ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္တုန္းကေပါ့။
ကဗ်ာေလးေတြကို တအားခ်စ္တယ္။ ကေလးကဗ်ာေတြေပါ့
... ေမာင္ညိဳမိႈင္းကဗ်ာမ်ား ဆိုလားပဲ။ အဲဒီထဲက ကဗ်ာေလးေတြဆိုရင္ သိပ္ၾကိဳက္ခဲ့တယ္။
သင္ခန္းစာယူစရာေတြ၊ သိမွတ္စရာေတြနဲ႕ ျပည့္ေနေလေတာ့ ၾကိဳက္လြန္းလို႕ အလြတ္ဖတ္ခဲ့ဖူးတယ္။
“ပရြက္ဆိပ္ႏွင့္ႏွံေကာင္“ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာထဲက ႏွံေကာင္ၾကီးရဲ႕
ဂလန္ဂလားနဲ႕ ၾကြတၾကြတ ဝင့္ၾကြားျပေနတဲ့ ဟန္ကုိ မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေယာင္မိတယ္။ သူ႕ရဲ႕
ဘဝင္ေလဟပ္ေနတဲ့ စိတ္ကို ရြံရွာမိတယ္။ ပုရြက္ဆိပ္ေလးရဲ႕ စုေဆာင္းတတ္တဲ့ စိတ္ကေလးကို
သေဘာက်မိတယ္။ ေလးစားမိတယ္။ အခ်ိန္မီ စုေဆာင္းသင့္တယ္ဆိုတဲ့ အသိတရားတစ္ခု စဲြျငိေစခဲ့တယ္။
“ဗိုလ္ေတဇ“ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးကို ဖတ္ျပီးေတာ့လည္း
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို ေလးစားအားက်ခဲ့တယ္။ အဲဒီစာအုပ္ေလးထဲက စဲြေနမိတာကေတာ့ ဒီႏွစ္ပုဒ္ေပါ့ေလ။
အတန္းစာထဲမွာ အခုထိ ထင္က်န္ေနမိတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြက
ေငြတာရီေရးတဲ့ “ထိပ္ဆံုးသို႕“ ဆိုတဲ့ကဗ်ာေလး။ ပန္းတုိင္တစ္ခုျပီးတစ္ခု သြားရမယ္။ တတ္ႏိုင္သမွ်
အျမင့္ဆံုးသို႕ တက္လွမ္းရမယ္ဆိုတဲ့ ေအာင္စိတ္ေလးကို တင္စားေရးဖဲြ႕ထားတဲ့ ကဗ်ာေလးပါ။
ျပီးေတာ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ေဗဒါလမ္းကဗ်ာေတြကို
ျငိခဲ့ျပန္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ အလာေဘာ၊ အယာေသာ၊ ပသံသာ၊ ဒုကၡံ ဆိုတဲ့ ဆိုးဝါးတဲ့ေလာကဓံတရားေတြနဲ႕
ေတြ႕ဆံုရေပမယ့္ ကဗ်ာထဲက ေဗဒါပန္းေလးလုိ ရဲရဲရင္ဆိုင္၊ ရဲရဲ ျဖတ္သန္းသင့္တယ္ဆိုတဲ့ အေတြးေလးက
အားျဖစ္ေစခဲ့တယ္။ ကိုယ္တုိင္လည္း ေလာကဓံတရားရဲ႕ အထုအေထာင္းကို ခံစားရဖူးသူပီပီ ဒီကဗ်ာေလးက
တြန္းအားျဖစ္ခဲ့သေပါ့။
ျပီးေတာ့ ဆရာဘုတလင္ခ်စ္ေလးရဲ႕ “ပရိေယသန ဝမ္းခါးလွဖုိ႕
ကၽြန္မ ကရပါသည္ရွင့္ ...“ အစခ်ီတဲ့ “ကေခ်သည္“ ကဗ်ာေလး။ ဒီကဗ်ာေလးထဲက ကေခ်သည္မေလးက ေလာကလမ္းေပၚေလွ်ာက္ေနတဲ့လူသားတစ္ေယာက္ကို
ကိုယ္စားျပဳထားတယ္။ “ငိုခ်င္လွ်က္လည္း ဇာတ္ကြက္ႏွင့္ဆ ရယ္လုိက္ရ “ တဲ့၊ “တစ္ရံခါမူ
မခ်စ္သူလည္း ၾကည္ျဖဴေလအင္ ဟန္ပန္ဆင္“ တတ္တဲ့၊ “ခ်စ္ခင္သူလည္း မုန္းမာန္သည္းသို႕“ သရုပ္ေဆာင္ရတဲ့
ကေခ်သည္မေလးကို သနားစိတ္ဝင္ျပီး သင္ခန္းစာေတြ တေပြ႕တပိုက္ၾကီးကိုပါ ရင္မွာ ေထြးေပြ႕ေနမိတယ္။
ဆရာၾကီးမင္းသုဝဏ္ရဲ႕ ကေလးကဗ်ာေတြကိုလည္း ၾကိဳက္ခဲ့သေပါ့။
“လယ္ေစာင့္တဲ“ ေလးကိုလည္း ေျပးျမင္မိေလရဲ႕။ “သေျပသီးေကာက္“ ခ်ိန္မွာ ေမ်ာ့တြယ္မွာ စိုးလို႕
ေျပးခဲ့ရတာလည္း အဟုတ္ကိုယ္ေတြ႕မို႕ အၾကိဳက္ေတြ႕ မိျပန္တယ္။
ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႕ ကဗ်ာေတြထဲမွာ ေမာ္ဒန္ထက္ သမရိုးက်
