ျမင္ကြင္း (၁)
+++++
“ေဟ့-ပူတဲ့အရည္ကို ပလတ္စတစ္အိတ္နဲ႕ မထည့္ရဘူးေလ။ ပလတ္စတစ္က ပူတဲ့အရည္တစ္မ်ဳိးနဲ႕ထိေတြ႕
“အို-ဟုတ္လား”
“ဟုတ္တယ္။ ဒါ့အျပင္ တကယ္လို႔ ေျမကြက္တစ္ကြက္ေပၚမွာ ပလတ္စတစ္ကိုစြန္႔ပစ္ရင္ ႏွစ္ေတြရာခ်ီၾကာေအာင္ ပုပ္ေဆြးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ပလတ္စတစ္အမႈိက္ေတြရွိတဲ့ ေျမဟာ အပင္ေတြ ေကာင္းေကာင္း ရွင္သန္ႏုိင္ဖို႔ ေျမဩဇာမရႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ပလတ္စတစ္ကို ေျမၾကီးထဲ ျမွဳပ္လို႔လည္း မရျပန္ဘူး။”
“အို- ပလတ္စတစ္က အဲဒီေလာက္ေတာင္ ဆိုးတာလား။”
“ပိုဆိုးတာက ပလတ္စတစ္ကို မီးရႈိ႕လို႔လည္းမရျပန္ဘူး။ တကယ္လို႔ မီးရႈိ႕လိုက္ရင္ ထြက္လာတဲ့ အဆိပ္သင့္မီးခိုးေငြ႕ေတြက သက္ရွိေတြကို ေဘးျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။ ဒီမီးခိုးမွာ စီအက္(ဖွ္)စီေတြပါလို႔ အိုဇုန္းလႊာကို ပ်က္စီးေစတယ္။”
“အဲလိုဆိုရင္ ပလတ္စတစ္ဟာ ကုန္းေျမနဲ႔ေရထု ႏွစ္ခုလံုးကို ညစ္ညမ္းေစတယ္လို႔ ဆိုလိုတာေပါ႔ ဟုတ္လား။”
“အို - ဒါတင္ဘယ္ကမလဲ။ တကယ္လို႔ ပလတ္စတစ္ကို ေရထဲစြန္႔ပစ္လိုက္ရင္ ျမစ္ၾကမ္းျပင္ေပၚက အပင္ေတြကို ပ်က္စီးသြားေစႏုိင္တယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအပင္ေတြကို စားေသာက္ရွင္သန္ၾကတဲ့ ေရေနသတၱ၀ါေတြဟာ အစာငတ္မႈအႏ ၱရာယ္နဲ႔ ရင္ ဆိုင္ရလိမ့္မယ္။ ဒါ့အျပင္ တကယ္လို႔ ပလတ္စတစ္ အိတ္ေတြကို ငါးေတြက မ်ဳိခ်လိုက္ရင္ အသက္မရႈႏုိင္ဘဲ ေသသြားႏုိင္တယ္ေလ။ ဒီအိတ္ေတြကို နေမာ္နမဲ့ လႊင့္ပစ္လိုက္ရင္ ေရေျမာင္းေတြ ပိတ္ဆို႔ျပီး ေရၾကီးမႈကို ျဖစ္ေပၚေစႏုိင္ပါတယ္”
“အဲလိုဆိုရင္ ပလတ္စတစ္က ေရကိုလည္းေဘးျဖစ္ေစတာေပါ႔။”
“ဟုတ္ပါ့။ ပလတ္စတစ္ဟာ ေျမ၊ေရ၊ေလတို႔ကို ဒုကၡလွလွေပးႏုိင္တာေပါ့။ ေတာ္ေတာ္ဆိုးတာပဲ ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြက အဲဒါကို အသံုးျပဳေနၾကတုန္းဘဲဗ်ာ။”
ျမင္ကြင္း (၂)
+++++
ဟိုးေရွးေရွးတုန္က သိၾကားမင္းစံရာ ဘံုဗိမာန္တြင္ ျဖစ္သည္။
