိသည္။
ေမးခြန္းလႊာကို အစမွ အဆံုးတုိင္ ေစ့ေစ့ငုငု
ဖတ္၍ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေျဖျပီးသည့္တုိင္ အခ်ိန္မကုန္ေသး။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေျဖလႊာကို အေသအခ်ာ
ျပန္စစ္ႏိုင္သည္။ သံုးေခါက္ေျမာက္ စစ္ေဆးမႈအျပီးတြင္ အေျဖလႊာသိမ္းရန္ ေခါင္းေလာင္းထုိးေတာ့သည္။
အေျဖလႊာကို ဆရာမလက္ထဲအေရာက္ ထည့္ေပးအျပီး အခန္းထဲမွ ထြက္ကာ ေက်ာင္းျခံတံခါးဝဆီသို႔
ေလွ်ာက္လုိက္သည္။ ေက်ာင္းျခံျပင္သို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ ျခံတုိင္ေပၚမွ လြယ္အိတ္ကို ယူလုိက္သည္။
ထုိ႔ေနာက္ ရြာဆီသုိ႔ ျပန္မည္ဟု ေျခလွမ္းျပင္စဥ္ ေနာက္ဆီမွ ေခၚသံၾကားလုိက္ရသည္။
“ေဟ့ … ေက်ာ္ေဇာ။ ခဏေနပါဦးဟ။ နင့္ကို ေပးစရာ
ရွိလုိ႔။ ေရာ့ … နင့္အတြက္ လက္ေဆာင္။“ အနားေရာက္လာေသာ တင္တင္လွက တစ္ရာတန္ ေဘာပင္ေလးတစ္ေခ်ာင္းကို
ကမ္းေပးလုိက္သည္။
“ဘာလုိ႔ ေပးတာလဲဟ။“ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာက တင္တင္လွကိုတစ္လွည့္
ေဘာပင္ကိုတစ္လွည့္ ၾကည့္လွ်က္ နားမလည္သလို ေမးလိုက္သည္။
“နင့္ကို ေက်းဇူးတင္လုိ႔ပါ။“ သူမက ထုိသုိ႔ေျပာျပီးေနာက္
ခ်ာကနဲ လွည့္ထြက္သြားသည္။
ေမာင္ေက်ာ္ေဇာတစ္ေယာက္ ေဘာပင္ကို ေၾကာင္အမ္းအမ္းႏွင့္
ယူထားလုိက္ရေတာ့သည္။
အခန္း (၃)
++++++
သခၤ်ာဘာသာရပ္ ေျဖဆိုရမည့္ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္…။
ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ေက်ာင္းသုိ႔ ေရာက္ခါနီးျပီ။
ေဘာလံုးကြင္းတစ္ဝက္ေလာက္ ေရာက္လာေပျပီ။
ထုိအခ်ိန္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ဘက္မွ လူၾကီးတစ္ေယာက္က
သူ႔ထံ ဦးတည္ေလွ်ာက္လာေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ထုိလူၾကီးကို ေတြ႕ဖူးသည္ဟု စဥ္းစားေနဆဲတြင္ပင္
သူ႕အနားသုိ႕ လူၾကီးေရာက္လာသည္။
“ေရာ့ … ေရာ့ … ငါ့တူကို လူတစ္ေယာက္က စာေပးသြားလုိ႔
ယူထားလုိက္ပါကြာ …။ ကဲ … စာေမးပဲြေျဖရေတာ့မယ္။ ျမန္ျမန္ ဝင္သြားလုိက္ေတာ့ကြာ။ အဲဒါကို
အိတ္ထဲထည့္ထားေတာ့။“ ထုိလူၾကီးက ကေရာေသာပါး ေျပာလာသည္။
“ေၾသာ္ … ဟုတ္ကဲ့ ခင္ဗ်။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
သြားလုိက္ပါေတာ့မယ္ခင္ဗ်ာ။“ သူ ဟိုဟိုဒီဒီ စဥ္းစားမေနေတာ့ဘဲ စာအိတ္ကို လြယ္အိပ္ထဲထည့္လွ်က္