ကဗ်ာပံုစံကို ပိုျပီး ႏွစ္ျခိဳက္ခဲ့မိတာကိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတိထားေနမိတယ္။
ျပီးေတာ့ စာေရးဆရာေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ စာေတြကိုလည္း
ဖတ္ရႈခဲ့ရတယ္။ ျမသန္းတင့္ရဲ႕ “ဓါးေတာင္ကိုေက်ာ္၍ မီးပင္လယ္ကို ျဖတ္မည္“ ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကေတာ့
နာမည္ကအစ တစ္အုပ္လံုး ၾကိဳက္မိတယ္။ ဆရာေဖျမင့္ရဲ႕ “ကၽြန္း“ ဝတၳဳဆိုရင္လည္း ခုိက္တယ္။
“ေျမၾကီးကို ဒုကၡေပးသူမ်ား“ ဆုိျပီး ဇာတ္ကားျပန္ရိုက္ေတာ့လည္း စဲြတယ္။ ဆရာမင္းလူရဲ႕
“ေရတမာ“ စတဲ့ ဝတၳဳေတြ၊ တာရာမင္းေဝရဲ႕ စာအုပ္ေတြ၊ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳရဲ႕ “ဥပကၡာေဒဝီ“ “လကၤာဒီပခ်စ္သူ“
စတာေတြကိုလည္း မက္မိတယ္။ အမွတ္ရမိဆဲ စာအုပ္ေတြကေတာ့ အမ်ားသား။
ကၽြန္ေတာ့္ဘဝမွာ အခ်ိန္အၾကာၾကီး စဲြမွတ္လာတာတစ္ခု
ရွိတယ္။ ရယ္ေတာ့ ရယ္စရာအေကာင္းသား။ ကၽြန္ေတာ္က ကဗ်ာဆရာေတြကို ကဗ်ာေတြပဲ ေရးတတ္တယ္ ထင္ခဲ့သဗ်။
အင္း ... စာေရးဆရာေတြက်ေတာ့လည္း ဝတၳဳ၊ ေဆာင္းပါးေတြပဲ ေရးတတ္တယ္ ထင္ခဲ့သေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္
ကၽြန္ေတာ္ အမွားၾကီးမွားမွန္း တျဖည္းျဖည္း သိလာခဲ့တယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ကဗ်ာဆရာၾကီး
ေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ရသစာေပအဖြင့္ႏွင့္ ရသစာေပနိဒါန္း၊ နင္လားဟဲ့ခ်စ္ဒုကၡႏွင့္အျခားဝတၳဳတိုမ်ား၊
မိုးၾကယ္မို႕လားႏွင့္ ႏိုဘယ္ဆုရ ဝတၱဳတိုမ်ား ... စတဲ့ ဘာသာျပန္ေတြေရာ၊ ပုဂံေစ်း စတဲ့
ကိုယ္တုိင္ေရးစာစုေတြေရာ ေလ့လာရတဲ့ အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသခဲ့ရတယ္။ ႏွစ္ျခိဳက္စဲြမက္ခဲ့ရတယ္။
ဆရာၾကီးမင္းသုဝဏ္ရဲ႕ ပံုျပင္ေတြကိုလည္း ျငိခဲ့တယ္။ ေၾသာ္ ... ကဗ်ာဆရာေတြဟာလည္း စာေရးဆရာေတြပါလားလုိ႕
ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ခဲ့တယ္။ သူတုိ႕လည္း ဘာသာျပန္ေကာင္းေတြပါလားလုိ႕ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ခဲ့တယ္။
ကိုယ္စီ အားသန္ရာေတာ့ ရွိမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးမွာ ပါရမီပါတဲ့ အဲလို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးေတြလည္း
ရွိျပန္တယ္။
အခု ဒီ Facebook မွာလည္း ဒီလုိ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို
ေတြ႕လာရေတာ့ ေလးစားမိျပန္တယ္။ ပညာယူမိျပန္တယ္။ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာ၊ ဘာသာျပန္ဆရာ စတာေတြဟာ
ေဆြမ်ဳိးအရင္းအခ်ာေတြဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ သေဘာေပါက္သြားပါျပီဗ်ာ။ အားလံုးနဲ႕ သိကၽြမ္းခင္မင္
ပညာယူခြင့္ရလုိ႕လည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ မိတ္ေဆြတုိ႕။
By: ဇဲြသစ္ (ရမၼာေျမ)
၂၄၊၁၂၊ ၂၀၁၃
No comments:
Post a Comment