“ကဲ - ကိုမာဃေရ။ ဒီတစ္ခါေတာ့ အပ်င္းေျပသေဘာမ်ဳိးမလုပ္နဲ႔
“ဘယ္လို ေလးေလးနက္နက္ ကစားမွာလဲဗ်။ လင္းစမ္းပါဦး ကိုျဗဟၼာၾကီးရဲ႕။”
“ဒီလိုလုပ္ရေအာင္ဗ်။ ကိုမာဃႏုိင္ရင္ က်ဳပ္ေခါင္းကိုျဖတ္ဗ်ာ။ က်ဳပ္က ႏုိင္ရင္လည္း ခင္ဗ်ားေခါင္းကို ျဖတ္မယ္။”
“ဟာ…”
ျဗဟၼာမင္းၾကီးထံမွ ေမွ်ာ္လင့္မထားေသာစကားေၾကာင
“ေကာင္းျပီေလ။ ကိုျဗဟၼာၾကီးေျပာသလိုဘဲ က်ဳပ္တို႔ေတြ ေၾကြအန္ကစားၾကတာေပါ႔။”
ထို႔ေနာက္မင္းႏွစ္ပါး ေၾကြအန္ကစားၾကရာ ျဗဟၼာမင္း ရႈံးေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သိၾကားမင္းက ျဗဟၼာမင္း၏ဦးေခါင္းေတာ္ကို ျဖတ္လိုက္၏။
ထိုအခါတြင္မွ ျပႆနာၾကီးတစ္ရပ္ ေပၚလာေလသည္။ သိၾကားမင္းက သူ႔လက္ေအာက္မွ နတ္မွဴးမတ္မ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ရသည္။
“နတ္မွဴးအေပါင္းတို႔ - ဒီျပႆနာၾကီးကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းၾကမလဲ။ ဒီျဗဟၼာၾကီးရဲ႕ဦးေခါင္းကို သမုဒၵရာထဲသို႔ ပစ္ခ်လိုက္ရင္ မေကာင္းဘူးလားကဲြ႕။”
“မွန္လွပါဘုရား။ ျဗဟၼာမင္းၾကီးဟာ အလြန္တန္ခိုးၾကီးသူ ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ သူ႔ဦးေခါင္းကို သမုဒၵရာထဲသို႔ ပစ္ခ်လိုက္ရင္ သမုဒၵရာအေပါင္းမွ ေရမ်ားအားလံုး ခန္းေျခာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ မသင့္ေတာ္ေၾကာင္းပါဘုရား။”
“ဒီလိုဆိုရင္ ေလထုထဲကို လႊင့္ပစ္လိုက္ရင္ေကာ ရႏိုင္မယ္မဟုတ္လား။”
“မွန္လွပါ။ ေလထုထဲကို လႊင့္ပစ္လိုက္ရင္ ကမာၻေလာကတစ္ခုလံုးမွာ မိုးေခါင္ေရရွားမႈျဖစ္ျပီး သတၱ၀ါအေပါင္း ေသေၾကပ်က္စီးသြားၾကပါလိမ့္မ
“ဒါဆုိရင္ ကုန္းေပၚကိုပဲ လႊင့္ပစ္လိုက္မယ္။ မေကာင္းဘူးလားကဲြ႕။”
“မွန္ပါ။ ပိုဆိုးသြားပါလိမ့္မယ္ ဘုရား။ အဲဒီလိုသာ ကုန္းေပၚကို လႊင့္ပစ္လိုက္ရင္ ကုန္းေပၚမွာ သစ္ပင္၀ါးပင္ေတြ မေပါက္ေရာက္ႏုိင္ေတာ့ပါဘုရာ
“ဟယ္ - ငါကိုယ္ေတာ္လည္း စိတ္ႏွလံုးေနာက္က်ိေတာ္မူလွ