ျခံတိုင္ေပၚခ်ိတ္ဆဲြျပီးေနာက္ ေက်ာင္းျခံအတြင္းသို႔ ခပ္သြက္သြက္ ဝင္သြားသည္။
စာေမးပဲြ ေျဖျပီး၍ ျပန္အထြက္တြင္မွ စာအိတ္ကို
ဖြင့္ၾကည့္လုိက္မိသည္။ စာအိတ္အတြင္းတြင္မူ တစ္ေထာင္တန္ ဆယ္ရြက္ကို ေတြ႕လုိက္ရ၏။ ယခုမွပင္
စာအိတ္ေပးခဲ့ေသာ လူၾကီးမွာ တင္တင္လွ၏ ဖခင္ျဖစ္ေၾကာင္း ရုတ္တရက္ သတိရေတာ့သည္။
ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ အေျခအေနကို သိလုိက္ေပျပီ။ မိမိ၏
ကူညီေပးမႈအတြက္ မိမိကုိ ေငြေပး၍ ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေစတနာထား၍ လွဴဒါန္းသလို
စိတ္ထဲမွ မွတ္လ်က္ လုပ္ေဆာင္ျဖစ္လုိက္ေသာ တဆိတ္စာ ကူညီမႈအတြက္ ထုိသုိ႔ ေငြေၾကးျဖင့္
ျပန္လည္ ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းကိုမူ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ေဒါသျဖစ္မိ၏။ မိမိကို ေစာ္ကားျခင္းဟူ၍
ခံစားရ၏။ မိမိ၏ ကူညီမႈအတြက္ ေနာက္ဆက္တဲြ ေက်းဇူးဆပ္မႈမ်ဳိးကို ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ မလိုခ်င္ေပ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ သူ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို ခ်က္ခ်င္း ခ်လိုက္သည္။
အခန္း (၄)
+++++
ေက်ာင္းဝင္ေပါက္ႏွစ္ခု ရွိသည္။ ယခု ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ
ေရာက္ေနသည္က ေက်ာင္းေရွ႕ဝင္ေပါက္။ ေက်ာင္းေဘးဝင္ေပါက္တစ္ခုလည္း ရွိေသးသည္။ သူ႔ေနာက္နားဆီတြင္
တင္တင္လွပါလာမည္လား ဟူ၍ သူ ရွာေဖြၾကည့္သည္။ မေတြ႕ေသး။ ခဏေလးေစာင့္ၾကည့္သည္။ လံုးဝ အစအနပင္
မျမင္ရ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဘးေပါက္သို႔ သြားၾကည့္လုိက္သည္တြင္မွ တင္တင္လွကို ေတြ႕သည္။
“တင္တင္လွ …. ခဏေလာက္ ေစာင့္ပါဦးဟ။ ဒီမွာ
နင့္အေဖက ေပးသြားတဲ့ စာအိတ္ကို နင္ျပန္ယူသြားျပီး ျပန္ေပးလုိက္ပါဟာ။ ငါ႔ဆီမွားပို႔တာပါ။
ေၾသာ္ … ျပီးေတာ့ နင္ေပးတဲ့ ဒီေဘာပင္ေလးလည္း နင္ပဲ ျပန္ယူသြားလိုက္ပါဟာ။“ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ
ေဒါသကို ထိန္း၍ ပံုမွန္ေလသံအတုိင္း ၾကိဳးစား၍ ေျပာလုိက္သည္။ စိတ္ထဲမွ ခံျပင္းေဒါသေၾကာင့္
မာေက်ာေနသလိုရွိေသာအသံသည္ ဝမ္းနည္းေနသလိုျဖစ္သျဖင့္ ေၾကကဲြသံမ်ားပါ ေရာစြက္ေနသည္။
“ဟင္ … ငါ႔အေဖက နင့္အတြက္ေပးတာပါ။ ေသခ်ာပါတယ္။