“မွန္လွပါဘုရား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အၾကံျပဳလိုတာက ျဗဟၼာၾကီးသည္ အလြန္တန္ခိုးၾကီးပါသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔လို သာမန္နတ္သမီး၊ နတ္သားမ်ား မသယ္ထားႏုိင္ပါ။ အရွင္သိၾကားမင္း၏ သုစိတာ၊ သုမာလာ၊ သုနႏၵာတည္းဟူေသာ နတ္မိဖုရား သုံးပါးကို အားနာစြာနဲ႔ပဲ ကိုင္ခိုင္းရမွာပါဘုရား။”
“အင္း - ငါကိုယ္ေတာ္ရွင္ျမတ္ဟာ နတ္သူဇာသံုးပါးအေပၚ မေျပာင္းလဲသည့္ တူညီေသာ ေမတၱာတရားျဖင့္ လြန္စြာခ်စ္ျမတ္ႏုိးေတာ္မူေ
“သင့္ျမတ္လွေၾကာင္းပါဘုရား။
ျမင္ကြင္း (၃)
+++++
“အို-အဲလုိဆိုရင္ ပလတ္စတစ္ကို ဘယ္လို ေကာင္းေကာင္းသံုးႏုိင္ပါသလဲ
“ကဲဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားေျပာသလိုပဲ ပလတ္စတစ္ကို အသံုးျပဳတာမွာ ေကာင္းက်ဳိးအမ်ားၾကီးေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါကို သင့္ေလ်ာ္စြာ ဘယ္လို သံုးမလဲ ဆိုတာက အရမ္းအေရးၾကီးတယ္ေလ။ ပညာရွင္ေတြ ေျပာၾကတာက လူသားအားလံုး ‘ျပန္လုပ္၊ ျပန္သံုး၊ ေလွ်ာ့ခ်’ ဆိုတဲ့ မူကို လိုက္နာရမယ္တဲ့။ ပလတ္စတစ္ပစၥည္းအေဟာင္းေတြကိ
“ခင္ဗ်ားက ရခိုင္မုန္႔တီလိုမ်ဳိး ဟင္းရည္ပူေတြကို ပလတ္စတစ္အိတ္နဲ႔ မထည့္သြားရဘူးဆိုရင္ ဘယ္လိုထည့္စရာမ်ဳိးနဲ႔ အဲဒီလိုဟင္းရည္ပူေတြကိုထည့္
“လြယ္ပါတယ္ဗ်ာ။ စတီးခ်ဳိင့္၊ ဒါမွမဟုတ္ အလားတူထည့္စရာတစ္ခုခုကို သံုးႏိုင္ပါတယ္။”
“ဒါဆို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ပလတ္စတစ္ပစၥည္းေတြကို ‘ျပန္လုပ္၊ ျပန္သံုး၊ ေလွ်ာ့သံုး’ (Recycle, Reuse, Reduce) ဆိုတဲ့မူကို က်င့္သံုးရမွာေပါ့။ ဟုတ္လားခင္ဗ်ာ။”
“မွန္ပါတယ္ဗ်ာ။ အို - ဒီပလတ္စတစ္ သို႔မဟုတ္ ျဗဟၼာဦးေခါင္းဟာ ကမာၻၾကီးအတြက္ က်ိန္စာတစ္ခုလိုပါလား။ လူဘံုေလာကကို ကယ္တင္ဖို႔ အဲဒီမူ၀ါဒကိုသာ လိုက္နာက်င့္သံုးေပးစမ္းပါဗ
ေလးစားစြာ
ဇဲြသစ္(ရမၼာေျမ)
(ရန္ကုုန္ပညာေရးတကၠသုုိလ္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္း (၂၀၁၃) တြင္ ေဖာ္ျပျပီးေသာ စာမူကိုု ျပန္လည္မ ွ်ေဝပါသည္။)
No comments:
Post a Comment