နင္ ျပန္ယူသြားလုိက္ပါဟယ္။ နင့္ကို ေက်းဇူးတင္လို႔ ေပးတာပါ။ ေဘာပင္လည္း နင္သိမ္းထားေပါ႔ဟာ။“
တင္တင္လွက စာအိတ္ထဲ ဘာပစၥည္းပါသည္ကို သိထားႏွင့္သည္ကိုး။ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ ကမ္းေပးသည့္
စာအိတ္ႏွင့္ ေဘာပင္ကို သူ႔လက္ထဲသုိ႔ အတင္း ျပန္လည္ တြန္းထုတ္ထည့္ေပးေန၏။
ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ၏ စိတ္ထဲမွ ဖြင့္မခ်ဘဲ ေအာင့္အည္းသည္းခံသိမ္းဆည္းထားေတာ့မည္ဟူ၍
မွတ္ထားေသာ စကားလံုးမ်ားမွာ ပြင့္အန္ထြက္လာေခ်ျပီ။
“နင္တုိ႔က ငါ ကူညီတာကို ေငြလုိခ်င္လုိ႔ ကူညီတယ္
ထင္လား။ ငါ႔တုိ႔က နင္တုိ႔မိသားစုလို ေငြေၾကးမခ်မ္းသာဘဲ ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ငါတုိ႔ေတြက
သိကၡာေတာ့ ခ်မ္းသာတယ္ဟ။ သူမ်ားေတြ ငါတုိ႔ဆီက တစ္ခုခုလုိခ်င္လုိ႔ ေငြနဲ႔ ေပါက္ယူလို႔လည္း
မရဘူး။ နင့္ကိုကူညီခဲ့တယ္ဆုိတာလည္း အဓိက ဆရာ့မ်က္ႏွာေၾကာင့္။ ျပီးေတာ့ နင့္အေပၚမွာ
ထားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းသံေယာဇဥ္ေၾကာင့္ပဲ။ နင္မဟုတ္ဘဲ တျခားသူေတြဆိုရင္လည္း ငါ ကူညီျဖစ္မွာပဲ။
နင္တုိ႔က တစ္ဘက္သားကို ေတာ္ေတာ္ အထင္ေသးတတ္တယ္။ ႏွိမ့္ခ် ဆက္ဆံတတ္ၾကတယ္။ ဒီလုိမ်ဳိး
ငါ့အေပၚ လုပ္လုိက္တာ ငါ့ကို ေစာ္ကားလုိက္တာပဲ။ နင့္တုိ႔ ေငြေတြကို နင္တုိ႔ျပန္ယူသြားပါ။
ကဲ … ေရာ့ …“ ေျပာရင္းဆိုရင္း တင္တင္လွ၏ လက္တြင္းသို႔ စာအိတ္ႏွင့္ ေဘာပင္ကို ထည့္ေပးလုိက္၏။
သူမကလည္း ေၾကာင္အမ္းအမ္းႏွင့္ လက္ခံထားမိသည္။
အျမဲတမ္း ေအးေဆးစြာ ေနထုိင္တတ္ေသာ ေက်ာ္ေဇာမွာ
ယေန႔တြင္မူ အလြန္ ေဒါသထြက္ေနသည္ကို ပထမဦးဆံုးအၾကိမ္အျဖစ္ တင္တင္လွ ျမင္ေတြ႕ရျခင္းပင္
ျဖစ္သည္။ သူေျပာသည့္ စကားမ်ားကို တြန္းလွန္ေျပာဆိုရန္ သူမတြင္ အင္အားမရွိပါေခ်။ ေငးစိုက္ၾကည့္ေနရံုကလဲြ၍
ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ေတာ့။
ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ၏ ေျခလွမ္းမ်ားက သူမႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္အရပ္ဆီသို႔
ေရွ႕ရႈဦးတည္လွ်က္ မာန္ပါေနဆဲ … သြက္ေနဆဲ … ေဝးကြာသြားေနဆဲ …။ ။
ေလးစားစြာ
ဇဲြသစ္ (ရမၼာေျမ)
20.1.2014
(၂၀၁၄ ခုုႏွစ္ထုုတ္ ေရႊကၽြန္းသႏာၱမဂၢဇင္း၊ အမွတ္ (၄) တြင္ ေဖာ္ျပျပီး)
(၂၀၁၄ ခုုႏွစ္ထုုတ္ ေရႊကၽြန္းသႏာၱမဂၢဇင္း၊ အမွတ္ (၄) တြင္ ေဖာ္ျပျပီး)
No comments:
Post a Comment